View Full Version : vassleshake intag fråga
Tjena allt folk :cool:
Frågan lyder då, skall köra 3 vassle shakes per tränings dag med maltodextrin/dextropur i, 1a innan, 2an efter, och undrar då om jag skall lägga den 3e 30-90min efter 2an eller helt enkelt ta den på morgonen.. det är då en penga fråga annars hade jag kört 4 per dag. För övrigt hade jag tänkt ta protec eller farings slow protein @ kvällen.
MVH / Stab :bpump:
King Grub
12-10-2004, 21:30
Jag skulle lagt trean på morgonen och ätit mat någon timme efter träningen. Då får du kontinuerlig aminosyretillförsel under hela näringsfönstret.
mm, var det jag hade tänkt ville bara ha bekräftelse ;) tackar för svar
Tjena allt folk :cool:
Frågan lyder då, skall köra 3 vassle shakes per tränings dag med maltodextrin/dextropur i, 1a innan, 2an efter, och undrar då om jag skall lägga den 3e 30-90min efter 2an eller helt enkelt ta den på morgonen.. det är då en penga fråga annars hade jag kört 4 per dag. För övrigt hade jag tänkt ta protec eller farings slow protein @ kvällen.
MVH / Stab :bpump:
Öh vänta här nu. Har du tänkt ha maltodextrin/druvsocker i alla 3 shakes eller är jag bara för trött för att läsa rätt?
mystic[-_-]
13-10-2004, 09:40
Öh vänta här nu. Har du tänkt ha maltodextrin/druvsocker i alla 3 shakes eller är jag bara för trött för att läsa rätt?
uppfattade det också så :S
MojjMojj
13-10-2004, 18:30
The grabs vill att du ska skippa malto/dextros på morgonen.
Men vad är egentligen bäst på morgonen, snabba eller långsamma? Kanske både?
King Grub
13-10-2004, 19:26
Men vad är egentligen bäst på morgonen, snabba eller långsamma? Kanske både?
Långsamma, så klart. Snabba kolhydrater på morgonen ser jag inga som helst fördelar med. Insulinpåslag i alla ära, men jag skulle hellre stimulera insulinutsöndringen med protein vid det tillfället. Högt GI på morgonen höjer GI:t på kommande mål och sänker insulinkänsligheten resten av dagen.
Jag som skriver som ett retard ;) nää har i malto/dextro i före/efter shaken.. på morgonen äter jag havegrynsgröt å får kolisarna därifrån
Hade satsat på att spara mer pengar så jag kunnat käka mer protein :)
men annars så som grub säger.
King Grub
16-10-2004, 08:32
Hade satsat på att spara mer pengar så jag kunnat käka mer protein :)
Vad är det i vassle, då? :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.