View Full Version : 100% Whey
Såg i affären en förpackning på omkring 1,6 kg... Ingen sådan finns på ON's site... Såg jag fel eller är det en gammal upplaga?
(raderar denna tråd när jag fått svar)
Låter som om du sett en väldigt gammal förpackning eller något för nu finns den i storlekarna 912g, 2273g, 4545g.
Gammal, är den lika bra som de nya... Stod att det var 77 portioner tror jag, för 599:-
Exell kostar ju 507:- för lika många portioner, och antalet g protein per portion är ungefär det samma. Har dock en känsla av att ON's protein är av högre kvalitet, sant eller falskt?
1,6 kg Exell kostar 270 kronor... kvalitetsskillnaden är försumbar
Originally posted by Mindek
1,6 kg Exell kostar 270 kronor... kvalitetsskillnaden är försumbar '
Det är ju inte mängden pulver som spelar rol utan mängden protein!
Portionerna innehåller ungefär lika mkt protein. Exell kostar 169:- för 1kg = 28 port = 6,00:- / port
100% Whey kostar 599 för X kg = 77 port = 7,80:- / port
1,80:- extra per portion tror jag iaf att jag kan tänka mig betala för ett bättre protein...
ÅTER TILL FRÅGAN:
Fanns 100% Whey tidigare i förpackningar på omkring 1,6 - 1,7 kg? Är det stor skillnad mellan dessa och de "nya"?
Och en till fråga, är 100% Whey värt de extra pengarna? Innehåller ju även isolat och hydrolyserat vassle...
(eller skall man kanske köpa ett 100% hydrolyserat protein som VP2 eller Whey Hydro?)
Originally posted by Whey
Och en till fråga, är 100% Whey värt de extra pengarna? Innehåller ju även isolat och hydrolyserat vassle...
Jag har inte testat Exell, men jag kan gå i god för att 100% Whey är ett utmärkt protein som smakar bra, löser sig klanderfritt och skummar nada. Det borde vara ganska lätt att se på burkens design om det är den gammla eller nya versionen.
[QUOTE]Originally posted by Whey
'Och en till fråga, är 100% Whey värt de extra pengarna? Innehåller ju även isolat och hydrolyserat vassle...
Hur mycket hydrolysat är det? Är det mer än 50% så kanske du kan mäta någon skillnad, förutsatt att det är ett bra hydrolysat.
(eller skall man kanske köpa ett 100% hydrolyserat protein som VP2 eller Whey Hydro?)
Hade du inte så ont om pengar att du inte kunde få till en bra meny varje dag? Det hjälper inte vilka tillskott du än köper om du inte äter mat.
Men ska du ha ett hydrolysat så köp Whey Hydro, vp2 är tydligen substandard.
Originally posted by Berry
Jag har inte testat Exell, men jag kan gå i god för att 100% Whey är ett utmärkt protein som smakar bra, löser sig klanderfritt och skummar nada. Det borde vara ganska lätt att se på burkens design om det är den gammla eller nya versionen.
Burken liknar de som finns på bild på ON's site. Men jag vet itne hur de gamla burkarna såg ut...
Hur är pulvrets konsistens, potatismjölsaktigt och rykigt som exell eller bra?
muskelbyggarn
22-04-2004, 10:11
1,7kg har aldrig funnits. Det fanns en produkt som hette Egg&Whey som var en storsäljare här i Sverige för några år sedan. Den var på 1,4kg.
Om det var på NutritionOutletbutiken du såg 100% Whey burken (den svarta) så var det 2,3kg varianten!
Konsistensen är mycket bra, den är varken potatismjölsaktig eller rykig. Den är som ett proteinpulver SKALL vara :devil: dvs. lättlöslig och smakar otroligt bra.
Vänl,,,
Tobbe
Originally posted by muskelbyggarn
1,7kg har aldrig funnits. Det fanns en produkt som hette Egg&Whey som var en storsäljare här i Sverige för några år sedan. Den var på 1,4kg.
Om det var på NutritionOutletbutiken du såg 100% Whey burken (den svarta) så var det 2,3kg varianten!
Konsistensen är mycket bra, den är varken potatismjölsaktig eller rykig. Den är som ett proteinpulver SKALL vara :devil: dvs. lättlöslig och smakar otroligt bra.
Vänl,,,
Tobbe
Just det, det stämmer ju... Det var när jag räknade ut hur mt protein man fick för pengarna som jag fick den vikten 77*23=1771g
Tycker dock att det är skummt att det kostar mer att köpa den på ON's site än vad det gör på Nutrition Outlet. Men det är väl ingenting att klaga på :D
En liten instickare om Nutrition Outlet i GBG. Brukar det finnas produkter från Fairing (Whey Hydro) där?
Originally posted by z_bumbi
Och en till fråga, är 100% Whey värt de extra pengarna? Innehåller ju även isolat och hydrolyserat vassle...[/B]
Hur mycket hydrolysat är det? Är det mer än 50% så kanske du kan mäta någon skillnad, förutsatt att det är ett bra hydrolysat.
[B](eller skall man kanske köpa ett 100% hydrolyserat protein som VP2 eller Whey Hydro?)
Hade du inte så ont om pengar att du inte kunde få till en bra meny varje dag? Det hjälper inte vilka tillskott du än köper om du inte äter mat.
Men ska du ha ett hydrolysat så köp Whey Hydro, vp2 är tydligen substandard.
Någon som vet om det är ett bra hydrolysat, samt hur många procent hydrolysat 100% whey innehåller?
Maten köper jag inte själv i alla fall - och mat är inte heller optimalt att ta efter träning, right?
Funderar över vilket protein jag skall köpa när min gainer-pro är slut, och tyckte att det var ett ganska bra pris...
Hur är Whey Hydro jämfört med VP2? Smak, konsistens m.m.? (har inte testat någon så jämför inte utan beskriv)
Någon som vet om det är ett bra hydrolysat, samt hur många procent hydrolysat 100% whey innehåller?
Maten köper jag inte själv i alla fall - och mat är inte heller optimalt att ta efter träning, right?
Funderar över vilket protein jag skall köpa när min gainer-pro är slut, och tyckte att det var ett ganska bra pris...
Hur är Whey Hydro jämfört med VP2? Smak, konsistens m.m.? (har inte testat någon så jämför inte utan beskriv)
Varför ska du strula till allt så mycket?
Du är 17 år, du kommer ändå inte märka någon skillnad. Köp exell och satsa på riktig mat för resten.
muskelbyggarn
22-04-2004, 12:00
Nutritionoutletbutiken där i göteborg har även Fairing. Alla Nutrition Outletbutiker har Fairing!
Mängden hydrolysat har jag inte fått reda på då det är en företagshemlighet. Men det borde vara ung. samma mängd som i förra versionen av 100% Whey som hade min 20% wheypeptides.
Vänl,,,
Tobbe
Gammal, är den lika bra som de nya... Stod att det var 77 portioner tror jag, för 599:-
Exell kostar ju 507:- för lika många portioner, och antalet g protein per portion är ungefär det samma. Har dock en känsla av att ON's protein är av högre kvalitet, sant eller falskt?
Att räkna portioner är värdelöst.. se till mängd och pris istället.
Originally posted by Pez
Att räkna portioner är värdelöst.. se till mängd och pris istället.
Portioner är väl inte alls värdelöst att räkna?
Portionerna i detta fall är olika stora men innehåller lika ungefär mkt protein, och jag vill iaf åt proteinet!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.