PDA

View Full Version : Tribulus?

aGGe
18-12-2003, 20:51
nån som testat det tillskottet??

vad tror ni?

nordland
18-12-2003, 20:58
är du under 30 år så är det som att kasta pengarna i sjön. Är du däremot över 30 så kan/är det ett bra tillskott...

Hobbes
18-12-2003, 21:40
Om man nu är 30, vad blir "effekten" av det mer än att man kan blir pilskare...

Starkare, mer tryck osv...ska det i såfall kombineras med exempelvis kreatin??

Vilket märke ska man välja, om man är ute efter kvalitet och inte pris (om det nu skiljer...).

EiseltUK
18-12-2003, 22:10
Om det fungerar så ska det höja upp testosteronet. Om du har tur så används det till muskeluppbyggnad, om du har mindre tur så omvandlas en större det till dihydrosterosteron och om du har otur så omvandlas en stlr del till östrogen.

Vissa får en bra effekt.

/ Henrik

Hobbes
18-12-2003, 22:19
Okey, då förstår jag...ungefär som jag trodde. Sparar de pengarna och köper kreatin istället, för det vet jag fungerar för mig.

Tack för ett snabbt och bra svar!

Starke_arvid
18-12-2003, 23:59
Vem skulle inte tacka nej för en injektion av färsk DHT:D

Du hittar vetenskaplig fakta om tribulus terrestris på www.tribestan.com , de var först ut med produkten och är orginalet mao. Finns fina staplar och diagram som visar hur östrogenet har skjutits upp i höjden. Och östrogen, mina kära vänner, är inte bara till nackdel.

Happy reading

MVH // A-F

-squat-
19-12-2003, 16:24
Originally posted by EiseltUK
Om det fungerar så ska det höja upp testosteronet. Om du har tur så används det till muskeluppbyggnad, om du har mindre tur så omvandlas en större det till dihydrosterosteron och om du har otur så omvandlas en stlr del till östrogen.

Vissa får en bra effekt.

/ Henrik

om det nu kan omvandlas till DHT så kan man ju faktist tappa hår av det. det gjorde jag :(

Toker
22-12-2003, 19:07
ska man inte kombinerar de med avena sativa för att minska risken att de omvandlas till östrogen ?

edit: borde de inte ha en verkar om man är under 30, dvs om man tex skulle ha lågt testo pga av överträning eller en stressig tillvaror ?

Starke_arvid
22-12-2003, 19:30
Får man fråga varför du är så 'rädd' för Östrogen?
Ok om du är orolig för nedregulering, men då ska du helt o hållet låta bli tillskott som stimulerar hormoner iså.
Det är som att minska klyftorna mellan rika o fattiga, genom att göra de rika fattigare. Det är att leta svar i fel ände.

Tribulus.T är oberoende hur du mår, den gör sitt i vilket väder som helst. Vill säga att agerar som FSH och LH i kroppen, vilket i sig kan leda till ännu lägre endogen produktion för den redan stressade personen. I och med att tillskottet ersätter den redan befintliga testosteron- och spermieproduktionen.

Edit: är det bevisat att Avena sativa förhindrar aromatisering av testosteron? Trodde att den endast satte sig på receptorerna och förhindrade östrogenet att trigga sin funktion där, ngn som vet?

Originally posted by Toker
ska man inte kombinerar de med avena sativa för att minska risken att de omvandlas till östrogen ?

edit: borde de inte ha en verkar om man är under 30, dvs om man tex skulle ha lågt testo pga av överträning eller en stressig tillvaror ?