View Full Version : nån
maximuscle
20-04-2004, 22:19
nån som har väldigt känslig mage som kan rekomendera ngt bra kreatin som dom ej blivvit risiga i kistan av...
MVH
min mage är sjukligt klen.. jag kör med Star nutrition och har inte märkt något :D
maximuscle
20-04-2004, 22:44
vad menar du med sjukligt klen?
hmm men sjukligt klen menar jag att mycket kan förstöra en hel dag för mig :(
ALA gör så att jag måste vara på dass i minst 30 min...
jag har mycket problem med min mage ofta ont och liknande :(
men när jag kör star nutrition med minst 0.5 L vatten så har jag verkligen inte märkt något fel alls :)
maximuscle
20-04-2004, 22:55
menar du att du dricker en halv liter vattne varje gång du tar kreatinet...?
jupp och tar det 3 gånger på vilodagar och 4-5 gånger på träningsdagar :D
fungerar fin fint
nordland
20-04-2004, 22:56
Kreatin Citrat, Kreapyr, V-12, finns hur mycket som helst....
Tips till er som har problem med magen när ni använder kreatin:
Blanda kreatinet med vatten och släng i någon brustablett ex. Resorb, C-vit, etc.
Av någon säkert förklarlig anledning så slutade min mage göra uppror när jag började med detta...
tack nordland får kanske testa det och minska mängden vatten :D
fast visserligen har jag snart bara "Kreatin citrat" kvar får se hur det går med det...
maximuscle
20-04-2004, 23:24
Originally posted by nordland
Kreatin Citrat, Kreapyr, V-12, finns hur mycket som helst....
Tips till er som har problem med magen när ni använder kreatin:
Blanda kreatinet med vatten och släng i någon brustablett ex. Resorb, C-vit, etc.
Av någon säkert förklarlig anledning så slutade min mage göra uppror när jag började med detta...
men det blir ju lite mycket att ta typ 4-5 resorb eller c-vitaminer tabletter dagligen...
Ta kreatinet med maten
Ta en mindre mängd oftare, ex 2 g vid 5 tillfällen istället för 5 g till frukost och 5 g efter träningen.
Lös upp det ordentligt
Ladda inte utan kör en låg dos och öka tills man når den vanliga dosen istället, ex vecka ett, 2 g, vecka två 4 g osv.
maximuscle
20-04-2004, 23:54
skall testa...tackar för svaren
2g hur mycket blir det då.....brukar typ bara ta en tesked 2 ggr dagligen efter uppladdningsfasen
Jag har kört me Fairings Kreatin flera omgångar.. Å ja har aldrig blivit risig i kistan av det. Det är ju inge china krea, de e svenskt kvalite :D väldigt fint microlerat eller va de heter..
Marcus
Magen brukar väl vänja sig efter ett tag...
Så är det iaf för mig blir jag kass i magen käkar jag ännu mer av det som jag blir kass av så tillsut funkar det finfint...
fast det kostar ett par timmar på dasset=Pv
vet inte hur det är för er men funkade iaf så för mig.
maximuscle
22-04-2004, 23:57
Originally posted by Edan
Magen brukar väl vänja sig efter ett tag...
Så är det iaf för mig blir jag kass i magen käkar jag ännu mer av det som jag blir kass av så tillsut funkar det finfint...
fast det kostar ett par timmar på dasset=Pv
vet inte hur det är för er men funkade iaf så för mig.
fan man kanske skulle testa det....brukar vanligt vis bli så att jag jag slutar med det om jag känner mig risig...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.