View Full Version : insulin
1 - mjölk ger ju ett högt II-värde och det innehåller ju kasein,,men många intar t ex complete protec III som innehåller kasein/vassle...ger inte detta lika högt II-värde som mjölken?
Vassle proteinpulver ger skyhögt II.
Jag har börjat med att blanda i lite psylliumfrön i mina drinkar för jag har fått för mig att det sänker upptaget (dock inte i drinkarna direkt efter träning som jag tar med endast vatten för att istället maximera upptaget).
På morgonen dricker jag mina drinkar som vanligt också för då är insulinet redan så lågt och det gör en bara gott att få upp det snabbt.
jo...rent vasslepulver ja.....men jag menar juh kasein/vassle blandad drink!
Originally posted by Mac
1 - mjölk ger ju ett högt II-värde och det innehåller ju kasein,,men många intar t ex complete protec III som innehåller kasein/vassle...ger inte detta lika högt II-värde som mjölken? Du vet att
1) mjölk har högt II och
2) mjölk innehåller kasein
Du drar då slutsatsen att allt som innehåller kasein har högt II. Jag vet inte hur det ligger till, men jag tycker inte att det verkar rimligt att dra den slutsatsen. Mjölk innehåller så mycket annat än bara kasein.
LunaSpice
21-04-2004, 19:29
Kaseinprotein har ett högt II men inte lika högt som vassle. Dessa två protein bildar mjölkprotein varvid mjölkprotein således också har högt II.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.