PDA

View Full Version : Fundering?

Mac
17-04-2004, 13:27
1 - Vad är KCG?

2 - Ska jag använda ALA + kreatinpyruvate?

3 - Eller räcker det med att bara köra med antingen bara med ALA eller pyruvate var för sig,,vilket blir effektivast?

4 - Vad är skillnaden mellan ALA och pyruvate?

tacksam för svar!

LynX
17-04-2004, 18:02
ja e ingen expert men så här har jag fattat det iaf

1. KCG = Kreatin Citrat, Beta-alanine och Glutamin
Kreatinet vet du nog vad det gör
Beta-alaninet öppnar upp alla fina artärer så att andra tillskott och näringämnen "kommer åt" bättre.
Glutamin en aminosyra som ändtarmen älskar om jag inte missminner mig om tarmen inte får tillräckligt me Glutamin så börjar den frossa i sig protein o annat grejs du vill få in i musklerna istället.

2. Ja ala gör att kroppen tar upp o disponerar ut näringsämnena bättre. även kreatinpyruvatet.

3. jag skulle kört på ALA + Kreapyr

4. pyruvat vet i katten vad det är exact men det är väll ett fettförbrännande tillskott. Pyruvat och Kreatinpyruvat är helt olika saker du kan inte ta Kreatin + Pyruvat och få samma effekt som av Kreatinpyruvat där Kreatinet och pyruvatet är en sammansatt molekyl.´

jag e nybörjare på tillskotts sidan men ja tror det mesta ska stämma iaf =)

Pdaddy
17-04-2004, 18:13
Lynx har så rätt så...

Kör själv på
-ALA
-KCG
-Kreatin

sammtidigt, å jag gör faan ökningar varje vecka..
KCG är jävligt fiin produkt, samma gäller Fairings ALA. Sen så tänkte jag själv också testa Kreapyr istället för kreatin, men ja måste äta upp min burk först..

Marcus

Jonesss
17-04-2004, 18:13
jag är också nybörjare och kör på Kreatin + ala...
hmm vet inte om det har hjälpt så mycket har mest fått magproblem av ala:et...

Pdaddy
17-04-2004, 18:20
Originally posted by Jonesss
jag är också nybörjare och kör på Kreatin + ala...
hmm vet inte om det har hjälpt så mycket har mest fått magproblem av ala:et...

Vi vet Jooonees, men ALA å ditt nedrans magproblem är ju lite speciellt..

KCG in´nan träning å Kretin efter e grymmt, sen ALA innan man äter så klart

Jonesss
17-04-2004, 18:43
Pdaddy
får kanske testa det :)
käkar ju ala före frukust,lunch och läggdags
+ kreatin vid dessa tillfälle

Pdaddy
17-04-2004, 20:13
Faaan va risit ja skrev :angel:

Ja kör ALA på icke träningsdagar + en liten dos kreatin 1 gång om dagen då. men inte alla dagar.

Träningsdagar så brukar de bli en prottedrink på morgonen å i drinken blandar ja i en såndär liten underhållsdos me krea.

Sen 20 min innan träning trycker ja i mig KCG 3 tsk blandat i vatten (hardcor varning här, de smakar surt som faan)

Efter träning tar ja min prottedrink.. blandar drinken me vatten 5 min innan avslutad träning (strechar innan)
i den drinken finns
-Complete protein III jordgubb (1 skopa)
-Kollisar i form av Dextropur ca 0.5 g per kropps vikt kg
-Kreatin ca 25 ml gram 5 tsk

Blanda skiten å drick (MUUUUMS)

Sen e de hem å efter en stund blir det middag..
Innan läggdags brukar ja ta en prottedrink till så kroppen har nåt om natten, eller så kanske ja tar en kvälls fika me kesella.

Marcus

Mac
18-04-2004, 09:29
ok...tackar för svar!

1 - som jag har fattat det så är det alltså effektivast att inta både ALA+kreatinpyruvate eller ALA+KCG?

2 - Ska man inta t ex proteindrink+ALA/KCG direkt efter träning eller hur ofta ska inta ALA/KCG? räcker de att bara ta det me proteindrinken efter träningspasset?

3 - ALA/KCG detta hjälper fettförbränningen va?

4 - Nån mer här som använder sig utav vitt bröd som snabbt kolhydrat källa direkt efter passet? vilken sort använder ni i så fall?

