View Full Version : Wieder´s mega mass 4000
Är det något att ha eller??. Tränar hårt, äter bra, blivit starkare men ökar inte i vikt??. Håller mega mass 4000 vad de lovar eller?. någon som vet
King Grub
26-08-2004, 14:56
Vad lovar de?
Proteinet är kollagenprotein, dvs bioligiskt värde = 0, och värdelöst.
Den ultimata blandningen för maximal vikt- och muskelökning!
King Grub
26-08-2004, 15:42
En innehållsförteckning som börjar "Dextrose, Maltodextrin, Hydrolyserat Kollgenprotein, Mjölkprotein, Vasslepulver, Avfettat kakaopulver" är allt annat än ultimat. För någonting.
vad är kollagenprotein??. Jag hade tänkt att ta det och protec. för att gå upp i vikt, kommer det inte att hjälpa?, eller.
jag väger 74 kg kommer jag inte att gå upp i vikt av mega mass???
vad är att rekomndera annars?? (för Den ultimata blandningen för maximal vikt- och muskelökning!) :D
King Grub
26-08-2004, 15:50
vad är kollagenprotein??.
Först: du går upp i vikt av ett energiöverskott. Första steget är att äta mer mat.
Kollagenprotein är ett protein som utvinns från kalvars och smågrisars bindväv. Slaktavfall med andra ord. Aminosyror saknas, och kroppen kan inte använda det. Värdelöst.
Blanda en egen gainer: köp rent vassleprotein och blanda det med druvsocker eller maltodextrin i vatten. Kreatin i det, om du använder det. Det är den ultimata blandningen. Direkt före och direkt efter passet. 30-40 gram av båda sakerna, på ett ungefär.
ok, tack för den här gången.
förresten vad utvinns vassle av???
King Grub
26-08-2004, 16:05
ok, tack för den här gången.
förresten vad utvinns vassle av???
Mjölk. 20% av proteinet i mjölk är vassle, resten kasein. Kaseinet har ett väldigt långsamt upptag och vasslet snabbt, dvs det man vill ha före och efter träning.
Ringde precis och avbeställde mega mass 4000, från ********. Tack ska du ha än en gång King grub. du avrådde mig från ett dåligt köp. :)
Jag är en fattig arbetslös jäkel.
Jag har kört med Twinlabs gainer fram tills för några veckor sen.
Bestämde mig för att tjäna några hundralappar o köpte weiders mega mass 4000, har en polare som kört med det senaste året.
Jag har hälften kvar, jag har inte riktigt råd att köpa mer gainer just nu...
Så är det verkligen så värdelöst att jag lika gärna kan köra utan och altså bör kasta det som är kvar ?
Kolhydraterna i pulvret är ju i alla fall inte värdelöst.
King Grub
30-08-2004, 21:21
Så är det verkligen så värdelöst att jag lika gärna kan köra utan och altså bör kasta det som är kvar ?
Ät upp skräpet du. Även om kollagen är den huvudsakliga proteinkällan finns det ju lite annat där också. Dock är proteinet som helhet undermåligt; kollagen är ett värdelöst protein.
Läs gärna:
http://www.mowifit.com/fraga-05-04-01.htm
Ok, tack för infot, kommer inte köpa det igen, tur att jag inte började köpa det tidigare
Tror jag skrivit det nyss här men kollagen innehåller glycin, prolin och hydroxyprolin i huvudsak. Och det är som redan påpekats värdelösa aminosyror för att de är icke-essentiella.
Det är de essentiella aminosyrorna som är effektiva för att stimulera proteinsyntes i muskler(Tipton).
Gäller kollagen som proteinkälla i alla 'mega mass' produkter. Har en sketen 1 ½ kg's hink med 'mega mass 2000' som står. Hade det som nödproviant när min vassle beställning kronglade lite. Men är det same shit som 4000 eller? :cryout:
King Grub
01-09-2004, 21:46
Gäller kollagen som proteinkälla i alla 'mega mass' produkter. Har en sketen 1 ½ kg's hink med 'mega mass 2000' som står. Hade det som nödproviant när min vassle beställning kronglade lite. Men är det same shit som 4000 eller? :cryout:
Läs på innehållsförteckningen?
Hade den ej tillgänglig, därför jag frågade.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.