PDA

View Full Version : Kreatin med minimal vätske bindning ?

m.athias
16-04-2004, 09:03
Hola !

Tänkte införskaffa mig lite kreatin igen.
Förra gången köpte jag Eiselt's, det var bra MEN jag fick en otrolig vätske bindning. Såg faan ut som jag käkat kortison :)

Har käkat kreatin åtskilldiga gånger tidigare men aldrig upplevt denna vätske bindning.

Jag är ute efter Kreatinet's styrke ökande egenskaper och inte viktuppgången(det är ju sommar snart).

Kan någon rekommendera någotannat kreatin eller annat prep. ?

Har läst positiv feedback på San's v12,någon med åsikt ?

/Matte

Niklas
16-04-2004, 09:14
Hej m.athias!

Du skall prova Kreatinpuryvate i stället för ett monohydrate och gärna tillsammans med ALA.
Den kombinationen har förutom kreatinets effekt
även den fördelen att du "bränner fett" optimalt.
Du kan just nu köpa 2 Kreapyr + 2 ALA från Fairing i shoppen för 1095:-

Titta HÄR (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=107)

Sen har du även en bra text på www.fairing.se (http://www.fairing.se) om Kreatin.
Gå in på Näringslära/Kreatin så får du nog en del "kött på benen".

Mvh Niklas

m.athias
16-04-2004, 09:24
Okej tack,

ALA'n går inte. Får sån jävla halsbränna !!!

Har tyvärr ett medfött fel med brock på magmunnen vilket betyder att jag är medicinerad med Lanzo.

Har en halvburk ALA kvar hemma som jag inte kan använda.

Men Kreatinpyruvatet skall jag tjacka.

Behövs transporter till det också ?

Fairing
16-04-2004, 09:31
Sök på KCG på forumet :D
"Den som söker han finner" Fairings ordspråk nr 12 andra kapitlet

Pdaddy
16-04-2004, 09:36
Vafaaan Lasse, vart hittar man Fairing's budord någonstans ??? :D .. Skulle ju vara intresant litratur för ennan annan dåre, me self asså :smokin:

M.athias

Kreapyr ska va fin fint, KCG är också ett dunderpulver av första klass. Och det är nog inga probs att kombinera dessa 2.
Själv kör ja KCG och Kreatin + ALA, å de funkar bra. Gör fina styrkeökningar varje vecka :D ..
Skall testa Kreapyr när mitt kreatin tar slut (det är dock surt)

Synd om ALA halsbränan, även ja kan få de ibland, men om jag sväljer det me blåbärssoppa eller något annat lite mer trögflytande så brukar de bli bra. Sen om du börjar känna att de kommer så kan du alltid äta, då går de över.
Fast som du säger (med ditt problem) så kanske inte detta hjälper..

Haat bra

Marcus

Niklas
16-04-2004, 09:50
Som Pdaddy anmärkte på så skulle jag testa att försöka få ner ALA'n tillsammans med något "tjockt". iofs så skall gärna ALA intas en tid innan mat men bättre än inget ;)
Själv så får jag halsbränna när jag tar det på morgonen och då sköljer jag ner med vatten i mängder och det försvinner. Har du i pulverform?

KCG är ett mycket "hett tips" också självklart. Och vill du ha bästa effekt på kreatin så ta gärna lite snabba kolhydrater att "transportera" det med.

Mvh Niklas

m.athias
16-04-2004, 10:46
He he....

Tro mig jag har försökt med alla varianter till ALA'n.
När man får halsbränna av BANAN !!! är det inte så mycket att göra åt saken. :furious:

Det är kabbar med 500mg från Anabolical.com

Niklas
16-04-2004, 10:52
Ouch, till och med Banan :eek:
Hmmm.... om jag inte missminner mig så har Lasse funderat på inkapslat bananextrakt, en potentiell kund måhända ;)

Jonesss
16-04-2004, 11:55
500mg ok..
jag käkar kaplar med ändast 100mg i varje kanske kan vara något för dig m.athias?
men jag har ett annat problem min mage gillar inte ala. käkar 2 tabletter 5 min senare sitter jag på dass i runt 20 min :/ och på mornarna får jag lite lite halsbränna

nordland
16-04-2004, 12:40
Originally posted by m.athias
Hola !

Tänkte införskaffa mig lite kreatin igen.
Förra gången köpte jag Eiselt's, det var bra MEN jag fick en otrolig vätske bindning. Såg faan ut som jag käkat kortison :)

Har käkat kreatin åtskilldiga gånger tidigare men aldrig upplevt denna vätske bindning.

Jag är ute efter Kreatinet's styrke ökande egenskaper och inte viktuppgången(det är ju sommar snart).

Kan någon rekommendera någotannat kreatin eller annat prep. ?

Har läst positiv feedback på San's v12,någon med åsikt ?

/Matte

Ächh....... lite vätska har väl ingen dött av ;) . Det är ju det som är skönt, med lite vätsketryck alltså. Jag tycker vattnet bara är ett +

Wilson
16-04-2004, 13:35
KCG. nog det enda som inte drar på dig märkbar vätska. Jag har blivit plufsig av både kreatin monohydrat och kreatin pyruvate, men ej av KCG.