View Full Version : kreatin
hade tänkt att testa kreatin. några tips?
vilket märke tycker ni har fungerat bäst?
är det någon som vet om citrate är bättre än monohydrate?
tackar,
psyko_bob
29-04-2002, 22:34
Har testat Swole under en veckas tid men slutat pga fick så mycket pump så jag inte kunde träna ordentligt. Kreatin funkar bäst vid legreps träning enligt mig. Har aldrig märkt någon större skillnad på olika märken när det gäller rent kreatinmonohydrat/citrat.
Tycker citrat tog bättre. Klart värt att prova.
Vad menar du med så mycket pump att du inte kunde träna? Pump är ju det man strävar efter.
Har testat AST och Twinlab och fick något bättre med AST. Men tror det är dyrare..
Åse Columbus
30-04-2002, 08:27
Har provat 2
Scitech = inge bra ..framkallade mjölksyra! :eek:
Performance = härlig pump och klara ökningar i vikt i övningarna! :)
Åse :cool:
Kristian
30-04-2002, 08:32
>psyko_bob
Är SWOLE verkligen så effektivt?
har faktiskt provat eiselt kreatin monohydrat alldeles nyligen. Höll på i ca 3 vekcor. Man saknar det mest när det är borta, tänkte mest, fan vad jag blivit stark, sen när det var borta...*suck inte bra för psyket.
Eiselt äger!! PRISVÄRT!
För mig itll en fråga. Killen jag handlar hos vill sälja "den gamla modellen" till mig, 950 gram för 250:-. BILLIGT, men hur länge håller sig kreatin?!
MVH/spinkoo :confused:
muskelbyggarn
30-04-2002, 09:08
>Spinkoo
Kolla på burken, det finns ett bäst före datum där, generellt så bör man konsumera ett kreatin inom 1-2 år from. tillverkningsdatum. Risken är stor att kreatinet oxideras och innehållet av kreatinin blir stort...
Vänl,,,
Tobbe
psyko_bob
30-04-2002, 20:08
>killer, jag har ett avbrott från renodlad viktträning just nu, kör ett program där man kör utan vikter. Av det programmet får man en otrolig pump ändå, med kreatin i kroppen känns det somm jag skulle spricka, kan inte röra mig ordentligt etc. Det är funktionell styrka som gäller just nu!
>kristian, swole fungerar lika bra som andra liknande kreatin produkter.
Jag testade kura med Eiselt Explode kreatin. Märkte då inget :/... kanske bör ta det tillsammans med snabba kolhydrater eller ngt annat? Ngra tips?
Under min uppladdar fas tog jag kreatinet efter middagarna. Insulin nivåerna är ganska höga då och man äter ju ändå 5-6 gånger om dan så varför hälla i sig extra socker i onödan.
Sen är det bara att lägga i gainern...
MUSKELBYGGARN: eftersom det är den gamla modellen av eiselt kreatin explode undrar jag när den utgick ur sortimenten. Nyligen?!
Har inte varit med så länge än.. :)
MVH/spinkoo
någon som testat peak eller star?
Muskelkillen
01-05-2002, 17:07
Har testat mängder av kreatin!
Den bästa hittils är Creatamax 8000ES från Maximuscle.
Den sämsta är Kreatin Micronized från STAR NUTRITION.
Hur många här har testat Swole som ************* säljer? Vilka resultat??
Kristian
08-05-2002, 09:28
>Psyko_bob
Hur måga gram per dag tog du av SWOLE..har själv skaffat en burk.
psyko_bob
08-05-2002, 21:09
Till Kristian mfl, jag fyllde den skopan som följde med, vet ej hur många gram.
Som sagt tidigare så åstadkommer det en ohygglig pump vilket medförde att jag fick sluta med det för det passade inte med min träning. Testade igår att ta en skopa en halvtimme innan träning, skulle jag inte gjort, fick avbryta passet pga för mycket pump.
Kanske någon som vet varför det är så jäkla effektivt?
Du kanske é vegan eller nåt annat omänskligt? :D *känner hur 1oooorna kommer* ;)
/Martin
För mycket pump hahaha :D Det var ingen trivial anmärkning på det här forumet :)
AST-ss Micke
13-05-2002, 12:37
Till daeron!!
Peak N Citrate är en mycket prisvärd produkt!
Fungerar utmärkt om du har svårt att få efekt av monohydrat.
Ökningar efter alla "kurer" av Citraten..
Jag har provat Fairings "krepyr" (Kreatin och pyruvate) nu i ett par veckor och tycker att det funkar över förväntan.
Förra gången jag provade Kreatin fick jag en pluffsig känsla och ingen direkt respons. Nu tycker jag mig känna av en liten kick...sen om det är mest psykiskt har jag svårt att svara på.
Testa själv och se! ;)
Kristian
16-05-2002, 11:29
Har provat SWOLE och visst så får man en jävla pump av det..dessutom så ser man lite större ut nu också...en bra produkt om man ute efter en grym pump.... :eek:
Tjena!
Har läst att flera personer verkar mena att vegetarianer får större effekt av kreatin.
Jag äter tyvärr väldigt lite kött och kompenserar då med lite proteindrycker å liknande. Troligtvis når jag ändå inte upp till den mängd protein man bör få i sig men de e inte de jag undra.
Kommer jag oxå få feta resultat av kreatinet tro??
Jag har nämligen svårt att tro att jag får i mig tillräkligt kött för att fylla på de förråden i musklerna. Äter lite kött i form av köttbullar och liknande typ två gånger i veckan.
Vad tror ni andra??
MVH
Peter
Celltech då?---är det inte ett skitbra kretain?..om man laddar med det i 5 dar --sen så börjar man äka celltechen.. då ökar du 1 kilo varje vecka typ! ps---han ökade inte i fett sa han....utan i muskler plus fick en jävla pump!
det gjorde en polare till mig!
Men när man laddar i 5 dar med celltechen hur mena han då`? vadå ska man käka de hur många ggr per dag?
[ 27 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]
[ 27 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]
gasoliner
27-05-2002, 16:48
celltech är som vilken kreatintransportformula som helst egentligen,det som skiljer är AlphaLiponsyran(ALA)tar du snabba kolisar+ALA+Kreatin bör du få ungefär samma effekt som av den riktigt dyra Celltechen. :)
//Gassy
Vill bara dela med mig lite: Jag har snart laddat klart med Explode-kreatin och passet idag t.ex., bröst+biceps gick skitbra. Bästa passet på länge, bra ökningar och enorm pump i biceps, mer än jag nånsin haft tidigare. Ös!! :D :D :cool:
Pudzianovski
27-05-2002, 21:41
En viktig sak som ni nog vet.
Se till at köra på färsk kreatin!!!
Jag kör på star nutrition nu..det är kanon!!
har testat eiselt innan. sämre.
för några år sedna gjordes en undersökning i Dagens nyheter. där de kom fram till att twinlabs creatine var bäst. (kommer ej ihåg vilka fler märekn mm mm )
mina synpunkter.
Eiselt sämre än Star Nutrition? Oj, det är inte ofta man läser något sådant.. hehe. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.