View Full Version : Samma märke?
Om man ska ta kreatinpyruvate t ex eiselt får man då bäst effekt av inta deras ALA....eller blir effekten lika om jag skulle inta dahlblads ALA?....är det bäst att ha samma märke?
2 - Hur är det egentligen med dessa Kasein/vassle drinkar som man kan ta som kvällsmål...ger inte dessa samma II värde som att t ex dricka mjölk?
Att käka allt från samma märke ger nog inga extra effekter, men mellan olika märken kan det givetvis vara kvalitetsskillnader.
Kasseindrinkar ger ett "ganska" högt II, men eftersom du får i dig mindre energi så blir inte effekten lika stor. II-värden är satta efter 250 kcal. Vassledrinkar ger ett betydligt högre påslag, och proteinet utsöndras inte under lika lång tid.
Hela ägg är bra att äta innan man lägger sig. Bara fett och protein, och ger litet insulinpåslag.
Mac.. Köp fairings istället, 250mg kappslar x 80 i en burk..
Kollo tar 269:- för en sån om ja inte har fel..
Marcus
hur mycket är 5g? 1 tsk eller?
5g skulle ju vara 20st sådana kapslar så då räcker burken 5 dagar och kostar 270kr... lätt värt, inte ;D
Varför skall du ha 5gram? Brukar inte folk köra på 1.5g? Det blir ändå 6 kapslar och drygt 20kr om dagen, är det verkligen värt det?
Finns ju i pulverform, 300g för en 400kr, men jag antar att det smakar grymt illa eller något eftersom det mest är kapslar som säljs. Då skulle ju priset dock bli strax under 2kr om dagen så det går ju att leva med.
Vad gäller fabrikat lär det ju inte spela någon som helst roll, kreatin är kreatin och ala är ala, däremot kan ju kreatinet vara olika fördelat och ala:t ha olika kvalite då jag har för mig att någon har talat om hur mycket r-ala och grejer det innehåller?
Men att just matcha fabrikat är nog som att säga att du måste köpa en soffa från ikea bara för att soffbordet kommer därifrån, naturligtvis kan du köpa vilken soffa som helst men en del är hårda att sitta i medans andra är så gosiga så man somnar ;D
Fast soffan från fina gatan är nog alldeles för dyr i förhållande till vad man får, det går ju trotsallt att sitta i en soffa från ikea också :)
Yeye, tycker inte några sådana däringa flashtillskott verkar värda pengarna, men om man hade ett jobb och inkomst kanske man skulle se annorlunda på saken :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.