View Full Version : "Nya" Excell är svårblandat?
Var in på Budo-Fitness på Sveavägen för ett tag sedan och skulle köpa lite saker till gymmet. Kom på att jag behövde protein och såg deras stora lager Excell. Tjejen i kassan varnade mig då för att "Excell numera är väldigt svårblandat" och att "det kan vara svårt att få bort alla klumpar om man använder vanlig shaker".
Vad har Excell gjort för ändringar? Stämmer det att det numera är så bedrövligt svårblandat? Jag tycker att det låter väldigt konstigt... :confused:
Vafan... vissa B&F fick en batch som Arla snurrat till med (klumpade sig/cementstuket), men såvitt jag vet så ska dom gått i retur. De 10kg Exell jag de senaste månaderna satt i mig (jordgubb) och de 50kg nära vänner till mig använt har inte varit annorlunda i löslighet mot tidigare.
Fråga nästa gång hur det ligger till...förresten - rekommenderade hon nåt annat märke istället?
/pez
Den där kvinna samma sak till mig och rekommenderade Twinlabs, pfff...
Lugna ner dig nu.
Nya Exell är marginelt mer svårlöslig men det skall åtgärdas inom snar framtid. Men tänk på att Exell Proteinet är rakt igenom Svenskt. Svensk råvara , förpackning osv.
Proteinet i Exell kommer från Arla numera och det har lite andra bladningsegenskaper. När man blandar det i shaker så bildas det en aning skum och om man tittar lite närmre så ser man att det är väldigt många små klumpar, men som man inte känner när man dricker.
Framåt i tiden kommer vi ha en lösning på detta, troligen genom lecitinering och agglomerering som bidrar till att proteinet löser sig perfekt.
/ Henrik
OK, fint. Då ska jag ta och göra en storbeställning från kolozzeum i stället.
Pez: Nej, hon rekommenderade inget annat, kanske för att jag lät säker på vad jag ville ha...
Låt den stå 1-2 minuter efter blandning så försvinner klumparna ganska omgående, det är iallafall vad jag har lagt märke till... :thumbup:
Finns 2 sätt att blanda sin drink på.
I mixer och fel sätt.
VIlket medför att om man inte gör på fel sätt får man aldrig
får klumpar. Plus att det blir tjockare och krämigare vilket gör
det hela mycket mer apptitligt.
Använder man inte mixer (fel sätt) tycker jag vanliga exell är svårblandat
och man får röra dricka en klunk röra dricka osv hela tiden.
Ska man ta med sig drinken till gymmet så gör man först på rätt sätt och sen skakar man den bara på gymmet innan man dricker den.
:thumbup: :thumbup:
//garnax
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.