View Full Version : effedrin+?
casper_tfg
02-01-2004, 10:28
finns det något kosttillskott som funkar bra tillsammans med effedrin som fettförbränning
Ehhh... varför har du Arne som avatar?
Annars så är det vanliga kombo ECA. Efedrin, koffein och aspirin.
Originally posted by casper_tfg
finns det något kosttillskott som funkar bra tillsammans med effedrin som fettförbränning
Kaloriminus & cardio.....:angel:
lliB lliK
03-01-2004, 00:54
Originally posted by Arwen
Kaloriminus & cardio.....:angel:
Är det i pillerform, pulver eller vätska? Skulle nog behöva lite av det jag också :rolleyes:
Jag ber om ursäkt om detta kanske inte har en 100-procentig relevans med den ursprungliga frågan!
Tänkte egentligen inte slänga in nån moralkaka då jag anser att det skrivs alldeles tillräckligt om effedrin o dess positiva samt negativa effekter på forumet. Givetvis är det upp till var och en att ta eller inte ta förbjudna preparat och jag lägger ingen som helst värdering i var persons val!
Men, jag kan inte nog poängtera, framförallt för de yngre tränande och nybörjare, meningslösheten med att använda efedrin om man i grund o botten inte har mycket bra koll på sin kost och träning.
Att som 17-åring ta efedrin för att bli "rippad" till sommarn eller för att skynda på det man kanske kallar deff är meningslöst... När du slutar ta effedrinet/avslutar deff så kommer fettet tillbaks skrämmande fort om man inte har en otrolig koll på sin kost, här menar jag inte att man äter "allmänt" bra utan vi snackar järnkoll! Och även om man har järnkoll så är resultaten av en kur effedrin sällan bestående!
Summan av kardemumman är att det är bättre att låta en viktnedgång ta den tid det tar och använda sig av lagliga preparat och därmed få ett mer bestående resultat samt slippa de potentiellt negativa effekterna av efedrin!
Mvh
Originally posted by Dk1ng
Jag ber om ursäkt om detta kanske inte har en 100-procentig relevans med den ursprungliga frågan!
Tänkte egentligen inte slänga in nån moralkaka då jag anser att det skrivs alldeles tillräckligt om effedrin o dess positiva samt negativa effekter på forumet. Givetvis är det upp till var och en att ta eller inte ta förbjudna preparat och jag lägger ingen som helst värdering i var persons val!
Men, jag kan inte nog poängtera, framförallt för de yngre tränande och nybörjare, meningslösheten med att använda efedrin om man i grund o botten inte har mycket bra koll på sin kost och träning.
Att som 17-åring ta efedrin för att bli "rippad" till sommarn eller för att skynda på det man kanske kallar deff är meningslöst... När du slutar ta effedrinet/avslutar deff så kommer fettet tillbaks skrämmande fort om man inte har en otrolig koll på sin kost, här menar jag inte att man äter "allmänt" bra utan vi snackar järnkoll! Och även om man har järnkoll så är resultaten av en kur effedrin sällan bestående!
Summan av kardemumman är att det är bättre att låta en viktnedgång ta den tid det tar och använda sig av lagliga preparat och därmed få ett mer bestående resultat samt slippa de potentiellt negativa effekterna av efedrin!
Mvh
Förbjudna preparat?
Ok, efedrin är inte tillåtet vid tävling, inte heller att importera och sälja.
Men att inneha för personligt bruk kan ingen sätta dit dig för!
Originally posted by andersw
Förbjudna preparat?
Ok, efedrin är inte tillåtet vid tävling, inte heller att importera och sälja.
Men att inneha för personligt bruk kan ingen sätta dit dig för!
du tycker inte att det räcker för att efedrin ska anses som "förbjudet" då? det tycker då jag, anledningen till att innehav inte är förbjudet är ju för att det faktiskt är ett läkemedel som man kan få av farbror doktorn.. hur vanligt det är numera vet jag dock inte.
