View Full Version : Inte rolig läsning för Eiselt
Under Augusti släpper Fairing ett rent Kasinprotein med vår Mintchoklads arom som första smak.
Nu slipper ni handla rent Kasein med naturell smak som smakar "Huggorm" och använder ni det som nattprotein så slipper ni även borsta tänderna tack vare den goda mintsmaken.
Priset blir så pass bra så ni aldrig mer handlar Protec:thumbup:
87% protein as is eller 93% dry basis är proteinhalten
Kommer på 2 eller 3kg förpackning och proteinet är naturligtvis instantiserat så ni slipper att använda en "cementblandare" för att lösa pulvret vilket annars är vanligt när det gäller Kasein:D
Avsevärt mycket billigare än Protec alltså?
Vad snackar vi om för siffror på ett ungefär? :naughty:
Låter väldigt intressant, bara det blandar sig bra i olika vattentyper så är det ju redan då överlägset. ;)
Pudzianovski
05-07-2004, 13:10
Originally posted by Grahn
Låter väldigt intressant, bara det blandar sig bra i olika vattentyper så är det ju redan då överlägset. ;)
Olika vattentyper? vad menar du då? Varmt o kallt vatten? Eller Tungt vatten?
:confused:
:D
Originally posted by Pudzianovski
surt, basiskt, mjukt och hårt.....protec blandar sig olika bra i olika vatten.
Olika hårt vatten kanske (pH-värde) :booty:
Pudzianovski
05-07-2004, 13:17
Så ni menar att skillnaden mellan att blanda kaseinpulver i vatten frånt ex norrbotten och vatten från tex skåne är så pass stor ?
Så ni menar att skillnaden mellan att blanda kaseinpulver i vatten frånt ex norrbotten och vatten från tex skåne är så pass stor ?
Skillnaden mellan att blanda hemma här och inne i gammla stan var rätt ordentlig.
Pudzianovski
05-07-2004, 13:26
Okej.
Låter lite väl seriöst att bry sig om det men jag hade ingen aning om att folk ens brydde sig om vattentypen på det sättet.
Dessutom hade jag ingen aning om att det var så pass stor skillnad.
Okej.
Låter lite väl seriöst att bry sig om det men jag hade ingen aning om att folk ens brydde sig om vattentypen på det sättet.
Dessutom hade jag ingen aning om att det var så pass stor skillnad.
Kan väl bero på att kasein just är långsamt för att det klumpar ihop sig i en sur miljö iofs.
Bara mina egna slutsatser efter diverse problem med protec...
ivandrago
05-07-2004, 15:45
Låter kanon! Nu hoppas jag verkligen att det blir bra pris på det! Protec är för dyrt!
Sparrisen
05-07-2004, 16:12
Detta har jag längtat efter!!!!!!!!!! :cheers:
Originally posted by Fairing
Under Augusti släpper Fairing ett rent Kasinprotein med vår Mintchoklads arom som första smak.
Har du nåt smakprov att bjuda på? :angel:
Perfekt, då är nog mina nuvarande kasein vassle blandning slut. :thumbup:
Låter kanon.
Men jag antar att det fortfarande kommer behövas mycket vätska för att det skall bli någorlunda drickbart? Min erfarenhet av rent kaseinate är att det blir en vääääldig tjock konsistens om man inte har ordentligt med vätska ( minst 5dl/35gr ).
Proteinhalten, är den baserad på råvara utan smaksättnig?
GhostFace
05-07-2004, 16:47
Surt vatten? :D
Vem fan blandar proteindrinken med surt vatten?
Kan inte företaget som tillverkar proteinpulvret se till att göra det så pass lättblandat att det ska spela avgörande roll var du bor någonstans för att kunna dricka det utan att det blir cement i shakern/mixern, så är det något fel med produktutvecklingen !
Sedan kvittar det om det heter SuperDeluxe IonExchanged Isolate Protein eller Kasein Protein...
:booty: :thumbup:
Originally posted by GhostFace
Surt vatten? :D
Vem fan blandar proteindrinken med surt vatten?
