PDA

View Full Version : När ska jag ta proteindrycken.......

BiGpUnIsHeR
20-02-2004, 15:31
När ska jag ta proteindrycken för den bästa effekt ?...tar redan en gainer efter träningen...men proteindrycken vet jag fan
tacksam för svar......

Dk1ng
20-02-2004, 15:38
Originally posted by BiGpUnIsHeR
När ska jag ta proteindrycken för den bästa effekt ?...tar redan en gainer efter träningen...men proteindrycken vet jag fan
tacksam för svar......

Om du redan tar gainer efter träning så bör proteindrinken konsumeras i samband med frukost och eventuellt som sista mål på dagen... Beror lite på om det är vassle eller kasein pulver du har. Själv tar jag en proteinshake till frukost och en till blandat med maltodextrin efter träning!

Mvh

King Grub
20-02-2004, 15:40
Om du vet med dig att något av dina mål är otrevligt proteinfattiga kan du ju komplettera upp dem med en slurk.

Du kan använda proteindrinken som proteinkälla i vilket mål som helst, om du inte har tid eller ork eller möjlighet till annat och inte är rädd för insulinpåslaget.

Du kan byta ut gainern mot proteindrinken och ersätta gainers sockerarter med lika bra skumbananer i stället. :eating: ;)

Mindek
20-02-2004, 17:45
Vad säger du om Mums-Mums Grub? Kan köpa 100st för 40 spänn nu nämligen :eating: :smokin:

King Grub
20-02-2004, 17:54
Originally posted by Mindek
Vad säger du om Mums-Mums Grub? Kan köpa 100st för 40 spänn nu nämligen :eating: :smokin:

1 Mums-Mums = 3 till 3.5 gram fett. Om det är för mycket för dig efter träningen avgör du själv.