View Full Version : Steroider i Nitro-Tech
Nitro-Tech (http://www.ironmagazineforums.com/history/topic/4726-1.html)
shirunai
16-12-2003, 12:20
var kan man köpa nitro-tech ?
Det får jag inte berätta, för det vore reklam för andra webshoppar, och då får jag smaka på: :whipped:
Pudzianovski
16-12-2003, 12:49
"Last night on the FOX 5 news here in NY, their was a guy who was banned from the olympics cause 10 day before the games he started taking Nitro-Tech and when his drug test came back it had a trace of steriods in it."
haha...naturligtvis var det nitro-tech som var orsaken till det.
jag har kvar 1 burk sånt här, tog typ 2 portioner för 5 år sen eller ngt...
så jävla äckligt så sen dess har det bara stått här.
:thumbup:
Originally posted by hulken
Det får jag inte berätta, för det vore reklam för andra webshoppar, och då får jag smaka på: :whipped:
Ja just det ja :em: där fick man smaka :D
Kolla in sportsline.com, där står detta som ni ser. Var visst inte första gången som MuscleTech åkte dit. Har för mig att jag läst någonstans att problemet låg vid framställan av det, man hade inte rengjort cisternerna ordentligt eller något sånt, tror det ligger en logik i det. Svårt att tro att man "saltar" sina produkter för att resultatet ska bli bättre. De "saltar" ju priserna istället.
MuscleTech Sued
The product is Nitro-Tech, a protein powder displayed prominently on several vitamin/supplement stores visited for this story.
According to the suit, laboratory analysis of the Nitro-Tech revealed it contained norandrostenedione and androstenediol, compounds that would produce a positive test for metabolites of nandrolone.
By Jay Glazer
SportsLine.com Senior Writer
Tell Jay your opinion!
Patriots running back Mike Cloud has found little solace since being suspended by the NFL for testing positive under the league's policy on anabolic steroids. Heading into free agency, he found himself with minimal suitors, considering a potential buyer was forced to beware of his four-game ban.
But now, Cloud finally has a vehicle to fight back in order to salvage a piece of his reputation and some of the money he was forced to surrender.
Mike Cloud used a chocolate protein powder that had an illegal steroid, which wasn't on the label.(Getty Images)
Cloud's agent Jon Feinsod told SportsLine.com that his client this week filed a lawsuit against MuscleTech, the supplement company that produced the product that caused his positive test.
The former Boston College star's unfortunate situation began when he took a basic chocolate-flavored protein powder while with the Chiefs, then subsequently tested positive for metabolites of the steroid nandrolone. Nothing regarding nandrolone appeared on the label that would so much as hint at such an addition to the ingredients.
The league tested the product and found it to be the culprit and confirmed it appeared to be an innocent mistake. But the NFL has a zero-tolerance policy that has helped clean up the league from illegal steroids, and Cloud was nevertheless hit with a four-game suspension without pay.
Making matters worse, Cloud hit the open market with this stigma and was forced to inform any interested buyer of the ban before signing. Every team originally interested took their business elsewhere.
Instead of cashing in with a decent deal that could have been loaded with incentives, or a decent bonus, Cloud could only muster a league-minimum deal from the Patriots.
"The problem is that people will look at me and think I'm a cheater or say, 'There goes the steroid user,'" Cloud said at the time. "That's all they'll know about me when they hear my name, and it isn't true. That's going to be very difficult to change that image on my reputation."
At the time, several readers e-mailed SportsLine.com asking for the name of the product in order to prevent their kids or themselves from making a similar mistake. The name of the product was withheld in case Cloud decided to sue the company. But with the suit now filed, the name can be revealed.
MuscleTech Sued
The product is Nitro-Tech, a protein powder displayed prominently on several vitamin/supplement stores visited for this story.
According to the suit, laboratory analysis of the Nitro-Tech revealed it contained norandrostenedione and androstenediol, compounds that would produce a positive test for metabolites of nandrolone.
By Jay Glazer
SportsLine.com Senior Writer
Tell Jay your opinion!
Visste han detta innan tävling så var det inte så smart att tävla med detta i kroppen...
Nja, denne killen var ju bra mycket smartare än hockey spelaren som åkte dit i Sverige om ni minns honom. Han hade köpt Animal stack i USA, och trodde det var helt ok, då han köpt den i en hälsokost butik....men se goddag då, idiot...när jag var i USA sist så köpte jag en pistol för det får man ju där, och då åkte jag fast i Sverige: ungefär lika korkat.
I den produkten som hockey spelaren köpte så stod det klart och tydligt att den innehöll prohormoner. Det gjorde inte Nitrotech, det står inte alls i innehållsförteckningen.
Kolla själva den säljs ju i sverige, kolla innehållsförteckningen.
Originally posted by Hobbes
Nja, denne killen var ju bra mycket smartare än hockey spelaren som åkte dit i Sverige om ni minns honom. Han hade köpt Animal stack i USA, och trodde det var helt ok, då han köpt den i en hälsokost butik....men se goddag då, idiot...när jag var i USA sist så köpte jag en pistol för det får man ju där, och då åkte jag fast i Sverige: ungefär lika korkat.
I den produkten som hockey spelaren köpte så stod det klart och tydligt att den innehöll prohormoner. Det gjorde inte Nitrotech, det står inte alls i innehållsförteckningen.
Då vart det en helt annan grej. Humm. lustigt...
Borde det inte stå på? Är det inte illegalt om det inte gör det? :confused:
MunsöHustla
16-12-2003, 17:00
När jag var och hälsa på hos dopinglabbet för några månader sedan (precis efter hockeyliraren blev tagen) visade dom mig en sån burk som han hade använt och jag måste säga att man är fan helt slut om man inte klarar av att läsa innehållsförteckningen det står ju liksom på burkjäveln att den är stygg, hur kan man missa det? :smash:
Vad jag inte förstår är att folk i allmänhet verkar gå på snacket att det "otillåtna" fanns i tillskott.... Men det är klart, i Sverige har vi ju ingen "tradition" att dopa oss.........:smash: :smash:
Originally posted by MunsöHustla
När jag var och hälsa på hos dopinglabbet för några månader sedan (precis efter hockeyliraren blev tagen) visade dom mig en sån burk som han hade använt och jag måste säga att man är fan helt slut om man inte klarar av att läsa innehållsförteckningen det står ju liksom på burkjäveln att den är stygg, hur kan man missa det? :smash:
Och om han nu inte kunde engelska:smash: så hade han ju för tusan en läkare i laget att fråga om det var OK att inta det pulvret.
Kan inte ens tycka synd om killen.....
Och om han nu inte kunde engelska:smash: så hade han ju för tusan en läkare i laget att fråga om det var OK att inta det pulvret.
Kan inte ens tycka synd om killen.....
Med tanke på att han fick något erbjudande från NHL efter att han blev avstängd så lär han inte drabbas så hårt av att torskat. Han kan ju t o m lära sig läsa engelska om han åker över så undviker han samma "misstag" igen.
Originally posted by z_bumbi
Med tanke på att han fick något erbjudande från NHL efter att han blev avstängd så lär han inte drabbas så hårt av att torskat. Han kan ju t o m lära sig läsa engelska om han åker över så undviker han samma "misstag" igen.
Japp, och vem vet under sin tid med NHL så kanske han kommer att behöva använda sig av "misstag" för att placera sig och hålla sig kvar.
Ursäkta min cynism, men det är ju rätt sjukt, hans "död" här, gav honom "bröd" over there!!;)
En liten paranes bara, det var INTE NHL utan en av de lägre farmalagsligorna som han fick kontrakt med.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.