View Full Version : Ang. Kreatin
Pulver eller kappslar?
Och isf, hur mycket av varje?
Gripper 200 LB
19-04-2004, 00:25
Köp pulver och läs sedan på burken som du har köpt angående dosering.
Gripper 200 LB
19-04-2004, 00:29
Kreatin i kapslar
Flera av produkterna i denna andra del är i form av kapslar och det finns t o m en variant med tuggtabletter. Var medveten om att kreatin i kapselform troligen inte kommer att ge samma upptag som kreatin i pulverform, då det troligen inte hinner lösa upp sig i magsäcken/tunntarmen, och en del av det kommer att gå till spillo. Om du har problem med smaken, eller tycker att det är opraktiskt med pulver är det dock ett alternativ. Dessutom tror jag att du får något bättre upptag med tuggtabletter än kapslar, då kreatinet i tuggtabletterna har några fler minuter på sig att lösas upp, då du sväljer det i tuggad form. Hårda kreatintabletter finns inte med i detta test, och dessa ska du undvika, då de ger sämst upptag av samtliga kreatinalternativ. Skillnaden mellan tabletter och kapslar är att kapslarna har ett gelatinhölje och innanför detta finns det kreatinpulver. Pulvret löser sedan delvis upp sig, även om det inte går att jämföra med den totala upplösning som du kan uppnå med ett pulverbaserat kreatinpreparat. Hårda tabletter löper däremot risken att nästan helt passera magsäck och tunntarm utan upptag.
Tagit från http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=327
Sparrisen
19-04-2004, 11:51
pulver = billigare iaf
Tackar för svar, tor jag ändå kör med kappslar då jag slarvar med pulvret :/
Originally posted by liten
Tackar för svar, tor jag ändå kör med kappslar då jag slarvar med pulvret :/
varför skulle du inte slarva med kapslar om du slarvar med pulver ? Fins väl inget enklar än att slänga en tesked pulver i munnen och skölja ner med vatten ?
Vid träning 3 ggr iveckan ska man ta kreatinet varje dag eller bara träningsdagar?
Originally posted by abjorn
varför skulle du inte slarva med kapslar om du slarvar med pulver ? Fins väl inget enklar än att slänga en tesked pulver i munnen och skölja ner med vatten ?
orka blanda pulver :P kapslar blir lättare, kan tas med överallt osv . . .
kapslar suger ju :D , pulver e faan så mycke bättre...
Å ta med, vem faan behöver släpa runt på det ???
Marcus
Originally posted by karrl
Vid träning 3 ggr iveckan ska man ta kreatinet varje dag eller bara träningsdagar?
Jag skulle ha tagit det alla dagar, men de e jag de...
//////////tobbe
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.