Antagligen de som har det i kranen ;)
Låter mkt bra att Fairing beslutat sig för ett kaseinat. :thumbup:
Men blanda för guds skull inte i något soja... (fanns i Complete tidigare...)
Självklart baseras proteinhalten på smaksatt protein.
Inget annat proteinkommer finnas iblandat.Vi hade en tanke på att tillsätta Tryptophan men proteinhalten vart för låg och fetthalten för hög.Annars hade det varit riktigt bra som nattprotein.
Lösligheten är MYCKET god oavsett vattentyp.
Hur mycke protein/servering får man?
Och hur stor är en servering?
Det var rent kasein så jag inte missade?
Man and Machine
05-07-2004, 18:01
...använder ni det som nattprotein så slipper ni även borsta tänderna tack vare den goda mintsmaken.
Har smak med tandborstning att göra?
muskelbyggarn
05-07-2004, 18:35
Äntligen lasse fick du tummen UR och gör som jag säger, vad sade vi skulle jag få 20% av förtjänsten på produkten?
Vänl,,,
Tobbe
Mycket goda nyheter! :)
Sådärja...låt Kasein fighten mellan Fairing och Eiselt börja!!
Regler: Störst % Kasein Protein per shake vinner!
Plus i kanten för den som har bäst pris!!:thumbup:
Ett tips till dig lasse :thumbup:
Under 750 kr/4 kg måste det kosta. Ska det va så svårt att sätta ett LAGOM pris på en produkt? :D ;)
Ni får börja distribuera via HKC, då köper jag ;)
muskelbyggarn
06-07-2004, 08:19
>Wilson
"Under 750 kr/4 kg måste det kosta" Har du inte fattat ännu att Lasse inte håller på med grismat?
Vänl,,,
Tobbe
Ibland blir man rätt trött på det konstanta nötandet av opreciserat skitsnack om andra företags produkter. Ska det någonsin backas upp av fakta?
Och då menar jag inte orginaltopic.
AST har väl ett patenterat tungt vatten för 180% muskeltillväxt?
Originally posted by Arwen
tungt vatten = tung shaker = stora skakmuskler! :D
Låter kanonbra! Kanske blir till att beställa en omgång till hösten då...
Originally posted by Beast
Hur mycke protein/servering får man?
Och hur stor är en servering?
Det var rent kasein så jag inte missade? Haha, vad spelar det för roll hur stor en "servering" är?? Det är väl du som håller i skopan och bestämmer hur mycket du vill lägga i shakern? :confused:
Originally posted by muskelbyggarn
>Wilson
"Under 750 kr/4 kg måste det kosta" Har du inte fattat ännu att Lasse inte håller på med grismat?
Vänl,,,
Tobbe
Med min "business-hjärna", så tycker jag det låter som ett rimligt pris. :smokin:
Protec ligger på runt 650 kr för 3 kg. Lasse sa att detta skulle vara billigare än protec. Sen finns det ju tex Ultra milk whey; 4 kg/6-700 kr.
Han måste ju ha ett konkurrenskraftigt pris!
Något som jag irriterar mig på, är dem där konstiga storlekarna en del fått för sig att ha. "3875" gram. Varför?! det borde ju bara höja priset på produkten ytterligare.
Hett tips nr 2 till Lasse: använd fyrkantiga burkar, då kan du ju minska transportkosnaderna (till skillnad från dem runda burkarna som lämnar mycket fritt utrymme) = LÄGRE PRIS FÖR KUNDEN!
I'm I right or what?:D
de "konstiga" storlekarna är ju på amerikanska produkter som inte använder vårt vikt system.
muskelbyggarn
06-07-2004, 18:23
Jupp wilson och i höst kan du glädja dig med ännu lägre priser på Protec, vi får se vad lasse-mannen kommer på för något =)
VÄnl,,,
Tobbe
Originally posted by JAM
Låter kanonbra! Kanske blir till att beställa en omgång till hösten då...
