PDA

View Full Version : konsistens på protec!

Mac
12-12-2004, 20:29
Jag har precis käkat slut på fairings sloow protein, detta pulver löste sig ganska bra osv.....öppnade min protec jordgubb idag och pulvret va juh kompakt som mjöl typ och blandade sig mycket sämre än sloow protein...dessutom smakade den inte gott heller! blandade 1 dl pulver med ca 4 dl vatten?

är det nått fel på min protec? :confused:

Jorgen
12-12-2004, 20:33
Har inget svar på din fråga, men flyttar tråden till rätt del av forumet. :)

//Jörgen

Fairing
12-12-2004, 20:46
Jag har precis käkat slut på fairings sloow protein, detta pulver löste sig ganska bra osv.....öppnade min protec jordgubb idag och pulvret va juh kompakt som mjöl typ och blandade sig mycket sämre än sloow protein...dessutom smakade den inte gott heller! blandade 1 dl pulver med ca 4 dl vatten?

är det nått fel på min protec? :confused:

Nej då inget fel på din protec det är bara att du är har ätit en bättre produkt tidigare så du förväntar dig att Eiselts vara skall vara lika bra som Fairings :D

Swampen
12-12-2004, 21:24
Finns det något godare än protec jordgubb mixad med kall mjölk, och som har fått gno till sig i några minuter :cheers:

Mac
12-12-2004, 21:41
hur mycket pulver resp vatten blandar ni i då? för att få en bra konsistens?

Arnesson
12-12-2004, 21:44
Ursäkta om jag lånar tråden lite :thefinger

Vilken är godast av Sloow Protein och Protec? (i vatten)
Kör på protec jordgubb nu, och den är ju mumsig.

Arnesson
12-12-2004, 21:44
hur mycket pulver resp vatten blandar ni i då? för att få en bra konsistens?

Jag blandar 1 - 1,5dl vatten, sen fyller jag shaken med vatten. Sen sakakr jag, sen in i kylen med den ett tag. :cheers:

aliquis
12-12-2004, 22:12
Finns det något godare än protec jordgubb mixad med kall mjölk, och som har fått gno till sig i några minuter :cheers:
jag har inte smakat, men äppelpaj med marsansås? :D

Mac
12-12-2004, 22:17
Jag blandar 1 - 1,5dl vatten, sen fyller jag shaken med vatten. Sen sakakr jag, sen in i kylen med den ett tag. :cheers:

Du menar 1 - 1,5dl protecpulver sen fyller med vatten! men hur mycket ungefär?

Jag blandade 1 dl protecpulver med 4 dl vatten....de blev klumpar å smakade skit....inte alls tjockkonsistens!

Arnesson
12-12-2004, 22:41

Jag blandade 1 dl protecpulver med 4 dl vatten....de blev klumpar å smakade skit....inte alls tjockkonsistens!

Japp, 1 - 1,5dl protec, sen fyller jag shakern till toppen (ca 6-7dl vatten), sen när den är skakad, låter jag den stå i kylen 5-10min.

EiseltUK
12-12-2004, 23:03

Minska mängden vätska om du vill ha den tjockare. Börja alltid med vätska och pulver sist innan du skakar. Då bör det inte bli några klumpar. Låt sedan drinken stå en stund så brukar den bli bättre i konsistensen. Protec är alltid lite krånlig att blanda tills man väl får in snittsen.

/ Henrik

raZmus
13-12-2004, 03:20
Mina 9kg protec är snart slut. Dags att beställa nytt :)

Hobbes
13-12-2004, 03:29
Aldrig haft problem med Protec, provat bade Jordgubb och Blabar, saknar den sistnamnda.

Man sag verkligen framemot att ta den drinken, mixa ner lite frysta blabar i den oxa :thumbup:

Da blandade jag med 50/50 mjolk och vatten, utan klumpar!!!! :angel:

vega
13-12-2004, 09:30
Brukar mixa min protec, har faktiskt inte prövat att göra den i shaker, tar ungefär 40gr till 3 dl vatten. Oftast så får man då den där krämiga konsistensen... Mmmmm.... :)

Mac
13-12-2004, 18:00
protec finns bara i jordgubb,vanilj och choklad?

Jordgubb har ja testat och sen även sloow protein mint/choklad....de smakar ok...tänkte testa vanilj.!

vad tycker ni om vaniljen om man jämför med dessa andra två?

