View Full Version : ang. rapid recovery
Moonbeam
04-07-2004, 10:17
Funderar på om jag skall köpa fairings rapid recovery. Nu undrar jag lite över dosering på den. Ska man blanda så att man får ungefär 1gram kolhydrater/kgkroppsvikt eller kan man ta lite mindre eftersom den innehåller en del mct fett?
Annars, är det några här som använder/använt den och vad tycker ni om den?
nordland
04-07-2004, 16:48
IOM att kroppen använder MCT som en kolhydrat så är det att elda för kråkorna att dosera så du får 1g kolhydrater/kg kroppsvikt....
bra produkt med kanonsmak :thumbup: ...
Som jag har fattat det kan MCT inte ersätta snabba kolhydrater eftersom det inte fyller på muskelglykogen och inte ger en antikatabolisk insulinpeak.
Personligen tycker jag att det är en bättre lösning att köpa Whey Hydro och druvsocker/maltodextrin för sig så att man själv kan avgöra förhållandet mellan protein och kolhydrater. Plus att man slipper dyra och onödiga kalorier i form av MCT.
Jag som äter saker med lägre gi (torkad frukt), borde jag fläska på ordentligt med kolhydrater istället o ta en mindre måltid hemma?
Moonbeam
05-07-2004, 12:46
Jag använde faktiskt whey hydro + druvsocker förut men kom fram till att min mage inte gillade druvsockret. Dessutom var det ingen smaksensation precis:D
Maltodextrin har jag hört ska vara skonsammare mot magen, dock har jag inte hittat det till ett rimligt pris någonstans:(
Rapid Recovery är smaskens och gör att jag känner mig som en ny människa några minuter efter drinken! Mkt bra återhämtningsdryck!
Å det säger jag inte BARA för att jag namngav produkten en gång i tiden :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.