View Full Version : super mass fuel ?
NigHtHawK
19-02-2004, 23:32
hejsan...
jag vart rekomunderad att köpa twinlabs super mass fuel hos den lokala preparat handlaren... jag håller på och deffar och gymmar just nu och känner att jag ville ha nåt efter gymmet samt som mellan mål mellan måltiderna.. och det sa jag tillhandlaren att jag ville ha och att det var väldigt viktigt att jag inte la på mig fett.. och då rekomunderade han super mass fuel.. men jag e lite tveksam.. var i och för sig ett bra pris men det spelar ju inge roll om jag blir fet av det.. har gått ner ca 50 kg på ett år och tänkter inte gå dit igen :).. efter gymmet kan jag tro att den e bra men kan jag ta den mellan målen mat på dagen utan att lägga på mig fett... ??
detta är väldigt viktigt för mig då jag snart har nått min mål vikt..
Originally posted by NigHtHawK
hejsan...
jag vart rekomunderad att köpa twinlabs super mass fuel hos den lokala preparat handlaren... jag håller på och deffar och gymmar just nu och känner att jag ville ha nåt efter gymmet samt som mellan mål mellan måltiderna.. och det sa jag tillhandlaren att jag ville ha och att det var väldigt viktigt att jag inte la på mig fett.. och då rekomunderade han super mass fuel.. men jag e lite tveksam.. var i och för sig ett bra pris men det spelar ju inge roll om jag blir fet av det.. har gått ner ca 50 kg på ett år och tänkter inte gå dit igen :).. efter gymmet kan jag tro att den e bra men kan jag ta den mellan målen mat på dagen utan att lägga på mig fett... ??
detta är väldigt viktigt för mig då jag snart har nått min mål vikt..
Skulle aldrig rekommendera nån att använda gainers som mellanmål.
Har du dessutom varit gravt överviktig är chansen tämligen stor att du har sämre insulinkänslighet än gemene man, att då äta snabba kolhydrater (gainer) som mellanmål är förenat med säker viktökning i form av fett.
Så - nej. Det var en mkt dålig rekommendation.
/pez
NigHtHawK
20-02-2004, 07:10
okey.. ja det var det jag trodde..
men hur e det att ta den efter träning enbart då ? då borde väl det funka fint ? får åka förbi och skälla lite på dom och köpa rent protein eställe till mellanmålen.. nån som har nåt tips på nån bra märke och så... ??
efter träning funkar det finfint..
bra märken.. hmm.. exell e ju ett, twinlab (lite väl dyrt) och star nutrition, där finns många märken, se bara till att det innehåller vassleprotein
NigHtHawK
20-02-2004, 08:54
okey.. vilken tur att jag kan använda det till nåt :) fick tips av en arbetskamrat som hållt på med bb att diet fuel var en bra sak att ta så mellan mål.. men det står att man ska ha det 2 ggr dag och för mig blir det 3 men det mat shema jag har.. kan det göra nåt.. ??
okey.. vilken tur att jag kan använda det till nåt :) fick tips av en arbetskamrat som hållt på med bb att diet fuel var en bra sak att ta så mellan mål.. men det står att man ska ha det 2 ggr dag och för mig blir det 3 men det mat shema jag har.. kan det göra nåt.. ??
Diet fuel är väl ungefär lika illa som andra twinlab produkter? Mindre kolhydrater men av fel typ..
Ta ett protein, en brödbit och en frukt istället.
NigHtHawK
20-02-2004, 10:44
ja det får bli så.. jag e lite skäptisk mot sk bantning drycker men man måste ju kolla.. wiader hade ett protein hos handlaren.. dom hade väl lite olika mods men hur e dom skulle vara 86 % prot i det.. och till en billig peng.. men jag har för mig att det inte var wassle.. vilket bra wassle protein ska man sattsa på.. har funderat på esselt för dom verkar lika i top på % protein..
Jag skulle aldrig rekommendera Super Mass Fuel i första taget för att det är så pass dyrt. Du får inte mer än någon annan gainer och du betalar dubbla priset. Alla Twinlabs produkter är väldigt dyra och inte alls bättre än andras.
-R
NigHtHawK
20-02-2004, 11:31
jo jag vet att twinlab e dyrt.. men jag betalade 430 :- för 4 kg så det var ju inte extremt saftigt..
Sparrisen
20-02-2004, 12:25
Det var ett bra pris på super mass fuel. Kostar annars upp emot 700 kr.
NigHtHawK
20-02-2004, 12:42
ja visst.. därför köpte jag det.. det skulle komma nån rea på det och så fick jag lite rabat så då hamnade jag där.. och handlaren bedyrade att jag inte skulle lägga på mig vikt med det utan bara ge musklerna näring.. men men det blir att ta det efter gymmet så blir de små musklerna glada.. så får jag hitta på nåt att ta mellan mat målen...
Ta bara Fuelen efter träning. Vill du ha ett pulvermellanmål kan du testa Stars Diet Pro, 4 kg går loss på typ 600 och den innehåller 50% protein och resten fruktos (mkt långsamma kollisar).
Grattis till viktnesdgången förresten, det fanns ju en hel del musklar under de 50 kilona!
NigHtHawK
20-02-2004, 13:25
ja tack så mycke.. jo det var nästan så att en instruktör på gymmet ville doping testa mig för att jag hade fått lite väl mycke muskler på kort tid.. men jag sa att dom hade nog funnits där men det hade legat lite skit utanpå :) så då skrattade han när han fick reda på hur det låg till
ja ska ta och kolla in det där star.. annars så blir det ett rent protte.. e rädd som tusan att lägga på mig fett.. gå upp i muskel massa har jag inget emot men fett vill jag inte gå upp ett gram i
Som mellanmålsprotein kan du spana in Eiselts Protec. Är ett protein med långsammare upptag (kasein) som dessutom mättar betydligt bättre än vassle :thumbup:
NigHtHawK
20-02-2004, 19:30
ja jag har spanat lite på det då jag har hört mycke bra om det.. så det lutar mot att det blir sånt nu när löningen kommer...har ju som mål att få fram rutorna till beach -04 :).. förra målet var att komma ner under 100 och det gick lite för lätt så nu har jag satt målet högre
Sparrisen
20-02-2004, 23:11
ja tack så mycke.. jo det var nästan så att en instruktör på gymmet ville doping testa mig för att jag hade fått lite väl mycke muskler på kort tid.. men jag sa att dom hade nog funnits där men det hade legat lite skit utanpå :) så då skrattade han när han fick reda på hur det låg till
Jag vet hur det är.. de kollar bara de stora killarna... ! :thumbup:
NigHtHawK
21-02-2004, 13:12
jo.. det brukar ju vara så... så man får ta det som en komplimang att man klassas som en dopad fast man e ren :bpump: :hbang:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.