Haha, vad spelar det för roll hur stor en "servering" är?? Det är väl du som håller i skopan och bestämmer hur mycket du vill lägga i shakern? :confused:
Det spelar roll för vet man hur stor en servering är (som låt os säga innehåller 30g protein) kan man räkna ut hur länge en burk håller om man t.ex slänger i sig 3portioner/dag o.s.v, ganska lågiskt eller hur?
de "konstiga" storlekarna är ju på amerikanska produkter som inte använder vårt vikt system.
haha så smart var jag :D
ivandrago
06-07-2004, 23:18
Det spelar roll för vet man hur stor en servering är (som låt os säga innehåller 30g protein) kan man räkna ut hur länge en burk håller om man t.ex slänger i sig 3portioner/dag o.s.v, ganska lågiskt eller hur?
Han skrev ju att det blir 87% protein. Om en förpackning är 3kg så blir det mao 2,61kg rent protein. Serveringen bestämmer du ju själv, men vill du ha 30g per servering så blir det 2610/30=87 portioner. Ganska "lågiskt" eller hur? ;)
:rolleyes:
Om det står att en servering är 1g, och burken på 1kg då räcker till 1000 serveringar, är det nåt du går och köper av den anledningen?
Sånt där får du ju fan räkna på själv :booty:
Jo men man får fan alltid med en skopa i säckarna man köper som väger visst mycke... voila EN PORTION
Jo men man får fan alltid med en skopa i säckarna man köper som väger visst mycke... voila EN PORTION
Tror du en person som väger 70 kg äter lika stora portioner som en person som väger 130 kg?
/adde
Det här blir något att se fram emot! :thumbup:
Om vattnet är hårt eller inte tror jag inte har så mycket med ph att göra, man mäter det absolut inte i det iallfall.
Tungt vatten är något totalt annorlunda som jag skulle bli mycket förvånad om ni fick ur era kranar.
Kemi moderatorn får väl rätta mina fel ;)
Angående topic, jo det låter väl bra förhoppningsvis. Om det är så bra som det låter det vill säga.
hårt eller mjukt har väl med mineralhalter att göra?
Verkar vara så ja.
"Hårdheten i ditt vatten bildas av den totala mängden kalcium och magnesium karbonat i vattnet. Vi skulle kunna gå in mer på djupet men du känner enkelt igen hårt vatten på att det kalkar igen i ledningar, ventiler, vattenblandare och det lämnar även oönskade avlagringar på dina kläder, porslin och glas- som kräver ökad användning av rengöringsmedel. Kalkavlagringar som bygger upp i din varmvattenberedare och lika så i annan vattenburen utrustning vilket resulterar i ökade energikostnader och förkortad livslängd på dina vvs installationer."
Från http://www.waterboss.se/omvatten/hartvatten.asp
Ok, lite off topic där hehe
Fairing: Låter som en bra idé med rent kasein.:thumbup: men två kilosförpackningar låter lite små. :eating:
OT
Originally posted by Trance
Tungt vatten är något totalt annorlunda som jag skulle bli mycket förvånad om ni fick ur era kranar.
Jag skulle bli förvånad om man inte får det. :D
Det är en naturligt förekommande variant av vattenmolekylen, ganska sällsynt men häller jag upp en liter vatten så borde jag alltså få något tungt vatten med på köpet.
Här ska byggas kärnvapen. :D
/OT
Originally posted by z_bumbi
Jag skulle bli förvånad om man inte får det. :D
Det är en naturligt förekommande variant av vattenmolekylen, ganska sällsynt men häller jag upp en liter vatten så borde jag alltså få något tungt vatten med på köpet.
Här ska byggas kärnvapen. :D
PFFT, är väl inget tungt vatten i kärnvapen?
Används ju i kärnkraftverk mellan bränslestavaran som katalysator.
Kärnvapen har väl en solid urankärna?
OT, whats dat? ;)
Är väl en viss del alkohol med i vattnet så man kanske kan destilera det till sprit utan att göra mäsk! :D
PFFT, är väl inget tungt vatten i kärnvapen?
