PDA

View Full Version : Problem med frukost.

HarD
19-10-2004, 22:11
Jag har en liten undran.

Tror ni en kaseindrink innan läggsmål kan påverka hur sugen man är på mat på morgonen?

Jag känner mig oftast ganska hungrig på morgonen men sedan när jag ska äta mår jag lite lätt illa och det är svårt att få i sig maten. Kan detta ha någonting med kaseinet att göra? Att magen inte mår så jättebra.

Kanske ni har lite egna erfarenhter?

muskelbyggarn
19-10-2004, 22:17
En rejäl kasein/vassledrink innan läggdags tycker jag gör stor skillnad på hur hungrig jag är på morgonen. De dagar jag är slarvig med kvällsdrinken (när man är extremt trött och skiter i det mesta förutom att få sova :D ) så känner man det på morgonen med att hungern är stor.

Vänl,,,
Tobbe

Dav0d
19-10-2004, 22:40
Hmm, jag blir snarare tvärtom. Käkar jag inget på kvällen så har jag stora svårigheter att käka någonting på morgonen. Som om magen blåst upp och gått i strejk. Men jag är udda :P, själv skulle jag testa olika matvanor och tider och se vilken som är bäst i ditt fall.

Mental
20-10-2004, 13:12
Hmm, egen erfarenhet. äter jag något med mycket fiber på kvällen, typ grovt bröd så har jag mera aptit på morgonen. Vad det beror på vet jag inte ;)

HarD
20-10-2004, 18:45
Hmm, jag blir snarare tvärtom. Käkar jag inget på kvällen så har jag stora svårigheter att käka någonting på morgonen. Som om magen blåst upp och gått i strejk. Men jag är udda :P, själv skulle jag testa olika matvanor och tider och se vilken som är bäst i ditt fall.

Mjo. Jag provade att dra ner på maten på kvällen för att äta mer på morgonen. Men det kändes ingen skillnad, magen var inte sugen på mat. Kanske inte beror så mycket på matvanor. Kanske borde sova mer. Kändes lite lättare i morse när jag hade sovit lite bättre och inte kände mig lika klubbad, som alltid annars. ;)