LynX
18-04-2004, 16:07
1 så har ja oxå fattat det

2 när jag annvände KCG fick jag bra tryck när jag tog 5-10g på morgonen och 5-10g 30min innan passet funkade perfa för mig känndes som det jämnt fanns lite till att ge!
Jag om ja va du o annvände KCG som jag skrev ovan skulle jag trycka in lite kreatin monohydrat i proteindrinken efter passet.

3 ALA kan hjälpa fettförbränningen ja ( tror jag iaf ) god idé kan väll vara att ta det innan måltiderna annars känns det ganska meningslöst. för det är väll just maten ALAt hjälper till med.

4 nope inte ja men grubben säger att de funkar så kör hårt! skulle tippa att allt som e riktigt vitt passar... annars e de ju billigt o bra att köpa dextropour i mat affären o blanda i proetin drinken. inte dyrt alls o en del drinkar blir mycket godare då !

Lund ( Lynx LynX )

Mac
18-04-2004, 22:34
1 - ska man inta ala+kreatinpyruvate ca 1h innan träning + ala+kreatinpyruvate tillsammans med proteindrinken efter träning? eller räcker det att bara inta det efter träning ALA/kreatinpyruvate/proteindrink?

2 - eller ska man inta ALA innan första måltiden innan träning och sen kreatinpyruvate/proteindrink efter träning?

3 - hur ska jag fördela detta? just nu tar jag protein + snabba kolhydrater efter träning? behöver hjälp med när jag ska inta ALA och kreatinpyruvatet?

4 - mjölk ger ju ett högt II-värde och det innehåller ju kasein,,men många intar t ex complete protec III som innehåller kasein/vassle...ger inte detta lika högt II-värde som mjölken?

Mac
18-04-2004, 22:42
En till fundering....vad skulle ni rekommendera ALA+ kreatinpyruvate eller ALC + kreatinpyruvate?

2 - Har läst om både ALA och ALC,,,men fattar inte riktigt vad som skiljer dem åt?

Pdaddy
18-04-2004, 22:48
ALA + Kreapyr LUNGT

Marcus

Mac
19-04-2004, 11:54
Vilket märke på ALA och kreatinpyruvatet skulle ni rekommendera rent prismässigt...vill inte lägga för mycke pengar å inte för lite heller.....något mittemellan...vilket märke rekommenderas?

Fairing
19-04-2004, 12:00
Det är bara Fairing , Eiselt och Weider som säljer "äkta" kreatinpyruvate och Weider är dyrast.Fairing & Eiselt har identiska priser.

ALA jämför du bara priser och ser till att varan är kapslad (Pulver & tablett rekommenderas ej)

Mac
19-04-2004, 13:49
1 - varför ska ALA vara kapslad?

2 - Hur ska man inta ALA och kreatinpyruvatet då tillsammans med proteindrinken efter träningen bara eller?

3 - eller ska man inta ALA tillsammans med första lunchen innan träning och sen ta kreatinpyruvate+proteindrink efter träning?

4 - nån som kan berätta hur man ska fördela detta..hur gör ni?

Mac
19-04-2004, 13:56
5 - Finns det bara ALA i kapslar å inte i pulver?

Jonesss
19-04-2004, 14:27
finns i både kapslar & pulver
men kapslar ska nog vara det bästa

Jonesss
19-04-2004, 14:30
4. jag äter 200mg + 5g kreatin ca 30 min före frukost och middagen sedan äter jag 200-300mg + 10g kreatin före sängående..

Sverker
19-04-2004, 16:10
Originally posted by Mac
1 - varför ska ALA vara kapslad?

2 - Hur ska man inta ALA och kreatinpyruvatet då tillsammans med proteindrinken efter träningen bara eller?

3 - eller ska man inta ALA tillsammans med första lunchen innan träning och sen ta kreatinpyruvate+proteindrink efter träning?

4 - nån som kan berätta hur man ska fördela detta..hur gör ni?

1. ALA är känsligt för luftens syre och förstörs lätt.
Minsta ytan mot luften har en kapsel.

2. Bäst effekt får du av kreatinpyruvat ca 1 timme före träningen.
ALA kan du ta i proteindrinken efter träningen.

3. Ta ALA en liten stund före maten. Det kan finnas saker i maten som förstör ALA. ALA är känsligt.

4. Jag tar ALA ca 10 minuter före frukost och tillsammans med efterträningendrinken.
Jag använder inte kreatinpyruvat eftersom jag tycker att KCG är bättre:thumbup:

Mac
19-04-2004, 17:38
Vad har du känt för skillnad mellan KCG och pyruvatet då?