Används ju i kärnkraftverk mellan bränslestavaran som katalysator.
Kärnvapen har väl en solid urankärna?
OT, whats dat? ;)
Är väl en viss del alkohol med i vattnet så man kanske kan destilera det till sprit utan att göra mäsk! :D
Vätebomber brukar utnyttja deuterium eller tritium, två väteisotoper med en respektive två neutroner i kärnan. Vattenmolekyler med en av dessa (kommer inte ihåg vilken, kanske båda?) väteatomer tillsammans med syre brukar kallas tungt vatten. Vätebomber görs med fördel av att man använder deuterium eller tritium i en kärna som pressas samman så att fusion uppstår. Detta görs ofta (alltid?) med hjälp av en vanlig fissionsladdning.
Så ja, det är tungt vatten i en fusionsladdning, eller åtminstone delar av tungt vatten.
Vad sa du..?? OT?? Max-OT?
Originally posted by skaparn
Vätebomber brukar utnyttja deuterium eller tritium, två väteisotoper med en respektive två neutroner i kärnan. Vattenmolekyler med en av dessa (kommer inte ihåg vilken, kanske båda?) väteatomer tillsammans med syre brukar kallas tungt vatten. Vätebomber görs med fördel av att man använder deuterium eller tritium i en kärna som pressas samman så att fusion uppstår. Detta görs ofta (alltid?) med hjälp av en vanlig fissionsladdning.
Så ja, det är tungt vatten i en fusionsladdning, eller åtminstone delar av tungt vatten.
Vad sa du..?? OT?? Max-OT?
Kärnvapen är väl iofs fissionsladdning, vätebomber är ju ngt helt annat.
Max-OT, som Max Off Topic! :D
Kärnvapen är väl iofs fissionsladdning, vätebomber är ju ngt helt annat.
Nädu, vätebomber går också under kategorin kärnvapen.
Originally posted by JJ
Nädu, vätebomber går också under kategorin kärnvapen.
Hmmm k, lustigt med ett kärnvapen som ahr ett kärnvapen som tändhatt iofs. ;)
Hmmm k, lustigt med ett kärnvapen som ahr ett kärnvapen som tändhatt iofs. ;)
Lustigt vet jag inte, men:
Kärnvapen är vapen som utnyttjar energier i olika fysikaliska processer (fusion och fission) som involverar atomkärnan. Det första fungerande kärnvapnet var atombomben (fisson), senare utvecklades vätebomben (fusion).
Originally posted by JJ
Kärnvapen är vapen som utnyttjar energier i olika fysikaliska processer (fusion och fission) som involverar atomkärnan. Det första fungerande kärnvapnet var atombomben (fisson), senare utvecklades vätebomben (fusion).
Ja jag VET men när man säger kärnvapen så har iaf jag försått det som att man nästan uteslutande menar fission. Vätebomber brukar man alltid säga att det är just vätebomber.
Bara den uppfattning jag fått.
För att bryta "forskarnas" teorier om kärnvapenframställning så postar jag lite som har med trådens topic att göra ;)
Tycker det låter som en alldeles ypperlig nyhet.
Har aldrig varit någon vän av protec (som man ju måste äta med sked).
Kommer att bli en beställning direkt!
Tack för det Fairing :thumbup:
//Jocke
Originally posted by JJ
Det är väl ganska lustigt?
Jag menar - "nån" anser att det inte räcker med ett vapen som kan spränga en storstad i småbitar.
"Vi tänkte bygga en så fet jävla bomb att det krävs en såndär atombomb, ni vet - en sån som vi sprängde dom där städerna med häromdecenniet, för att kickstarta igång skiten. Vad sägs?"
Nitrometan
08-07-2004, 20:55
OT: Den fetaste bomben lär väl vara Tsar Bomba (http://nuclearweaponarchive.org/Russia/TsarBomba.html), 100 megaton...
Lite mer on-topic: Kul! Bra jobbat, Lasse. Ettredigt kvällsprotein... :eating:
hahaha... Så om en tillverkare stoppar i ett litet centilitermått som skopa och skriver att det här kilot protein ger ca 1000 portioner så skulle du tycka att det är en grymt bra affär???
