View Full Version : oboy å kreatin
har hört att när man tar kreatinet innan träning så ska man ta snabba kolhydrater för att kratinet ska tas upp snabbare/bättre...
finns det nått bra att äta om man inte vill köpa dryvsocker...
typ oboy eller russin eller nått?
King Grub
03-01-2004, 20:50
Ja just det! Titta i en GI-tabell, och välj och vraka. :)
Ta kreatin med maten i målet innan träningen så slipper du äta extra snabba kolhydrater eller så tar du en mindre mängd snabba kolhydrater precis (Max 15 min.) innan träningen och därtill tar du då kreatinet. Det går även att tillsätta protein till den sista blandningen.
bubbleman
03-01-2004, 23:13
Detta är lite offtopic men jag gillar inte att starta onödiga trådar...
När man börjag med kreatin ska man väl ta mycket typ 4-5 dagar i rad och sedan runt 2 grr dagen? Ska man ta även de dagar man inte tränar? Om vi säger att jag tränar 4 dagar i veckan, ska jag ta kreatin de andra tre dagarna också då?
ta mycket i 3-4 (runt 4 ggr dagligen utspirtt) dagar sen kör du på underhållande dos (1 gång dagligen) vid träning tar du en halv skopa extra före och en halv efter tills det är dags för breaket vid dag 22 eller liknande. !!!Det är vad tilllverkarna\säljarna säger!!!!
Ja du tar de dagar du inte tränar också.
Här finns det andra som säger att uppladdning är onödigt och att man kör på en "större underhållande dos" hela kuren
//Garnax
hej
tittar man på Eiselts Hemsida så står det
dag 1 25 gram 4-5 skopor utspritt under dagen
dag 2 20 gram 3-4 skopor utspritt under dagen
dag 3 15 gram 2-3 skopor utspritt under dagen
dag 4 ½-1 skopa före träning och ½-1 skopa efter träning :
5 - 10 gram
dag 5 - 20 ½ skopa före träning och ½ skopa efter träning ca:
5 gram
dag 22 - 30 Gör uppehåll. Efter dag 30 kan du börja om från dag 1 igen.
men det är på (Eiselts Kreatin) och om man vill ha uppladning men det gör man som man vill, men det är nog bättre och följa doseringen på förpackningen man köper för då kan man nog vara säker på att det fungerar som det ska
M.V.H.
Hempa
Metal_boy_
05-01-2004, 12:06
Originally posted by jonte2
har hört att när man tar kreatinet innan träning så ska man ta snabba kolhydrater för att kratinet ska tas upp snabbare/bättre...
finns det nått bra att äta om man inte vill köpa dryvsocker...
typ oboy eller russin eller nått?
blanda i apelsinjuice det går ut i kroppen rätt fort eller ljumet vatten
LunaSpice
05-01-2004, 12:57
Man bör dock tänka på att glukoset i de snabba kolhydraterna absorberas mkt snabbare än kreatinet. Jag brukar ta snabba kolhydrater 20-30 min innan kreatinet för att ha en maximal insulinnivå när kreatinet väl tas upp. Vet inte om det har betydelse men så gör jag iaf. ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.