PDA

View Full Version : eiselt protech eller ultraway

Svarten81
18-02-2004, 22:46
har lite ont om pengar i student kassan, har kört protech nu under en längre tid o är sugen på att testa ultraway, men nu undrar jag om någon kan råda mig till vilket jag ska välja, vilket får jag ut mest av i min träning?
hittar inte de mindre förpackningen av ultraway finns inte den i shopen här eller?:hbang:

Mindek
18-02-2004, 23:00
Varför inte köpa ett billigare prottepulver om du nu är så fattig :rolleyes:

Berry
18-02-2004, 23:00
Jag ser inte riktigt vitsen med Ultraway - det är ett ganska dyrt ganska ordninärt proteintillskott. Satsa på Exell el. dyl. om du har ont om pengar!

Svarten81
18-02-2004, 23:25
möjligt att jag byter, tycker dock att eiselts produkter smakar bra... mest därför jag använder det...

EiseltUK
18-02-2004, 23:27
Ultraway är troligen vårt godaste pulver. Vi har bytt ut proteinet så proteinhalten är högre, och kolhydrater och fett är några procentenheter lägre än vad som deklareras.

/ Henrik

Dwag
19-02-2004, 08:03
Originally posted by EiseltUK
Ultraway är troligen vårt godaste pulver.
/ Henrik

:laugh: det säger fan inte mycket... med tanke på hur allt annat smakar du säljer:booty:

nordland
19-02-2004, 09:35
Originally posted by Dwag

:laugh: det säger fan inte mycket... med tanke på hur allt annat smakar du säljer:booty:

:laugh: :laugh: :laugh: Go Dwag...

Svarten81
19-02-2004, 12:28
Ultraway är troligen vårt godaste pulver. Vi har bytt ut proteinet så proteinhalten är högre, och kolhydrater och fett är några procentenheter lägre än vad som deklareras.

/ Henrik

har inhandlat bägge nu så nu får man hoppas att det är ok men det tror jag nog

EiseltUK
19-02-2004, 18:32
Originally posted by Dwag

Jag utgår bara från vad vi hört från våra kunder. Att utgår från mina egna erfarenheter skulle vara lite kvackigt.

/ H

Dwag
19-02-2004, 19:18

Jag utgår bara från vad vi hört från våra kunder. Att utgår från mina egna erfarenheter skulle vara lite kvackigt.

/ H

Jasså ? Ni har några kvar :booty:

Dymion
21-02-2004, 20:42
Jag måste försvara Eiselts Protec..
Chokladvarianten är helt underbart god, samma konsistens som milk-shake:eating:

Mindek
22-02-2004, 00:33
Protec får :thumbup: :thumbup: :thumbup: av mig med

Pingen
22-02-2004, 00:37
Protec jordgubb smakar finemang.

Dymion
22-02-2004, 11:46
Är det någon som har testat den nya Protecen med Blåbär?? Det låter GOTT!!! Men det känns osäkert att beställa en 5kg:s säck när jag inte vet hur det smakar! Finns det ingen möjlighet att få tag på en mindre laddning?

muskelbyggarn
22-02-2004, 12:25
Det var en limited edition som Eiselt tog fram, de få som tog in den i sortimentet har nog slut idagsläget. Kolozzeum kanske har någon säck kvar? Mina är helt slut, strykande åtgång var det på dem.

Smaken var helt ok, smakade inte så mycket och var inte söt så du gör knappast bort dig om du lyckas få tag på en 5kg säck!

Vänl,,,
Tobbe

raZmus
24-02-2004, 20:26
Hejhej, ny på forumet :naughty:

Tänkte bara höra vilket Eiselt protte man ska välja idag som kan motsvara Hi-Whey?

Tänker köpa Protec för att käka under dagen men skulle egentligen vilja ha ett rent vassleprotein efter träning. Har Eiselt något rent vassleprotein och isfåfall hur bra är det ?

Btw, mkt bra forum.:thumbup: :thumbup:

Dymion
28-02-2004, 07:06
Fastway eller Ultraway är att föredra efter träning om man är ute efter produkter från Eiselt, vill du lägga på dig mer massa rekomenderar jag Maxgain, också från Eiselt!

eiselt
28-02-2004, 17:59
Vi kommer även med ett rent isolat senare i år.

/ Henrik

raZmus
29-02-2004, 11:26
weeee :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kjellstroem
29-02-2004, 11:57
Vi har bytt ut proteinet så proteinhalten är högre, och kolhydrater och fett är några procentenheter lägre än vad som deklareras.

/ Henrik

Är det så lämpligt att sälja varor med fel innehållsdeklaration?

Dymion
01-03-2004, 08:54
Alltid en positiv nyhet åtminstonde! :thumbup:

Sverker
01-03-2004, 15:33
Originally posted by Kjellstroem

Är det så lämpligt att sälja varor med fel innehållsdeklaration?

Man får inte sälja livsmedel som inte överenstämmer med innehållsdeklarationen.
Detta är för att skydda allergiker från att få i sig något som de inte tål tex mjölk, nötter, soja, fisk, gluten etc,
men även att skydda oss konsumenter från ren humbug.

Att byta ett mjölkprotein mot något annat mjölkprotein är inte fel.

Näringsdeklarationen är frivillig och får variera några procentenheter upp eller ned pga att det alltid finns en naturligvariation.

Jan
01-03-2004, 16:03
Jag tycker också att Protec jordgubb smakar finnemang :)

Dymion
02-03-2004, 21:48
Det är ju chokladen som gäller!! :kickass:

raZmus
03-03-2004, 09:35
Har hört rykten om folk som påstår sig få finnar av just chokladproteinpulver. Är detta bara en modern myt eller är det något att bry sig om.

Vad jag vet har väl finnar mest med rubbningar i hormonbalans att göra eller något sådant.

Så frågan lyder: Har just chokladproteinpulver större tendens att rubba hormonbalansen?

Dymion
03-03-2004, 09:39
Jag personligen har inte fått några problem med finnar sedan jag började med chokladproteinpulver men det är ju som sagt individuellt som med allt annat.

Dessutom är det värt att ett par finnar om man får njuta av den goda chokladsmaken:D