:laugh: :laugh:
Originally posted by Action
hahaha... Så om en tillverkare stoppar i ett litet centilitermått som skopa och skriver att det här kilot protein ger ca 1000 portioner så skulle du tycka att det är en grymt bra affär???
:laugh: :laugh:
Det där med servings och portioner är en riktig skrattfest.. speciellt när nån försöker sälja på det.. :D
negative
09-07-2004, 01:03
Hur många gram Kasein behöver en 110kg kille innan läggdags tro ?
Markus
Originally posted by negative
Hur många gram Kasein behöver en 110kg kille innan läggdags tro ?
Markus
Jag skulle vilja säga att det beror på hur mycket protein du får i dig under övriga dagen. 2-3 gram per kg är rekommendationen!
negative
10-07-2004, 13:32
Originally posted by Frantic
Jag skulle vilja säga att det beror på hur mycket protein du får i dig under övriga dagen. 2-3 gram per kg är rekommendationen!
Joo jag äter mycket protein under dagen ca 2.5g/kg.
Men frågan är hur mycket kassein jag behöver innan läggdags ????
Markus
King Grub
10-07-2004, 13:34
Tar du 50 gram kan du vara rätt säker på att du inte får för lite i alla fall.
Joo jag äter mycket protein under dagen ca 2.5g/kg.
Men frågan är hur mycket kassein jag behöver innan läggdags ????
Markus
Dela upp intaget på antalet mål, lägg lite mer på kvällsmålet och kanske vid frukost. Klart.
Originally posted by Arwen
:laugh:
den där mintsmaken e verkligen sketagod!fattar bara inte att den inte "uppfunnits" tidigare:)
EiseltUK
12-07-2004, 12:23
Priset blir så pass bra så ni aldrig mer handlar Protec:thumbup:
87% protein as is eller 93% dry basis är proteinhalten
Kommer på 2 eller 3kg förpackning och proteinet är naturligtvis instantiserat så ni slipper att använda en "cementblandare" för att lösa pulvret vilket annars är vanligt när det gäller Kasein:D
Protec Choklad ligger normalt aldrig under 87 % (as is) i analyserna. De andra smakerna ligger oftast på 89 % (as is). Priset på Protec sänks efter sommaren med ca 100 kr på 3 kilos förpackningen (dvs ca 698 för 3 kg) så priset kommer ned på en mer normal nivå igen trots att råvarupriserna på kasein/kaseinat just nu stiger kraftigt.
/ Henrik
ivandrago
12-07-2004, 12:34
Ah!! Konkurrens när den är som bäst! I love it! :love:
Starta priskriget nu grabbar! :thumbup:
Va!!! sänker du priset din rackare!!??:D
muskelbyggarn
12-07-2004, 13:13
Klart han gör, han handlar ju med dollar nu igen :D
Sluta och handla med Rubel lasse, det går inte :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
Trodde bara Henrik handlade med Engelska Pund:D
Men för all gratis reklam EISELT fick i denna tråd så vill jag ha betalt i Euro.Konto nummret kan du Henrik:thumbup:
muskelbyggarn
12-07-2004, 14:15
Jasså de engelska punden? har hört livliga rykten om att herr Eiselt håller till på de finare engelska herrsalongerna. Har skaffat mustasch som vaxas varje dag och en plommonhatt :D
Skall nutrition in i finrummet kanske? :D
Vänl,,,
tobbe
negative
13-07-2004, 02:09
Originally posted by z_bumbi
Dela upp intaget på antalet mål, lägg lite mer på kvällsmålet och kanske vid frukost. Klart.
Jaha det kanske är jag som inte fattat.
Man ska alltså ta kasein även på dagen? Jag har fått för mig att det är vassle som gäller på dan och kasein innan man går och lägger sig pga att kasein är långsammare, och inte behövs som tillskott på dagen då man äter var 2-3h.
