View Full Version : Exell ?
Hardcore_pb
14-12-2003, 23:37
Någon som fått några smärre biverkningar av exell proteinet ?
Såg på pb att några hade fått lite ökad mängd finnar å det vill man ju helst undvika så är det någon här som känner igen det ?
/Hardcore
Originally posted by Hardcore_pb
Såg på pb att några hade fått lite ökad mängd finnar å det vill man ju helst undvika så är det någon här som känner igen det ?
/Hardcore
Hahaha...så det va ärligen "någon på pb" som trodde det berodde på PROTEINET!?!?!
:smash:
:rolleyes:
shirunai
15-12-2003, 08:36
det är verkligen struntprat, varför skulle man få finnar av mjölk ?
Originally posted by shirunai
Finns ju flera liknande fall och rapporter där mjölkprodukter bidragit med dålig hy.
Så varför är det struntprat? :confused: Dela gärna med dig av dina kunskaper.
Snälla kan någon beskriva laktosmängden i Exell, för det skulle kunna bli en biverkning om man mot förmodan är laktosintolerans.
shirunai
15-12-2003, 11:34
Originally posted by Ankarby
Finns ju flera liknande fall och rapporter där mjölkprodukter bidragit med dålig hy.
Så varför är det struntprat? :confused: Dela gärna med dig av dina kunskaper.
ok ska söka på pubmed
Halloj!
Exell's laktosinnehåll ligger på ca 4% och är precis som alla andra
vasslekoncentrat inte ett så bra alternativ för laktosintolleranta.
Fairings Complete eller Eiselt's Hi-Way brukar föredras
av dom som har problem med laktosen.
Mvh Niklas
Originally posted by Niklas
Halloj!
Exell's laktosinnehåll ligger på ca 4% och är precis som alla andra
vasslekoncentrat inte ett så bra alternativ för laktosintolleranta.
Fairings Complete eller Eiselt's Hi-Way brukar föredras
av dom som har problem med laktosen.
Mvh Niklas
Tack så mycket för svaret, då är det samma sak med Exell som med Whey-80, inte bra alls för laktosintoleranta. Den innehåller även den ca 4%.
Eiselt och Faring är ju intressanta alternativ för oss/dem som är laktosintoleranta.
Originally posted by shirunai
Har en kompis som sällan äter proteintillskott men dom gånger han gör det så vaknar han alltid med ryggen full av finnar!! vad kan det bero på då om inte proteinet?
Ingen produkt baserad på Vassle Koncentrat är att rekommendera för Laktosintoleranta. Välj ett Isolat eller Kaseinat
Hardcore_pb
15-12-2003, 18:48
jarod: Varför skulle det inte kunna vara det då, visst preppar X antal individer på pb men de har ju egentligen inte med saken att göra om man preppat tidigare med samma saker å inte fått några finnar men började få finnar när man började käka exell ser absolut ingen konstigt i det. Samma sak som att vissa får en så jävla dålig mage av vissa sorters kreatin men klarar sig bra med andra...
jaja har iaf. fått tag i 2 kg billigt ås jag får väll prova å se vad som händer, å :furious: om jag åker på finnar av det.
/Hardcore
jag är lite laktosintolerant tror jag, men det funkar bra med vasslekoncentrat ändå, även många andra mjölkprodukter funkar.. det blir bara problem när det blir riktigt mycket, dock så behövs det inte såå mcyket av vanlig mjölk
Laktosintolerans kan variera väldigt kraftigt. Därför tål en del mindre eller mer än andra, det är väldigt individuellt.
Det är heller inte helt ovanligt att folk som fått diagnos "laktosintolerant" senare märker att dom visst inte är det utan kanske helt enkelt haft en annan åkomma vid diagnosställandet, eller att det varit så svagt så att det "vuxit bort".
// Niklas
Jag och tre polare har alla märkt att man får finnar av GainoMax så det är inte helt otroligt att man får finnar av Exell.
Det är ju från person till person om man får finnar, jag får tex mer finnar av choklad protin än jordgubb, men att man får finnar av protin över huvud taget kan bro på hur fet mjölk man blandar med och en del har bara lättare att få finnar än en del....
/////Tobbe
scudmissile
18-12-2003, 00:59
Jag käkade ett protein från Star med jordgubbssmak, jag fick sjukt mycket finnar av det. Jag snackade med butiksägaren som sa att det hade något med smakämnena att göra så jag köpte choklad istället och det funkade fina fisken!
Är inte ett dugg insatt i de biverkningar man kan få som laktosintolerant. Min Lillebror har en del finnar och han dricker väldigt mycket mjölk. Så kan finnar vara en biverkning om man är laktosintolerant? Bara undrar eftersom jag själv inte har så mycket finnar. Om inte så finns det nog en annan förklaring till finnarna.
Shirunai: det här visste jag inte om, kan bli dryga böter de här! :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.