View Full Version : Exell Kreatin, dosering. ( Ta kreatin under deff? )
Tänkte beställa 500g Exell Kreatin, är det ett bra kreatin?
Hur går doseringen till, hur mycket ska man ta, när? Jag väger 70kg ungefär.
Ska man ta kreatin även när man dietar?
Svarar på det jag tycker jag kan bidra med..
Det står på burken hur mycket man ska ta.. jag brukar dock få överdosera rejält för att jag ska få något nytta av det.. Jag tycker personligen inte kreatin är speciellt prisvärt för det de gör.
Vet att många kör kreatin under deff för att få lite extra tryck o skjuts framåt. Du kommer ju packa på dig några kg vatten under kreatinet..men det är ingen att vara orolig för då det rinner av precis som vanligt.. så deffen kan gå bra trots du ökar i vikt ibörjan..
Originally posted by stybb
Svarar på det jag tycker jag kan bidra med..
Det står på burken hur mycket man ska ta.. jag brukar dock få överdosera rejält för att jag ska få något nytta av det.. Jag tycker personligen inte kreatin är speciellt prisvärt för det de gör.
Vet att många kör kreatin under deff för att få lite extra tryck o skjuts framåt. Du kommer ju packa på dig några kg vatten under kreatinet..men det är ingen att vara orolig för då det rinner av precis som vanligt.. så deffen kan gå bra trots du ökar i vikt ibörjan..
Är det värt att ta kreatin om man har en dålig ekonomi?, eller är skillnaderna styrkemässigt väldigt små, mellan att inte ta kreatin och ta det?
Handlar det om en repetion mer per övning ? ( cirka )
Förresten, jag kör ABCDE-diet just nu.
Kör ungefär en vecka överäta sen ungefär 2 veckor diet.
Kan man ta kreatin under kanske överätningsveckan och sen första veckan på dieten, eller blir det för kort tid?
Hur snabbt "rinner" vattnet av kroppen, som man fått av kreatinet?
kreatin är absolut inte värt pengarna enligt mig om man har dålig ekonomi.. köp hellre 1-2 burkar proteinpulver !
För mig handlar det om några få repetioner..inte alls många. Dock upplever man en mycket härligare pump. Ökar dock inte märkvärt mkt bättre under kreatinkurer.
Vattnet försvinner snabbt.. några dagar.. ska du köra kreatin så kör det konstant i 1,5 månad eller så.. med en rejäluppladdning. Gäller att inte slarva.. och absolut inte festa..
Ok, tack för svaren stybb.
Jag struntar i Kreatin.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.