Skulle gärna vilja ha en redogörelse på detta !
Markus
Jaha det kanske är jag som inte fattat.
Man ska alltså ta kasein även på dagen? Jag har fått för mig att det är vassle som gäller på dan och kasein innan man går och lägger sig pga att kasein är långsammare, och inte behövs som tillskott på dagen då man äter var 2-3h.
Skulle gärna vilja ha en redogörelse på detta !
Markus
Det spelar ingen större roll vad du äter under dagen om du äter med 3 timmars intervall men jag menade hela proteinintaget. :)
Dela allt protein du ska ha i dig på antalet mål, det är ingen exakt vetenskap eftersom du fyller på hela tiden utom just vid sista målet då man kan äta en större andel av sitt totala intag om man har lust.
Då även gärna en långsam källa för att det ska snurra runt aminosyror i kroppen även den sista delen av natten, kasein, kött, bönor osv spelar ingen större roll bara det är något så när långsamt.
Jag ser dock ingen större fördel (utom priset) med vassle jämfört med vassle/kasein eller rent kasein utom efter träningen samt kanske i samband med frukosten.
Jag ser dock större fördelar med att äta annan mat än just tillskott vid de flesta måltiderna även om jag är dålig på den saken själv.
Fairing, har du något spikat releasedatum?
Det är på näppen att det jag har nu kommer att räcka så långt in i Augugsti.
Vill ju ogärna köpa något annat efter denna fantastiska nyhet.
Kolozzeum, vad tror ni om att göra en Fredagsspecial på denna när den kommer?
//Jocke
Faaan ytterligare en produkt ja måste inhandla... faan ja blir ju bankrutt ju!!!
:thefinger
M
ge oss information nu!! när släpps det på marknaden?
OK , runt den 20 Augusti så finns den till försäljning. Priset 1 kr under Eiselt + gratis shaker:thumbup:
King Grub
20-07-2004, 16:36
Gratis shaker! :bow:
Dessutom med Fairing logga vilket innebär 469000% bättre muskelökning direkt:hbang:
EiseltUK
20-07-2004, 17:34
OK , runt den 20 Augusti så finns den till försäljning. Priset 1 kr under Eiselt + gratis shaker:thumbup:
Hoppas att du är medveten om att priserna på kaseinat går uppåt? Fast din skitråvara har väl gått ned i pris? :D
/ Henrik
Dessutom med Fairing logga vilket innebär 469000% bättre muskelökning direkt:hbang: Wow, grymt!! Hoppas att ni inte avslöjar ert nya hemliga koncept för AST... :laugh:
Det nya proteinet blir helt klart en intressant produkt. Kanske får man ta sig en liten shoppingtur ut till Veddesta... :D
Priskrig, priskrig.... :devil:
Såg när priset på Kasein stack i väg och la beställningen då så man är tryggad:D
Man måste alltid skriva lite provocerande för att Henrik skall göra lite inlägg nuförtiden:laugh:
/Lasse
EiseltUK
21-07-2004, 12:12
Såg när priset på Kasein stack i väg och la beställningen då så man är tryggad:D
/Lasse
Jo din beställning på en halvpall räcker väl i några år. :laugh:
Om du inte redan har köpt och betalat för proteinet så kommer priset att gå upp. Vi hade fått ett pris på kaseinat och en vecka senare steg priset med drygt 20 % oavsett om vi tog 5 eller 15 ton. Kaseinat följer råvarupriserna på mjölkpulver och tydligen är det EUs bidrag som spökar i kombination med något om de nya EU-länderna. Får hoppas att det blir lite konkurrens när Polens anläggningar blir EU-godkända.
