PDA

View Full Version : Finns det något vasslepulver med lite laktos?

ballerboy20
01-09-2004, 18:31
Någon som kan rekommendera ett bra vassle med så lite laktos som möjligt?
Jag får ont i magen av whey-80 och exell. Det enda jag testat som inte gett mig ont i magen är protec men det är inte optimalt direkt efter träning vad jag förstått.

Fairing
01-09-2004, 19:05
Köp ett vassle Isolat eller Hydrolysat som alltid har en lägre laktoshalt.
Ex. Fairing Rapid Hydro

EiseltUK
02-09-2004, 12:01
Någon som kan rekommendera ett bra vassle med så lite laktos som möjligt?
Jag får ont i magen av whey-80 och exell. Det enda jag testat som inte gett mig ont i magen är protec men det är inte optimalt direkt efter träning vad jag förstått.

WHEY FX innehåller bara 2 % laktos så det bör funka för dig.

/ Henrik

Fairing
02-09-2004, 12:14
WHEY FX innehåller bara 2 % laktos så det bör funka för dig.

/ Henrik

bara 2% , är det lite menar du :rolleyes:

EiseltUK
02-09-2004, 14:26
bara 2% , är det lite menar du :rolleyes:

Ja för att vara ett vasslekoncentrat så är det ovanligt lågt. Ferring skulle bra gänra vilja ha så lite lakmtos i sina produkter... :D

Fairing
02-09-2004, 15:17
Ja för att vara ett vasslekoncentrat så är det ovanligt lågt. Ferring skulle bra gänra vilja ha så lite lakmtos i sina produkter... :D

Enligt en annons från en svenskt "garageföretag" i B&K så är vassle koncentrat "grisfoder" och enligt Läkemedelsverket så ger det biverkningar i form av stavfel hos användaren :laugh:

Den dagen vi säljer koncentrat är väl då vi har köpt upp Exell och FX samt Eiselt :D

EiseltUK
02-09-2004, 16:00
Den dagen vi säljer koncentrat är väl då vi har köpt upp Exell och FX samt Eiselt :D

Då blir det till att spara.... Eiselt kommer senare i år troligen fusioneras med ett annat företag så prislappen stiger. ;)

Hoffa
02-09-2004, 16:06
När konkurrens råder så är den stora vinnaren konsumenten... :naughty:

muskelbyggarn
02-09-2004, 16:11
Eiselt, passa dig du vet inte vilka reserver Ferring har. Det kan bli stora uppköp vill jag lova :D

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
02-09-2004, 16:35
Eiselt, passa dig du vet inte vilka reserver Ferring har. Det kan bli stora uppköp vill jag lova :D

Vänl,,,
Tobbe

Bara han drar ned lite på sitt glidarliv i sportbil, champagne osv så finns det hopp.

Fairing
02-09-2004, 16:45
Bara han drar ned lite på sitt glidarliv i sportbil, champagne osv så finns det hopp.

Och dom orden kom från rätt person............ :D

Fairing
02-09-2004, 16:48
Då blir det till att spara.... Eiselt kommer senare i år troligen fusioneras med ett annat företag så prislappen stiger. ;)

Jaså.. Final Research eller Power Tech borde vara lämpliga kandidater till det :devil:

EiseltUK
02-09-2004, 17:53
Och dom orden kom från rätt person............ :D

Sportbil skulle jag inte direkt kalla det... Champagnen blir väl i bästa fall när du bjuder... :)