View Full Version : Protec +
Ville bara säga att det klumpar sig nåt så inihel*ete....
Kör nån med nått knep eller??Skummar ju en del..
Får typ låta det stå i en 20 minuter..sen när man kommer tillbaka å skall slurka i sig det, inser man att man inte skakat det tillräckligt, får skaka det en stund, å så e all skum igen..
*suck* men jajaj.. :(
King Grub
21-12-2003, 13:07
Sökfunktionen är ganska användbar vid sådana här bryderier. En enkel sökning på protec och klumpar gav:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=101210&sortby=lastpost&sortorder=descending
shirunai
21-12-2003, 13:22
på med locket snabbt, skaka och låt stå i 5-10minuter eller svep på en gång de där små miniklumparna som kittlas
Originally posted by King Grub
Sökfunktionen är ganska användbar vid sådana här bryderier. En enkel sökning på protec och klumpar gav:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=101210&sortby=lastpost&sortorder=descending
Tack tack men jag tycker inte dom kom fram till nått vettigt, utan dom bara konstaterade att det var klumpar :D det visste ja ju redan..
Men men tack för att du e snabb på att svara...
Originally posted by shirunai
på med locket snabbt, skaka och låt stå i 5-10minuter eller svep på en gång de där små miniklumparna som kittlas
Va fan det e ju tvär äckligt ;) nej ärligt talat så vänjer man sig juh!! Men ja ska nog återgå till whey 80 efter denna är slut...Tack för svaret ditt..va kör du med själv?
ähhh bara röra snabbt som fan med en matkniv, sen sveper man allt, då hinner de inte bli klumpar, låta de stå i 10-20min låter inte allt för trevligt, då måste man väl nästan äta de med sked.
Fattar inte, jag kör trettio gram i 2,5 deciliter vätska, och jag har inga problem med klumpar. iofs verkar jordgubb klumpa sig mycket mindre än de andra två smakerna.
shirunai
22-12-2003, 11:00
jag måste blanda protec 4 + 1 (alltså 4dl vatten 1dl vatten)
EiseltUK
22-12-2003, 13:47
Generellt så klumpar sig inte Protec speciellt mycket om man tar typ 4 dl vätska och 1 dl pulver. använd shaker och börja med att hälla i vatten och sedan pulvret. Skaka upp och ned några gånger och det bör inte vara några klumpar. Konsistensen kan bli lite grynig, men om man låter drinken stå ca 5 minuter så försvinner de och drinken blir len och fin.
Lösligheten kan variera lite ibland från batch till batch så ibland kan det vara lite krångligare. Vi kommer inom kort göra om sammansättningen lite med ett nytt kaseinat som inte ger lika tjock konsistens.
/ Henrik
Henrik!
Tjäna lite extra pengar genom att ge ut videofilmen "Hur man bäst blandar Protec":cool:
EiseltUK
22-12-2003, 17:44
Ja man kan tror att det skulle bli stor efterfrågan på en sådan. :)
Jag har alltid kört på 1 dl mjölk/skopa pulver (pulver tillsätts i vätskan, inte tvärtom). Blandar sig perfekt i shaker på några skakningar - jag fattar inte hur alla kan ha sådana problem med det? :confused:
Karl_alfred
23-12-2003, 21:22
Se till att inte köpa protec nästa gång då. Finns ju så många produkter på marknaden som inte klumpar sig eller skummar. Varning för Twinlab bara för de är bland de värsta när det gäller att skumma och onödigt dyra är de också.
STAVMIXER!!!!!!!!!!! jävligt bra å smidigt.. då kan man även förstärka med havregryn, glass, frusna bär, allt du vill (kött kanske)
Testade blanda Protec med vatten idag istället för mjölk. Inga klumpar och det smakade helt ok. I mjölk blir den rätt tjock och lite grynig däremot.
Har inga som helst problem med mitt Protec. 4dl mellanmjölk, 3 skopor Protec och 1-2 skopor druvsocker.
Skakar det innan jag går upp o tränar, sen dricker jag det sakta efter. Hur gott som helst, och inget skum.
Originally posted by EiseltUK
Generellt så klumpar sig inte Protec speciellt mycket om man tar typ 4 dl vätska och 1 dl pulver.
Men det är ju så att ja vill ha i mej mer pulver, för att det inte skall klumpa sig skall ja då hälla i mej lite över en liter? Det blir lite jobbigt.
använd shaker och börja med att hälla i vatten och sedan pulvret. Skaka upp och ned några gånger och det bör inte vara några klumpar. Konsistensen kan bli lite grynig, men om man låter drinken stå ca 5 minuter så försvinner de och drinken blir len och fin.
Jag har börjat köra vatten först, sen protten, det blir bättre men fortfarande inte lika bra som triple whey fuel, eller whey 80...
Lösligheten kan variera lite ibland från batch till batch så ibland kan det vara lite krångligare. Vi kommer inom kort göra om sammansättningen lite med ett nytt kaseinat som inte ger lika tjock konsistens.
/ Henrik
hej
jag har inte heller några problem ifall jag blandar protec + med mellanmjölk eller vatten men med minimjölk blir det skum och lite klumpar
m.v.h.
Hempa
Det verkar bero lite på smak eller kanske hur gammalt pulvret är. Jag har inte haft några problem alls med klumpar i Protec+ tidigare men nu när jag beställde en av de sista Protec+ vanilj här på Kolozzeum så blir i stort sett allt pulver klumpar som flyter omkring i vattnet, man får verkligen pina i sig det. Har kört elvisp i shakern, det hjälpte lite men helt klumpfritt (och då pratar jag inte om "gryn" utan riktiga klumpar) verkar inte vara möjligt.
Testa att blanda 2dl mjölk och 2dl vatten sen ner med pulvret! :thumbup:
Originally posted by Laan
STAVMIXER!!!!!!!!!!! jävligt bra å smidigt.. då kan man även förstärka med havregryn, glass, frusna bär, allt du vill (kött kanske)
Stavmixer rules!! Fick en i julklapp, gör en drink per dag med mjölk, yogurt, havregryn, banan, ibland glass, hur smarrigt som helst!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.