/ Henrik
Originally posted by EiseltUK
Jo din beställning på en halvpall räcker väl i några år. :laugh:
Om du inte redan har köpt och betalat för proteinet så kommer priset att gå upp. Vi hade fått ett pris på kaseinat och en vecka senare steg priset med drygt 20 % oavsett om vi tog 5 eller 15 kg
/ Henrik
5-15kg är väl vad du säljer på 6månader:D
EiseltUK
21-07-2004, 14:05
5-15kg är väl vad du säljer på 6månader:D
Håller du på att förfalska nu också... :furious:
Usama Bin Liftin
21-07-2004, 14:28
Originally posted by EiseltUK
:laugh:
Originally posted by Dalblads bättre en Eiselt
Vad menar du.......:angel:
EiseltUK
22-07-2004, 17:34
Vad menar du.......:angel:
Att du ändrade i quoten så att det blev kg istället för ton. :smash:
muskelbyggarn
23-07-2004, 12:28
Men grabbar, grabbar lugna och fina nu :D
Inse att Lasse sitter i en bunker och rör ihop sina hokus-pokus produkter och Eiselt sitter i England och dricker half pints :D
Vänl,,,
Tobbe
Half pints?
Finns det så små glas?
Till topic, trevligt med fler kaseinat på marknaden! :thumbup:
muskelbyggarn
23-07-2004, 22:37
>Orm
Små glas till "små" företag, lite ironi där mot kosttillskottsvärldens bill och bull dvs. ferring och eiselt :D
vem är då elaka Måns och Pelle Svanslös? gymsvinet och Twinfuck maybe?
Fairing har otroligt höga priser på sina produkter. Twinlab är lika "billig"....:confused:
fairing är väl billiga jämfört med twinlab:confused: dessutom har jag för mig att fairings protein har mycket högre proteinhalt.
fast exell det är riktigt billigt:thumbup:
Usama Bin Liftin
25-07-2004, 00:26
Originally posted by Vlad
Fairing har otroligt höga priser på sina produkter. Twinlab är lika "billig"....:confused:
Man får vad man betalar för :thumbup:
Originally posted by Angus
fairing är väl billiga jämfört med twinlab:confused: dessutom har jag för mig att fairings protein har mycket högre proteinhalt.
fast exell det är riktigt billigt:thumbup:
Det måste vara drickbar också :)
Gudfadern
25-07-2004, 13:35
Originally posted by Vlad
Det måste vara drickbar också :)
Exell jordgubb är jättegott, smakar nästan som mcdonald's milkshake :eating:
exell måste ha fått ny råvara tror jag för den smakar bättre dammar mindre löser sig lättare får 5+ av 5 möjliga:hbang:
Stämmer det att Exells recept blivit ändrat?
Snart släpps det :D. Go Fairing :hbang:
Skynda på nu för jag har snart slut på vassle också och tänkte testa Exell för första gången
Äter man mycket protein kvittar det(i stort sett) vilken kvalité det är på proteinet. Så den enda anledningen att lägga ut mer pengar på protein är väl om man vill få hydroliserat eller isolat, men att punga ut 50-150:- mer per KG är lite väl mycke då marginalerna i resultat är försumbara.
Med andra ord, köp det billigaste proteinet ni hittar, även om det är koncentrat så kommer inte resultaten skilja sig så mycket att det är värt flera tusentals kronor om året.
Av just den anledningen håller jag mig alltid till billiga vassleproteiner istället för att köpa dyrt (Twinlab etc)
Fugitive
11-08-2004, 19:07
Står detta erbjudande fast? Alltså blir det 618kr plus shaker :thumbup: :angel:
Inget nytt om release datumet? det är spikat till den 20:e? anars blir jag tvungen att köpa protec... ;)
muskelbyggarn
11-08-2004, 20:19
Vi får väl se vad som händer med kaseinprodukter framöver, vad jag hört så råder det "brist" på kaseinråvaran och priserna har gått upp en hel del pga. stor efterfrågan.
Vänl,,,
Tobbe
Fugitive
11-08-2004, 21:01
Vi får väl se vad som händer med kaseinprodukter framöver, vad jag hört så råder det "brist" på kaseinråvaran och priserna har gått upp en hel del pga. stor efterfrågan.