EiseltUK
13-12-2004, 18:12
Vanilj är aldrig lika poppis som jordgubb eller choklad, men de som gillar vanilj brukar gilla Protec vanilj. Smaken är en lite smörig vanilj, typ som "gammadags vanilj", fast i proteinform. Helt okej tycker jag. Kan ju också enkelt smaksättas om så önskas.

/ Henrik

Mac
13-12-2004, 20:17
ok.,.. :thumbup:

vega
13-12-2004, 20:30
Har inte smakat jordgubbs protec eller sloow protein, men jag är helt såld på vaniljsmaken, godaste jag smakat...

Nex
15-12-2004, 22:43
Mac, kan du ha fått något från en gammal batch?

När jag köpte ett purfärskt 3 kg-pack protec choklad häromveckan upptäckte jag nämligen till min enorma glädje att det äntligen har blivit lika bra som det var för ungefär ett år sen.

I våras (tror jag), när Eiselt bytte proteinleverantör blev protecen grymt mycket sämre än tidigare... ljus och luftig som mjöl, klen smak och löste sig helt jävla uselt. Jag har ändå fortsatt att köpa det och övervägde allvarligt att gå över till nåt annat märke, och tänkte ge det en sista chans nu. Nu är det återigen lite mörkare, grövre/grynigare, smakar bättre och löser sig skitbra! :D

Klockers Eiselt, detta i kombination med det sänkta priset är ett mycket bra skäl att fortsätta köpa protec... :thumbup: och jag hoppas verkligen att detta inte är en tillfällig återgång till vad protec borde vara.

Mac
16-12-2004, 17:03
[QUOTE=Nex]Mac, kan du ha fått något från en gammal batch?

I våras (tror jag), när Eiselt bytte proteinleverantör blev protecen grymt mycket sämre än tidigare... ljus och luftig som mjöl, klen smak och löste sig helt jävla uselt. Jag har ändå fortsatt att köpa det och övervägde allvarligt att gå över till nåt annat märke, och tänkte ge det en sista chans nu. Nu är det återigen lite mörkare, grövre/grynigare, smakar bättre och löser sig skitbra! :D

Jag skulle få byta ut protecen mot ny denna vecka,,! den som jag inte har hubbit öppna...ska välja vanilj då..hoppas att den är god! :thumbup:

mentzer
16-12-2004, 18:17
Köpte prOTÄCK för ett par år sedan. Det misstaget gör man inte om. USCH!!!

Nex
16-12-2004, 19:44
Det verkar ha hänt mycket med protec de senaste åren. För ett år sen var den grym iaf, och nu är den det igen.

EiseltUK
16-12-2004, 19:58
De som testar Protec för första gången brukar ofta gnälla, men när man väl vant sig så brukar konsistens och smak uppskattas. Så har det varit under alla år.

Den nuvarande blandningen vi har är helt okej tycker jag. Vi har fått en positiv respons från kunderna, men givetvis strävar vi efter att göra den ännu bättre.

/ Henrik

kelk
16-12-2004, 20:36
Hur är det protec blåbär? Jag vill minnas att ni hade det på test för att se om det uppskattades av kunderna(?).

Mac
16-12-2004, 20:59
Blåbär låter juh gör gött.. :thumbup:

mentzer
16-12-2004, 21:54
De som testar Protec för första gången brukar ofta gnälla, men när man väl vant sig så brukar konsistens och smak uppskattas. Så har det varit under alla år.

Den nuvarande blandningen vi har är helt okej tycker jag. Vi har fått en positiv respons från kunderna, men givetvis strävar vi efter att göra den ännu bättre.

/ Henrik

Jag slängde min burk efter 3 drinkar.

EiseltUK
16-12-2004, 23:11
Jag slängde min burk efter 3 drinkar.

Det var ju synd. Hoppas att du funnit någon annan produkt som du är nöjd med då...

/ Henrik

Bite
17-12-2004, 18:45
Har inte kört med kaseinpulver på ett bra tag nu,men jag har fortfarande inte prövat nåt proteinpulver som varit godare än protec choklad. Hade faktiskt aldrig problem att blanda det heller, beror alla problem folk har på "hårt" respektive "mjukt" vatten kanske?

Mac
17-12-2004, 19:01
Hur blandar ni egentligen för att få en så kallad krämig drink om man tar
1dl protecpulver, hur mycke vatten? jag har testat med 3,5 dl vatten den blev inte krämig eller så mycke smak!

EiseltUK
18-12-2004, 00:46
Hur blandar ni egentligen för att få en så kallad krämig drink om man tar
1dl protecpulver, hur mycke vatten? jag har testat med 3,5 dl vatten den blev inte krämig eller så mycke smak!