Kallingen
03-01-2004, 21:10
Originally posted by Dk1ng
Mvh
Jag har isåfall STENKOLL på min kost, trots pizza ibland :D
Rent Effedrin är tydligen olagligt. Finns ett preparat som heter ThermoDiet som Mahuang som tydligen är en naturlig form av effedrin, som då blir laglig att använda, men inte att tävla med, då den skulle ge svagt utslag. Får nog inte säga vart produkten säljs men jag gör ett utdrag här vad som står om produkten
En perfekt produkt för dig som vill gå ner i vikt. Thermo Diet är gjord av ämnen som maximerar din träning och muskeltillväxt samt bränner fett med hög hastighet. Detta gör att du kan träna hårdare än vanligt utan att känna dig trött och återhämta dig snabbare.
"Thermo Diet är gjord på råvaror av högsta kvalité och tillverkad under sträng kontroll. Tabletterna är kallpressade vilket garanterar högsta renhet och korrekt sammansättning. Thermo Diet är en fettförbrännande/prestationshöjande stimulantia som dessutom verkar aptitnedsättande. Thermo Diet ökar frigöringen av fett samt syretillförseln till kroppens celler.
Innehåll per dos: (2 tabletter)
Mahuang 280 mg
Avena Sativa 200 mg - Avena Sativa Extract fungerar tillsammans med Camellia sinensis extrakt som en höjare av L hormon, som leder till högre testosteronhalt.
Camellia sinensis 200 mg - Grönt te extrakt
Koffein 200 mg
Krom 50 mg - balanserar blodsockernivån vilken om
den sjunker för mycket resulterar i sötsug och trötthet.
Piperin 10 mg
Observera att Thermo Diet innehåller Mahuang (ephedra) samt Koffein och ska ej intas av tävlande samt av den som undviker koffein i kosten.
OBS, Diabetiker ska endast använda denna produkt i samråd med läkare. Ska ej användas av gravida eller ammande. Ej heller av personer med högt blodtryck, hjärtproblem, nervositet eller ångest.
GES EJ TILL PERSONER UNDER 18 ÅR.
Dosering: 2 tabletter 1-2 gånger dagligen 30 minuter före träning, alternativt måltid.
Förpackning: Plastburk med 150 tabletter."
Det är väl så nära effedrin du helst ska komma, och inte närmre!
:nono:
Originally posted by Kallingen
Jag har isåfall STENKOLL på min kost, trots pizza ibland :D
Rent Effedrin är tydligen olagligt. Finns ett preparat som heter ThermoDiet som Mahuang som tydligen är en naturlig form av effedrin, som då blir laglig att använda, men inte att tävla med, då den skulle ge svagt utslag. Får nog inte säga vart produkten säljs men jag gör ett utdrag här vad som står om produkten
En perfekt produkt för dig som vill gå ner i vikt. Thermo Diet är gjord av ämnen som maximerar din träning och muskeltillväxt samt bränner fett med hög hastighet. Detta gör att du kan träna hårdare än vanligt utan att känna dig trött och återhämta dig snabbare.
"Thermo Diet är gjord på råvaror av högsta kvalité och tillverkad under sträng kontroll. Tabletterna är kallpressade vilket garanterar högsta renhet och korrekt sammansättning. Thermo Diet är en fettförbrännande/prestationshöjande stimulantia som dessutom verkar aptitnedsättande. Thermo Diet ökar frigöringen av fett samt syretillförseln till kroppens celler.
Innehåll per dos: (2 tabletter)
Mahuang 280 mg
Avena Sativa 200 mg - Avena Sativa Extract fungerar tillsammans med Camellia sinensis extrakt som en höjare av L hormon, som leder till högre testosteronhalt.
Camellia sinensis 200 mg - Grönt te extrakt
Koffein 200 mg
Krom 50 mg - balanserar blodsockernivån vilken om
den sjunker för mycket resulterar i sötsug och trötthet.
Piperin 10 mg
Observera att Thermo Diet innehåller Mahuang (ephedra) samt Koffein och ska ej intas av tävlande samt av den som undviker koffein i kosten.
OBS, Diabetiker ska endast använda denna produkt i samråd med läkare. Ska ej användas av gravida eller ammande. Ej heller av personer med högt blodtryck, hjärtproblem, nervositet eller ångest.
GES EJ TILL PERSONER UNDER 18 ÅR.
Dosering: 2 tabletter 1-2 gånger dagligen 30 minuter före träning, alternativt måltid.
Förpackning: Plastburk med 150 tabletter."
Det är väl så nära effedrin du helst ska komma, och inte närmre!
:nono: ¨
Nej, rent efedrin är inte olagligt!
Sen om det är moraliskt rätt eller inte att använda sig utav det är en annan sak..
Originally posted by andersw
¨
Nej, rent efedrin är inte olagligt!
Nej har du recept och ett medicinskt skäl att använda det så är det ju lagligt. Eller hur menar du?
Starke_arvid
04-01-2004, 13:45
Originally posted by casper_tfg
För att besvara din fråga vill jag ha lite information om dig. Har du någon sjukdom eller är kraftig överviktig?
MvH // S-A
Originally posted by z_bumbi
Nej har du recept och ett medicinskt skäl att använda det så är det ju lagligt. Eller hur menar du?
Man behöver inget recept eller liknande. Efedrin är INTE olagligt att inneha för personligt bruk. Klart, har du 20.000 tabletter hemma kanske det inte ser så bra ut.
Fugitive
05-01-2004, 20:16
Originally posted by lliB lliK
Är det i pillerform, pulver eller vätska? Skulle nog behöva lite av det jag också :rolleyes:
:laugh: [även jag ber om ursäkt] :laugh:
För att återgår till topic, spårade visst ur lite..
Som nån sa, ECA är väl bevisat vara rätt effektivt vid fettförbränning. Nån annan blandning där efedrin ingår har jag aldrig hört talas om..
Metal_boy_
06-01-2004, 00:43
Originally posted by Fartman
du tycker inte att det räcker för att efedrin ska anses som "förbjudet" då? det tycker då jag, anledningen till att innehav inte är förbjudet är ju för att det faktiskt är ett läkemedel som man kan få av farbror doktorn.. hur vanligt det är numera vet jag dock inte.
tror inte att det är anledningen för då skulle steroider me vara lagligt med tanke på att även det är läkemedel som används till behandling av brännskador och folk med muskelförlust som orsakats av nån sjukdom.
Efedrin. varför skule det vara förbjudet? vanligt simpelt läkemedel med fettförbrännande egenskaper, lite skillnad mot steroider är ju iaf.. hur långt ska man gå egentligen, förbjuder man det, så börjar man till slut förbjuda protein, för att det har en anabol verkan på musklerna...
Några av biverkningarna man kan få med efedrin: Sömnlöshet, Yrsel, Svettningar, Huvudvärk, Illamående, Nervositet, Depression, Paranoia, Ångest. Ett vanligt simpelt läkemedel var det va Hnke?
//jörgen
Ja men lägg ner detta nu, man får biverkningar av nässpray också om man överdoserar o kör för länge.. allt är skadligt i för stora doser etc etc
Originally posted by Jorgen
Några av biverkningarna man kan få med efedrin: Sömnlöshet, Yrsel, Svettningar, Huvudvärk, Illamående, Nervositet, Depression, Paranoia, Ångest. Ett vanligt simpelt läkemedel var det va Hnke?
//jörgen
Det kan man få av många olika läkemedel så..
Starke_arvid
06-01-2004, 14:30
Originally posted by Jorgen
//jörgen
För att lägga till problem med prostatan, beroende framkallande, hjärtklappning och nedsatt apetit. Sen sliter du ut ditt CNS med stimulantia. Hnke, det fanns anledning för att en del försvann ur tråden så sluta tjafsa NU.
Edit: Efedrin-HCL är inget läkemedel i Sverige, det må vara en aktiv substans bland andra kemikalier. Men det finns inte rent efedrin som läkemdel.
MvH // S-A
Nitrometan
06-01-2004, 15:11
Avena Sativa 200 mg - Avena Sativa Extract fungerar tillsammans med Camellia sinensis extrakt som en höjare av L hormon, som leder till högre testosteronhalt. Låter kul, Avena Sativa är havre - så ät din gröt ordentligt. :naughty:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.