View Full Version : Finns det något vasslepulver med lite laktos?
ballerboy20
01-09-2004, 18:31
Någon som kan rekommendera ett bra vassle med så lite laktos som möjligt?
Jag får ont i magen av whey-80 och exell. Det enda jag testat som inte gett mig ont i magen är protec men det är inte optimalt direkt efter träning vad jag förstått.
Köp ett vassle Isolat eller Hydrolysat som alltid har en lägre laktoshalt.
Ex. Fairing Rapid Hydro
EiseltUK
02-09-2004, 12:01
Någon som kan rekommendera ett bra vassle med så lite laktos som möjligt?
Jag får ont i magen av whey-80 och exell. Det enda jag testat som inte gett mig ont i magen är protec men det är inte optimalt direkt efter träning vad jag förstått.
WHEY FX innehåller bara 2 % laktos så det bör funka för dig.
/ Henrik
WHEY FX innehåller bara 2 % laktos så det bör funka för dig.
/ Henrik
bara 2% , är det lite menar du :rolleyes:
EiseltUK
02-09-2004, 14:26
bara 2% , är det lite menar du :rolleyes:
Ja för att vara ett vasslekoncentrat så är det ovanligt lågt. Ferring skulle bra gänra vilja ha så lite lakmtos i sina produkter... :D
Ja för att vara ett vasslekoncentrat så är det ovanligt lågt. Ferring skulle bra gänra vilja ha så lite lakmtos i sina produkter... :D
Enligt en annons från en svenskt "garageföretag" i B&K så är vassle koncentrat "grisfoder" och enligt Läkemedelsverket så ger det biverkningar i form av stavfel hos användaren :laugh:
Den dagen vi säljer koncentrat är väl då vi har köpt upp Exell och FX samt Eiselt :D
EiseltUK
02-09-2004, 16:00
Den dagen vi säljer koncentrat är väl då vi har köpt upp Exell och FX samt Eiselt :D
Då blir det till att spara.... Eiselt kommer senare i år troligen fusioneras med ett annat företag så prislappen stiger. ;)
När konkurrens råder så är den stora vinnaren konsumenten... :naughty:
muskelbyggarn
02-09-2004, 16:11
Eiselt, passa dig du vet inte vilka reserver Ferring har. Det kan bli stora uppköp vill jag lova :D
Vänl,,,
Tobbe
EiseltUK
02-09-2004, 16:35
Eiselt, passa dig du vet inte vilka reserver Ferring har. Det kan bli stora uppköp vill jag lova :D
Vänl,,,
Tobbe
Bara han drar ned lite på sitt glidarliv i sportbil, champagne osv så finns det hopp.
Bara han drar ned lite på sitt glidarliv i sportbil, champagne osv så finns det hopp.
Och dom orden kom från rätt person............ :D
Då blir det till att spara.... Eiselt kommer senare i år troligen fusioneras med ett annat företag så prislappen stiger. ;)
Jaså.. Final Research eller Power Tech borde vara lämpliga kandidater till det :devil:
EiseltUK
02-09-2004, 17:53
Och dom orden kom från rätt person............ :D
Sportbil skulle jag inte direkt kalla det... Champagnen blir väl i bästa fall när du bjuder... :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.