Låt drinken stå och "mogna" ett tag så brukar den blir bättre. Du kan experimentera med olika mängder vätska också för att få änskad konsistens.

/ Henrik

Mac
18-12-2004, 15:09
brukar låta den stå i kylen ca 10 min

mangemani
18-12-2004, 23:07
är det sant att protec ska sluta säljas och är den hemska nyheten om att eiselt ska läggas ner också sann?
på budo&fittnes så sa dom att dom slutat ta in min favorit produkt och att tom eiselt skulle läggas ner,vägrade tro på detta....nån som kan klargöra lite?

EiseltUK
18-12-2004, 23:30
är det sant att protec ska sluta säljas och är den hemska nyheten om att eiselt ska läggas ner också sann?
på budo&fittnes så sa dom att dom slutat ta in min favorit produkt och att tom eiselt skulle läggas ner,vägrade tro på detta....nån som kan klargöra lite?

Haha... det var lustigt. Budo&Fitness säljer mer Protec än någonsin. Vilken B&F var du inne på?

/ Henrik

mangemani
18-12-2004, 23:36
Haha... det var lustigt. Budo&Fitness säljer mer Protec än någonsin. Vilken B&F var du inne på?

/ Henrik

den här i stan(sundsvall)
dom hade rensat hyllorna på protec och det var utförsäljning på resteranda eiselt produkter så som vassle och gainer.
sen sa dom det när jag frågade vad som pågår.

EiseltUK
18-12-2004, 23:49
den här i stan(sundsvall)
dom hade rensat hyllorna på protec och det var utförsäljning på resteranda eiselt produkter så som vassle och gainer.
sen sa dom det när jag frågade vad som pågår.

Det verkar konstigt. Jag har ingen kontakt med butiken i Sundsvall personligen, men jag ska be någon kolla upp varför de ska sluta. Rent generellt så har vi ett väldigt bra samarbete med B&F.

Har redan nu mailat till B&Fs huvudkontor för att ta reda på mer info!

/ Henrik

Fairing
18-12-2004, 23:50
Kosttillskottsbranschen är full av rykten :confused: Det har hänt att vissa butiker tror att jag är delägare i FX , Exell, Eiselt osv och jag vet ej var sådant kommer från.

Även jag har hört skumma rykten om företaget Eiselt sista tiden fast jag bryr mig inte så mycket för som sagt: massa skitsnack i den här "fiskedammen".

mangemani
19-12-2004, 00:08
Det verkar konstigt. Jag har ingen kontakt med butiken i Sundsvall personligen, men jag ska be någon kolla upp varför de ska sluta. Rent generellt så har vi ett väldigt bra samarbete med B&F.

Har redan nu mailat till B&Fs huvudkontor för att ta reda på mer info!

/ Henrik

bra.
vill få lite klarhet om hur det ligger till,dom får bara inte sluta sälja eiselts produkter.

Prankie
19-12-2004, 01:44
Det är väl ändå billigare att beställa via nätet än budo fitness?

mangemani
19-12-2004, 01:52
Det är väl ändå billigare att beställa via nätet än budo fitness?

jo,kanske..har du nån länk så kansek man kan jämföra lite.

Fultjack
19-12-2004, 10:30
länk: www.kolozzeum.com :thumbup:

EiseltUK
19-12-2004, 13:27
Kosttillskottsbranschen är full av rykten :confused: Det har hänt att vissa butiker tror att jag är delägare i FX , Exell, Eiselt osv och jag vet ej var sådant kommer från.

Även jag har hört skumma rykten om företaget Eiselt sista tiden fast jag bryr mig inte så mycket för som sagt: massa skitsnack i den här "fiskedammen".

Ja, det verkar vara vanligt att många tror Fairing och Eiselt hör ihop på något sätt. Det är nog p g a att Exell, Kolozzeum och annat har förvirrat samt att vi har bra kontakt med varann. Vi har hört andra rykten som att ett stort livmedelsföretag hade köpt in sig i Eiselt osv... Det är verkligen en liten ankdam full av rykten.

Vi hade räknat med att det skulle börja spridas rykten när vi dels sänkte priserna på våra produkter och dels startade upp Fx. Det skapar irrritation på marknaden, speciellt hos företag vars enda konkurrensmedel är pris.
Och det tog inte lång tid tills vi hörde de första ryktena. Jag tror att sånt bara i slutändan slår tillbaka på dem som sprider ut dem.

/ Henrik