View Full Version : Tabletter- HMB, Bcaa
hej. har tänkt att köpa HMB och/eller Bcaa. Någon som provat dessa produkter?, och kan ge åsikter.
Är det någon mening med att köpa båda, eller ska man köpa en åt gången.
cheesian
01-09-2004, 07:13
köp ingen av dom, lägg pengarna på protein.
Tänk på att vassleprotein till 1/3 består av BCAA.
Mycket möjligt att du får bättre effekt med ett vassleisolat eller vasslehydrolysat än med rena BCAA.
driker mycket protein redan, börjar tröntna på det. har långa arbets dagar och hinner inte äta på flera timmar, så jag tänkte att sådana tabletter kanske minskar muskelnedbrytningen.
Jag vill behålla det jag har och eventuellt bli större,
Hur många gram aminosyror får man i sig från tabletterna av bcaa och till vilket pris?
Det finns ju även annan mat om man tröttnat på just proteinpulver..
vet faktist inte hur mycket aminosyror man får. (priset spelar ingen roll).
men det är väl inte bra att gå och vara småhungrig varje dag, och tro att man ska bygga muskler. föressten räcker det med dricka mjölk/yougurt när man inte äta?, istället för tableter.
EiseltUK
02-09-2004, 17:50
Glutamin är nog ett mer kostnadseffektivt val än BCAA och HMB.
Skulle oxå välja glutamin, och massor av protein.
då får det bli glutamin då. ska det tas i cykler, som kreatin eller ska man ta det alltid, som protein.
vet faktist inte hur mycket aminosyror man får. (priset spelar ingen roll).
men det är väl inte bra att gå och vara småhungrig varje dag, och tro att man ska bygga muskler. föressten räcker det med dricka mjölk/yougurt när man inte äta?, istället för tableter.
Blir du mätt av några gram aminosyror då? Om du ska hålla dig mätt är det ju mycket viktigare att äta bra mat regelbundet än att stoppa i sig någon tablett, pulver eller liknande.
vissa dagar är det väldigt stressigt. hinner helt enkelt inte att få i mig mat,
youghurt(ca:1/2 liter) och en frukt (äpple/banan) brukar det bli, och det tar inte lång tid innan det börjar "kurra" i magen. det är väl inte bra?.
behöver inte bli mätt, vill bara behålla muskelmassan.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.