View Full Version : diet pro?
Hejsan!
Stars nutrision top of the line har en måltids ersättare som heter diet pro som har ett glykemiskt index på 47(lågt). Min fråga är: Att man lägger på sig mer fett av snabba kolhydrater vet jag, men hur är det med muskelmassan?
Om det inte påverkar uppbyggnaden av muskelmassan negativt, samt påverkar förmågan att lägga på sig mindre fett positivt så borde det ju vara ett vettigt att skölja ner en diet pro på tex eftermiddagen någon timme före träningen?
Mvh\Robin
låter väl vettigt, men vad vet jag.
MunsöHustla
29-12-2003, 22:33
Originally posted by mrt4
Hejsan!
Stars nutrision top of the line har en måltids ersättare som heter diet pro som har ett glykemiskt index på 47(lågt). Min fråga är: Att man lägger på sig mer fett av snabba kolhydrater vet jag, men hur är det med muskelmassan?
Om det inte påverkar uppbyggnaden av muskelmassan negativt, samt påverkar förmågan att lägga på sig mindre fett positivt så borde det ju vara ett vettigt att skölja ner en diet pro på tex eftermiddagen någon timme före träningen?
Mvh\Robin
Visst kan man dricka en dietpro en timme innan man tränar, men det är godare och mer mättande med riktigt mat tycker jag.
Nu får grub eller dylikt berätta om insulin nivåer och muskelbygget.
Muaytudd
29-12-2003, 22:36
Jag har käkat det innan. Kan bara säga att smaken är bland det vidrigaste som jag har smakat. De hade frukt, kaffe och ngt annat. Alla smakade mycket dåligt enligt mig. Alldeles för skarpa så att man fick nog av dom på väldigt kort tid.
Jo visst!
Men eftersom jag är en arbetande snubbe så är det inte alltid(långtifrån) som jag har tid att typ koka potatis och steka ägg...... Dessutom är det inte sagt att jag kommer börja knapra diet pro, men frågan är ju helt klart intressant.
MunsöHustla
29-12-2003, 23:06
Jo visst!
Men eftersom jag är en arbetande snubbe så är det inte alltid(långtifrån) som jag har tid att typ koka potatis och steka ägg...... Dessutom är det inte sagt att jag kommer börja knapra diet pro, men frågan är ju helt klart intressant.
matlåder :kickass:
King Grub
30-12-2003, 11:41
Jo visst!
Har du inte möjlighet eller ork att laga eller äta riktig mat låter det som ett alternativ, och garanterat bättre än inget.
Jag tycker följande:
* Ska man inta mellanmål med massor av fruktos, bör dessa vara få.
* Dietpro smakar mycket bra, helt ok även med vatten.
* Jag fick magknip av Dietpro. Men har inte hört om någon annan som fått det. Ändå något litet att tänka på om du står och väljer mellan ett eller fyra kilo.
Vissa säljer måltidsersättare som uppfyller livsmedelsverker och Eu krav på en VLCD produkt.:naughty:
Finns i Kolozzeums diet paket
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.