PDA

View Full Version : Hälsokrafts viktminskningspiller

aliquis
27-08-2004, 23:32
Var in till hälsokraft här i stan o skulle handla, vid disken fanns en ask med några små piller, en tjej kommer in och köper något, och frågar samtidigt vad som finns för viktminskning (alla är så smarta, ät mindre?) för hon var så sugen på saker jämt (ät rätt?).
Hur som helst, hon i butiken visar en ask vid disken med ett extrakt från brytbönor (tror jag) och säger att det bränner 1000kcal extra.
"Jaha" tänker jag, sedan när kunden har gått ("nej, sådant är inget för mig") så frågar jag, för inte kan det väl vara 1000kcal/dag? Får till svar att det är 45 dagar, och 1000kcal/dag. Läser på förpackningen, sägs inget om det och frågar vad hon har fått det från, och hon svarar att de(tillverkaren) går ut med det. Stod en url på baksidan, tror det var fem bokstäver som börjar på b, men kommer inte ihåg företagsnamnet.
Men snyggt att lura i folk att några bönor skulle bränna 1000kcal extra, någon effekt kanske det har, men så mycket kan det ju inte göra? 1kg i veckan utan vidare skulle nog folk gilla annars :)

aliquis
27-08-2004, 23:34
http://www.biona.se/

Dessa var det.

Vitalform verkar innehålla samma sak, och vid närmare eftertanke har det väl talats om det här förr?

"Kliniska studier har visat att Phaseolamin 2250, det verksamma ämnet i VitalForm™, verkar genom att till stor del blockera enzymet alfa-amylas innan det hinner omvandla stärkelsen till socker och fett. Detta innebär att kolhydrater kan passera genom kroppen utan att socker och fett lagras. VitalForm™ är därför avsett som ett komplement till motion och en väl balanserad kost, om du vill minska din vikt."

Prankie
27-08-2004, 23:39
Det förbränner ju inte 1000kcal, teoretisk bör det vara möjligt att binda 250gram kolhydrater så kroppen inte kan ta upp det. (Låter ganska mycket för att vara ett så litet piller) Däremot är ju problemet allt som inte tas upp måste ut också, ungefär som piller som binder fett, de gör folk sket konstant.

Sverker
28-08-2004, 09:00
Vad tror ni händer när en massa stärkelse kommer ned i tjocktarmen till svältfödda tarmbakterier ?

Jag tror de säger
" - Kom grabbar ! Det är FEST ! :D

Nadja
28-08-2004, 17:12
Vad tror ni händer när en massa stärkelse kommer ned i tjocktarmen till svältfödda tarmbakterier ?

Jag tror de säger
" - Kom grabbar ! Det är FEST ! :D :laugh: Party party!! ;)

Prankie
28-08-2004, 20:18
Nu vet vi äntligen hemligheten bakom tubgirl. :laugh: