PDA

View Full Version : Intressant läsning

Snubben
24-06-2004, 19:21
Lite om kosttillskot vad när hur man äter.

http://www.coachescorner.nu/Pages/pdf/kosttillskott.pdf

Herkulez
24-06-2004, 19:23
slutade läsa efter dom första meningarna :sleep:

Yankeee
24-06-2004, 19:32
Orkar inte läsa allt. Det jag undrar är hur han lyckas få ur 35g kolhydrater / banan. Äter han skalet också?
Beror ju självklart på hur stor bananen är.. Tvivlar dock på att alla hans bananer väger 150g+ utan skal.

Edit: läste lite till.

Hans förmåga att tänka långt vet jag inte var den är. Han rackar ner på super gainers fuel pga av att man "bara" får 126g kolhydrater / portion. "Denna dosering täcker endast kolhydratbehovet för en elitidrottare som väger 85kg eller mindre."

Då undrar jag, HUR svårt det är att ta en eller två skopor till?

Kebab-Arne
24-06-2004, 19:53
Kan göra lite OT och säga att på skolan har vi ett papper uppsatt där det står att om man äter inom en timma efter styrketräningen så gör man si och så många % mer muskler än om man inte äter något alls. NÄHE!?!? :laugh:

Mindek
24-06-2004, 20:20
Så länge produkter är färdigblandade och säljs i vanliga butiker tycker han de är helt OK. Mjölk smaksatt med socker är bra, att blanda en egen gainer är dåligt. Inte jordens smartaste person det där direkt ;)

Big Will
24-06-2004, 20:29
Heh, den där snubben som skrev det måste ha sina kunskaper på ett annat område... iaf inte inom kost :laugh: Han verkar inte se någon skillnad alls på kolhydrater och kolhydrater, och han verkar inte ha någon vetenskaplig basis på sina uttalanden.

Det tråkiga är att artikeln är skriven på ett övertygande sätt, vilket kan få folk att tro att det är sanning. Dock som alla vet så har inte opinion någon inverkan på sanning, och det sistnämnda är något som fattades mycket i artikeln...