PDA

View Full Version : Met-Rx Protein Plus

Yooo
25-04-2004, 15:12
Jag köpte detta proteintillskott idag. Hade tänkt att dricka det efter varje gympass. Det står att det innehåller något som heter L-Glutamin och att det är både snabbt och långsamt protein i.

Har jag gjort rätt val eller skall jag byta?

Kebab-Arne
25-04-2004, 17:08
Skulle satsa på nåt annat att ta efter träningen. På butiken X så kostade det 365:- för 900g. Vilket är dyrt.

Detta välsmakande protein är baserad på den exklusiva proteinblandningen Metamyosyn.
En kombination av vassleproteinkoncentrat, kaseinat, äggvitealbumin och den fria aminosyran L-glutamin. Denna kombination av snabba och långtids absorberande proteiner ger ett balanserat och långvarigt upptag vilket bevisat underlättar och ökar proteinsyntesen

Skulle ta ett enbart vassleprotein efter träningen istället om jag vore dig.

Jonesss
25-04-2004, 17:12
rätta mig om jag har fel. Men har inte många vasselprodukter L-glutamin i?

Dwag
25-04-2004, 17:23
Nja om du bara skall köpa ett protein tillskott så skulle jag köpa ett bland protein, men kostar det 365:- för 900g så skulle jag ej köpa det.

Super Mass Fuel från Twinlab är bra om du inte vill blanda något själv.

Yooo
25-04-2004, 17:30
Fick det på extrapris hos naturapoteket här i stan. Tänker ha det efter passet naturligtvis i ackompanjeman med snabba kolhydrater.

Men är jag alltså helt fel ute? Skulle jag ha köpt t.ex tripple whey fuel istället?

Dwag
25-04-2004, 17:47
Nej!

Kör Met-Rx och blanda det med druvsocker.

Yooo
25-04-2004, 17:55
Ok tackar! Vart bara orolig att proteinet skulle vara för långsamt för att vara maximalt effektivt efter träningen. :rolleyes: