PDA

View Full Version : Fettet i proteinpulver...

JAM
01-07-2004, 14:48
Surfade runt lite på Kolozzeums webshop. Såg detta:Vassle Jordgubb, 1 kg NÄRINGSDEKLARATION
per 35 gram:

Protein: 27.11 gr 77.5 %
Kolhydrat: 1.41 gr 4.0 %
Fett: 2.42 gr 6.9 % <---
Fukt: 1.28 gr 3.6 %
Mineraler: 0.94 gr 2.7 %7 % fett! Vad är det för slags fett? Samma som fettet i mjölk?

aliquis
01-07-2004, 18:30
naturligtvis, de lär ju inte tillsätta något annat fett med flit.

nordland
01-07-2004, 18:36
Originally posted by JAM
Surfade runt lite på Kolozzeums webshop. Såg detta:Vassle Jordgubb, 1 kg NÄRINGSDEKLARATION
per 35 gram:

Protein: 27.11 gr 77.5 %
Kolhydrat: 1.41 gr 4.0 %
Fett: 2.42 gr 6.9 % <---
Fukt: 1.28 gr 3.6 %
Mineraler: 0.94 gr 2.7 %7 % fett! Vad är det för slags fett? Samma som fettet i mjölk?

japps.... men vad är väl 7 procent att hetsa upp sig över.... du skulle inte märka någon skillnad mot ett pulver med 0,2% fett även om du var på en tävlings diet....

JAM
01-07-2004, 21:07
Originally posted by nordland
japps.... men vad är väl 7 procent att hetsa upp sig över.... du skulle inte märka någon skillnad mot ett pulver med 0,2% fett även om du var på en tävlings diet.... Nä, jag hetsar inte upp mig alls, satt bara och funderade lite... :)

King Grub
01-07-2004, 21:31
Originally posted by nordland

japps.... men vad är väl 7 procent att hetsa upp sig över.... du skulle inte märka någon skillnad mot ett pulver med 0,2% fett även om du var på en tävlings diet....

6.8 % är en rätt massiv skillnad... :D

bigmcgee
01-07-2004, 21:52
Du får nog fortsätta käka din kräm :D

fett e bra för kroppen.. så magen växer lite åxå :hbang:

JAM
02-07-2004, 00:03
Originally posted by bigmcgee
Du får nog fortsätta käka din kräm :DHaha, det du tänker på var ju gainer, inte proteinpulver! :thefinger
Eiselts Maxgain för att vara exakt. Jo, den kan man använda som murbruk, det är då ett som är säkert. Idag gjorde jag ett stort misstag: I stället för att skaka och svepa som jag brukar göra, så skakade jag och pillade sedan på iPoden... Aj aj, efter 10 sekunder kom jag på mitt misstag och försökte dricka... men då var det för sent. Stenhårt. Hade nog gått snabbare att äta med sked än att suga ut den tröga massan ur pipen... Fick fylla på med vatten, skaka, suga, fylla på, skaka, suga...

Hmm, få inte konstiga assosiationer nu... :MrT:

Weird
02-07-2004, 00:15
Originally posted by King Grub

6.8 % är en rätt massiv skillnad... :D

men jag läste ju ett inlägg för ett tag sen (läste inte så noga) men om jag förstog det rätt så skulle man inte blanda eftertränings drinken med mjölk för keasinet koagulera och gorde att magen tömde sig långsammare. nu till frågan har inte fett också den egenskapen att det tar längre tid för magen och tömma sig. eller är jag helt vilse nu. eller är det så att det är så lite mängd så det inte spelar någon roll ?? men det borde väll inte bli samma effekt av mjölk då det kan ju inte vara så mycke keasin från mjölken heller då??
mm är trött nu så kanse är lite svårt att förstå men försök ;)

King Grub
02-07-2004, 10:03
Originally posted by Weird

men jag läste ju ett inlägg för ett tag sen (läste inte så noga) men om jag förstog det rätt så skulle man inte blanda eftertränings drinken med mjölk för keasinet koagulera och gorde att magen tömde sig långsammare. nu till frågan har inte fett också den egenskapen att det tar längre tid för magen och tömma sig. eller är jag helt vilse nu. eller är det så att det är så lite mängd så det inte spelar någon roll ?? men det borde väll inte bli samma effekt av mjölk då det kan ju inte vara så mycke keasin från mjölken heller då??
mm är trött nu så kanse är lite svårt att förstå men försök ;)

Ju mindre fett desto bättre direkt efter träningen, av samma anledning, ja.