PDA

View Full Version : vassleshake intag fråga

Stab
12-10-2004, 21:26
Tjena allt folk :cool:

Frågan lyder då, skall köra 3 vassle shakes per tränings dag med maltodextrin/dextropur i, 1a innan, 2an efter, och undrar då om jag skall lägga den 3e 30-90min efter 2an eller helt enkelt ta den på morgonen.. det är då en penga fråga annars hade jag kört 4 per dag. För övrigt hade jag tänkt ta protec eller farings slow protein @ kvällen.

MVH / Stab :bpump:

King Grub
12-10-2004, 21:30
Jag skulle lagt trean på morgonen och ätit mat någon timme efter träningen. Då får du kontinuerlig aminosyretillförsel under hela näringsfönstret.

Stab
13-10-2004, 01:08
mm, var det jag hade tänkt ville bara ha bekräftelse ;) tackar för svar

Honn
13-10-2004, 09:36
Tjena allt folk :cool:

Frågan lyder då, skall köra 3 vassle shakes per tränings dag med maltodextrin/dextropur i, 1a innan, 2an efter, och undrar då om jag skall lägga den 3e 30-90min efter 2an eller helt enkelt ta den på morgonen.. det är då en penga fråga annars hade jag kört 4 per dag. För övrigt hade jag tänkt ta protec eller farings slow protein @ kvällen.

MVH / Stab :bpump:

Öh vänta här nu. Har du tänkt ha maltodextrin/druvsocker i alla 3 shakes eller är jag bara för trött för att läsa rätt?

mystic[-_-]
13-10-2004, 09:40
Öh vänta här nu. Har du tänkt ha maltodextrin/druvsocker i alla 3 shakes eller är jag bara för trött för att läsa rätt?

uppfattade det också så :S

MojjMojj
13-10-2004, 18:30
The grabs vill att du ska skippa malto/dextros på morgonen.

Men vad är egentligen bäst på morgonen, snabba eller långsamma? Kanske både?

King Grub
13-10-2004, 19:26
Men vad är egentligen bäst på morgonen, snabba eller långsamma? Kanske både?

Långsamma, så klart. Snabba kolhydrater på morgonen ser jag inga som helst fördelar med. Insulinpåslag i alla ära, men jag skulle hellre stimulera insulinutsöndringen med protein vid det tillfället. Högt GI på morgonen höjer GI:t på kommande mål och sänker insulinkänsligheten resten av dagen.

Stab
16-10-2004, 02:03

Jag som skriver som ett retard ;) nää har i malto/dextro i före/efter shaken.. på morgonen äter jag havegrynsgröt å får kolisarna därifrån

Beast
16-10-2004, 03:46
Hade satsat på att spara mer pengar så jag kunnat käka mer protein :)
men annars så som grub säger.

King Grub
16-10-2004, 08:32
Hade satsat på att spara mer pengar så jag kunnat käka mer protein :)

Vad är det i vassle, då? :D