PDA

View Full Version : Sloow Protein bs Complete Protein?

Mac
15-10-2004, 14:17
Vilken av dessa skulle ni välja att ha som mellanmåls-/kvällsprotein?

muskelbyggarn
15-10-2004, 14:39
Beror lite på sammansättningen på den övriga näringen du äter. Som rent nattprotein är sloowprotein det givna valet. Som mellanmål passar sloow protein mycket bra, speciellt om du äter andra proteinkällor som är något snabbare som typ ägg. Annars passar complete mycket bra som mellanmålsprotein.

Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
15-10-2004, 14:50
Jag tror inte det gör någon praktiskt skillnad vilken man väljer för resultatet men..

Det är lättare att få i sig mer protein från Completen eftersom den inte blir så tjock, dvs mindre vätska som vill ut under natten.

Slowprotein är långsammare så ska man gå utan mat länge så kanske den är att föredra.

Den rent faktiska skillnaden mellan hur fort de tas upp är väl ett ämne för debatt. Några varianter
1 Kasein bromsar inte upptaget av vassleprotein.
2 Kasein bromsar vasslet så man får en långsam utsöndring av både vassle och kasein men eftersom vasslen är något snabbare putsar man ut mer aminosyror i början och sen ligger det sista kaseinet kvar på slutet och avger de sista aminosyrorna.
3 Allt blir nästan lika långsamt som kaseinet pga att kasein fördröjer upptaget av allt i mage/tarm.

Vid 1 skulle jag självklart välja Completen och få "två drinkar i en", det låter dock för bra för att vara sant och är det nog också.
Vid 2 så väljer jag Completen.
Vid 3 kan jag lika gärna köpa Slow protein.

Jag tror inte att nummer 3 stämmer och då återstår de två fallen då jag hellre har Completen.
Jag fick hem 5 kg i går. :)

Mac
15-10-2004, 15:10
blandar du/ni med mjölk eller vatten?

muskelbyggarn
15-10-2004, 16:04
Skall du köra mellanmål så kör mjölk eller om du av någon anledning gillar proteinet bättre med vatten :D

Du kan blanda med vad du vill, ta det som smakar och passar bäst!

Vänl,,,
Tobbe

Markus H
15-10-2004, 17:38
Jag blandade mit Sloow Protein (Fairing) med mjölk (mellan) en gång och det ångrade jag , jag tar 4dl iskallt vatten och ca 1 dl pulver. det blir enligt mig helt ok.

Pdaddy
15-10-2004, 19:56
JAg kör ca 50/50 mjölk vatten ...

Men ett tips är att ha i vatten först å skaka å sen mjölken å skaka.. Risken är att de blir för tjockt annars...
Blir de för tjocked, ha bara i lite mer vatten..

M