View Full Version : Doping är allt som..
Om jag förstått det rätt; gör dig pigg, mer uthållig, mer koncentrerad och fokuserad, ökar metabolism och Anabola Steroider?
Koffein är ju dopingklassat, Nikotin likaså. Ma Huang etc etc.
Är alla såna ämnen dopingklassade? Och om jag förstått det rätt så menas Dopingklassade är som något som är förbjudet inför träning men lagligt i andra fall (förutom Anabola Steroider)?
Tacksam för svar, känner mig lite förvirrad ;)
Doping är väl kort och gott är allt som är dopingklassat (surprise... :D ). Det betyder inte att något är doping för att det gör dig pigg, uthållig osv. Då skulle mycke mat vara doping. Om det dyker upp något ämne som är erkänt positivt för prestationen så tar man väl beslut om det ska dopingklassas eller inte och sen är det de som gäller.
Tror jag iaf... ;)
man har ju bestämt hur mycket av ett ämne får finnas i blodet, så om du har för mycket av ett ämne så är du dopad anser de. dricker du 5-6koppar kaffe innan du tar ett prov så blir du fälld. har du för många röda blodkroppar blir du ochså fälld OSV.
vatten är den bästa prestations höjande medel och är inte dopning klassad tack o lov! :D
om kreatin fungerar som de säger den gör så är det den första legala anabola kosttillkottet
[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]
[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]
Snart blir det nog också klassat som dopning!
nej det kan det inte bli för att det finns naturligt i maten. om man blir tagen säger am att man åt mycket kött dagen innan så är det klart. man kan inte bevisa att nån tagit ett tillskott av kreatin, även om det finns i urinen
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.