PDA

View Full Version : Två "stora" portioner Protec eller tre små?

mr.jeppe
28-12-2003, 14:32
Jag har 5kg Protec blåbär som ligger på Posten och väntar. Jag hade tänkt använda det som mellanmål och som proteinkälla innan läggdags, men iom att ekonomin inte tillåter att jag tar 1dl 3 ggr per dag så har jag några val:

Antingen tar jag 3 mindre mål eller 2 större. Ska jag ta 2 "stora" blir det ena mellan frukost och lunch och det sista innan läggdags. Om jag tar 3 mindre mål blir det mellan frukost och lunch, mellan lunch och kvällsmat och innan läggdags.

Jag vet såklart att man kan ersätta proteinpulver med mat, men jag är lat och tycker drinkarna är goda. Tänker man ekonomiskt är det inte speciellt dyrt heller!

Så vad hade ni gjort?

King Grub
28-12-2003, 14:48
Tre mindre och äta desto mer protein från mat på de riktiga målen, kanske?

mr.jeppe
28-12-2003, 15:59
Tack för det snabba svaret! :cheers:

Ja, jag tycker själv det låter bäst, men man vill ju gärna höra andras åsikter.:)

De andra målen är nog helt ok.

Frukost består av fiberberikad havrgrynsgröt med loppfrön och en skvätt rapsolja + 2 eller 3 kokta ägg.

Lunch och middag blir det frugan lagar. Ofta kycklingfile, fläskfile eller någon rätt på nötfärs. Kolhydraterna består av pasta, ris eller potatis. Försöker ta loppfrön till det så ofta jag kommer ihåg.

Detta är väl helt ok, eller?

King Grub
28-12-2003, 16:02
Jajemen! Glöm bara inte bort grönsaker; och då menar jag inte tomat och gurka, utan gröna saker som broccoli, blomkål, spenat, gröna bönor, brysselkål, osv.

z_bumbi
28-12-2003, 16:47
Lägg proteinet där du har minst sådant i kosten.

Äter du dåliga mellanmål så använd proteinet där, äter du dåligt sista mål så använd det där.

Jag tycker det är lättare att använda pulver till mellanmålen och äta "riktig" mat innan läggdags men det är ju bara hur jag tycker det funkar bäst.