View Full Version : Ny-Tro PRO utöver kosten
Jag har en fråga om denna produkten från AST.
Är detta något man ska ta som måltidsersättare eller är det något man tar utöver sin kost (kosttillskott)?
Hur många kalorier per servering?
Mättar det bra eller?
Jag läste också på AST:s hemsida att man kunde ta det innan läggdags. (iofs rekommenderar de också att ta två VP2 drinkar på natten... ;) ) Någon som gör det?
Jag använder NyTroPro som måltidsersättare tillsammans med grönsaker och bröd under deffen. Funkar bra tycker jag och mättar bra. Kankse bör tillägga att jag är tjej och antagligen inte behöver lika mycket energi som er grabbar...
>raz,
NyTro är en måltidsersättare och bör inte användas som en gainer.
ca...
40gr protein
22gr kolhydrater
2gr fett
+ 100% av alla vitaminer å mineraler
Mättar lagom mycket och goda som fan!!! (Vilket är ett problem för jag käkar för många = Inga pengar kvar till annat! :D
Vänligen,
Petrus
Är inte 22g kolhydrater lite för lite för en måltidsersättare? Säg att man käkar 6 ggr per dag och bara får i sig 22g kolhydrater varje gång det blir ju bara 132 g om dan.
Ursprungligen skickat av Danne S:
<STRONG>Är inte 22g kolhydrater lite för lite för en måltidsersättare? Säg att man käkar 6 ggr per dag och bara får i sig 22g kolhydrater varje gång det blir ju bara 132 g om dan.</STRONG>
...ganska lagom tycker jag.
ganska perfekt Petrus? :D Jag funderar oxå på om man inte skall börja leva på pulver..fan så mkt lättare att räkna kalorier!! :D Men sen è det vem é så petig? ;)
/Mattin
Vilken smak av de tre som finns är godast? Ska nämligen just beställa!
Kolhydraterna tycks komma från maltodextrin om man nu bryr sig om GI och liknande.
Du kan inte använda den som måltidsersättare, kolhyderaterna kommer ifrån malto vilket gör dom snabba och tar bort hela syftet med måltidsersättare.. man vill ha kolisar med lågt gi.. gör en havregryn,rapsolja,ägg,mjölk shake istället..
King Grub
23-11-2005, 07:21
Baren som helhet blir i o f s lågglykemisk i o med övriga ingredienser.
Baren som helhet blir i o f s lågglykemisk i o med övriga ingredienser.
För att korrigera lite så är det ju en MRP i Pulverform och som Grub skrivit ovan så blir produkten i sig ganska lågglykemisk eftersom andelen kolhydrat är ganska låg jämfört med andelen protein.
King Grub
23-11-2005, 13:39
För att korrigera lite så är det ju en MRP i Pulverform och som Grub skrivit ovan så blir produkten i sig ganska lågglykemisk eftersom andelen kolhydrat är ganska låg jämfört med andelen protein.
Kanske p g a guar- och xanthangummit?
Mängden kolhydrat har inte mycket i sig med GI att göra; 5 gram kolhydrat kan ha ett högt GI - man måste alltid jämföra med samma kolhydratmängd från kontrollivsmedlet.
Står det hur mycket guar- och xanthangummi det är i produkten?
Mängden kolhydrat har inte mycket i sig med GI att göra; 5 gram kolhydrat kan ha ett högt GI - man måste alltid jämföra med samma kolhydratmängd från kontrollivsmedlet.
Nu fattar jag inte riktigt, de jag menade va att eftersom mängden kolhydrat i produkten inte är speciellt stor, så borde den ganska stora mängden protein påverka GI-värdet på själva produkten i o m att det slöar ner upptaget från tarmen?
Sen har du ju rätt i att guar- o xanthangummit kan vara ytterligare en orsak beroende på hur mycket av det som finns i produkten. När jag kollade innehållsförteckningen så hittade jag dessa två sist men det behöver ju inte säga så mycket.
snelhest
23-11-2005, 17:03
men köp nått mer prisvärt pulver än AST.
mangemani
24-11-2005, 18:38
varför inte köpa star nutritions diet pro?det har ett gi på 40 nått om jag inte minns fel och god som saatan är den,särskilt frukt smaken.
AST är bra men är äckligt dyra...har du pengar så visst. :)
varför inte köpa star nutritions diet pro?det har ett gi på 40 nått om jag inte minns fel och god som saatan är den,särskilt frukt smaken.
Vet du vad dom har som huvudsaklig kolhydratskälla? Fruktos?
mangemani
24-11-2005, 21:55
Vet du vad dom har som huvudsaklig kolhydratskälla? Fruktos?
har faktiskt ingen koll på det,står ej på burken,men det lär vara det.
King Grub
24-11-2005, 21:57
Då är det ju en katastof vid alla tillfällen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.