PDA

View Full Version : Ännu en kratin-tråd..

andersw
12-12-2003, 12:28
Hej,

Visst är Kreatin Monohydrat det "vanliga" kreatinet.

Såg att det även fann Kreatin Citrat, Puryvate osv, vad är skillnaden?

Sen en grej till, hållfasthet. Har hört att Kreatin är något av en färskvara. Hur länge kan man förvara det i obruten förpackning innan det börjar bli dags att använda?

//Anders

Weedow
12-12-2003, 12:30
Ja

Tas upp lättare bland annat...

Tills bäst före datumen gått ut (och ett tag till)

andersw
12-12-2003, 12:32
Originally posted by Weedow
Ja

Tas upp lättare bland annat...

Tills bäst före datumen gått ut (och ett tag till)

Ok, du vet inte hur lång tid det brukar röra sig om. Ett par månader, år?

Hobbes
12-12-2003, 12:41
Originally posted by andersw
Hej,

Satt och kollade lite på *************, dom har ett erbjudande på Kreatin.

Visst är Kreatin Monohydrat det "vanliga" kreatinet.

Såg att det även fann Kreatin Citrat osv, vad är skillnaden?

Sen en grej till, hållfasthet. Har hört att Kreatin är något av en färskvara. Hur länge kan man förvara det i obruten förpackning innan det börjar bli dags att använda?

//Anders

Monohydrat, är av namnet att döma bundet till vatten, läst någonstans att det är fördelat 12% vatten och 88% kreatin per gram.

Citrate(som Faring säljer) GG säljer Citrus....
Här ligger fördelningen på 40% kreatin per gram. Men upptaget är bättre, alltså mer kreatin upptas....

Med andra ord, mer kreatin för pengarna med Monohydrat, välj det som passar dig bäst. Själv har jag provat PN, citrat på GG och det funkade utmärkt för mig, drick bara mycket vatten hela tiden.

Kolla upp Farings här på K. de har special pris, och det är äkta citrate.

Båda laddar du som vanligt, och sen med fördel tycker jag har provat mig fram, och känner bäst effekt när jag tar det innan träning, direkt efter träning och en timme efter träning. Visst inte kostnadseffektivt, men styrke och uthållighets effektivt. Det är ju resultat man är ute efter....det är ju inget dyrt kosttillskott!!

Jo, en sak till, se till att du köper så rent som möjligt Creapure, det bådar för bra till mycket bra kvalitet!