Vänl,,,
Tobbe
Då är det mao dags att beställa protec för 619kr här på kolo nu på momangen?
muskelbyggarn
11-08-2004, 23:58
Det kanske blir billigare på andra ställen :angel:
Fugitive
12-08-2004, 12:25
Det kanske blir billigare på andra ställen :angel:
4 dagar kvar. Borde dyka upp lite mer info nu tycker jag.
Står inget på Fairings hemsida och om den släpps den 20:e som tidigare nämnts borde man väl ta med den nu under "Fairingveckan" i shoppen
//Jocke
Exell jordgubb är jättegott, smakar nästan som mcdonald's milkshake :eating:
Exakt vad jag också säger när jag ska förklara hur det smakar...så länge man mixar det i en mixer tillsammans med mjölk så blir det en krämig jordgubbssmak till ett bra pris.
kommer det på fredag eller inte? vi vill veta nu
Fick mail från Fairing idag efter att jag frågat. Nu är det den 30:e Aug som gäller. Så snart så...
Overload
20-08-2004, 14:11
Riktig Mat är BÄTTRE!!
Väldigt vad alla förlitar sig på pulver.
Keso,lätt-kesella,valio cottage cheese är alla överlägsna kasein pulver!!
Langster
20-08-2004, 14:14
Riktig Mat är BÄTTRE!!
Väldigt vad alla förlitar sig på pulver.
Keso,lätt-kesella,valio cottage cheese är alla överlägsna kasein pulver!!Vad vill du?
Overload
20-08-2004, 14:22
Vad vill du?
Jadu vad vill jag? Förlåt för att jag hellre vill äta riktig mat å få bättre resultat än att förlita mig helt på pulver. :nono:
Pulver är faktiskt inte något "magiskt" utan något man ska använda när man inte får i sig tillräckligt med protein genom kosten. Samt även efter träninspasset IMO.
Flame me away :devil:
Langster
20-08-2004, 14:46
Jaha på så sätt, tack så mycket för informationen, jag som var helt övertygad om att man måste dricka minst 2,5 proteindrinkar för att ens ha en chans att öka muskelmassan! Vilken tur att du klarade upp det här för mig!!!
Nä men allvarligt, det här var en tråd om Fairings nya proteinpulver, inte om proteinpulver är bättre eller sämre än vanlig mat.
muskelbyggarn
20-08-2004, 22:49
Ja du langster, här har vi ännu en i skaran som är allergisk mot kosttillskott, kosttillskott är något riktigt farligt och totalt onödigt. Men om man förklarar att i vissa fall kan ett rent kaseinpulver vara billigare än ex. kesella ja då kommer även de mest snåla fram och accepterar pulver :D
you bro Lasse på Onsdag vet du att du lär ha några burkar klart med Sloow Protein! Du lär allt förse din no.1 retailer med some good stuff :D
Vänl,,,
Tobbe
Till på Onsdag är golvet polerat och lagret städat när en sådan viktig ÅF gör entré :D
Har vi tur finns det Minchokladbars på lagret samt lite nya produkter att visa upp.
/Lasse
"Priset blir så pass bra så ni aldrig mer handlar Protec"
Det där stämmer väl inte... Jag köpte nyligen 3kg protec för 498kg inklusive frakt.
"Priset 1 kr under Eiselt + gratis shaker"
Får man med en shaker hos nån ÅF? På kolo kan haf då inte se det..
Jan!
Vi räknade på Eiselts pris som gällde då för protec.Shaker skall väl ingå hos alla shoppar annars är dom snåla :D
EiseltUK
27-09-2004, 15:13
Jan!
Vi räknade på Eiselts pris som gällde då för protec.Shaker skall väl ingå hos
alla shoppar annars är dom snåla :D
Standardpris för Protec 3 kg blir inom kort 529 kr, utan rabatter. Det är ungefär samma pris som vi hade när vi lanserarde Protec (eller Promax ) som den då kallades för ett antal år sedan. Ett pris som vi länge trodde att vi aldrig skulle komma ned till igen. :)
Henrik!
Jag och många med mig betalar gärna lite extra för dina produkter så att du i alla fall kan bo lite drägligt ( du vet vad jag menar) :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.