PDA

View Full Version : Skadliga produkter eller inte?

Aspan
11-12-2003, 16:29
En kompis va ute på internet och kollade runt, hittade en sida med en massa bantningsprodukter och lite sånt, som påstås vara jättebra. Men om dom nu är så bra, varför säljs dom inte på tex hälsokosten och på sånna ställen? Nån som vet va tex detta är för produkt?

------------------------------------------------------
Lepigen 4IN1:

En helt ny efedrinfri fettbrännare som fungerar lika bra som de ephera innehållande produkterna.
Den ger dig alla positiva effekter helt utan biverkningar.
Genom en smart kombination av de absolut starkaste örtextrakten har tillverkaren lyckats
få fram denna superpotenta produkt.
Vi har själva testat den och är imponerade över dess effekt med tanke på att det är en ephedrafri produkt.
Det finns många liknande produkter på marknaden men ingen vi testat kan mäta sig med denna effekt
Lepigen 4IN1 ger.

Synephrine fungerar precis som efedrin men utan de negativa bieffekter efedrin kan ge.
Salicin (extrakt från white willow bark) salicin är den verksamma substansen i bl a aspirin och
i kombination med Synephrine verkar den kraftigt fettbrännande. Salicin verkar också smärtstillande
för lättare smärta som huvudvärk, ledverk mm.
Guarana innehåller koffein i naturlig form och är mycket snällare mot kroppen än syntetiskt koffein
eller koffeinet från kaffebönan. Guarana boostar effekten av synephrine och ger därför en kraftigare
fettbrännande effekt.
Piperine är ett ämne som urvinns ur svartpeppar och det finns kliniska studier som bevisar dess
fettbrännande effekt.

1 tablett Innehåller:

20mg Salicin 99,6%
100mg Synephrine 99,9%
100mg Guarana 22%
5mg Piperine 98%

Dosering:
1-2 tabletter 1-2 ggr dagligen.

Tag inte tabletterna efter 16.00 på dagen då kan du få sömnsvårigheter
------------------------------------------------------

Är det farligt att ta sånt här, kan de ge bieffekter och sånt?
Såg en produkt dom hade på sidan, minns inte va den hette men om den hette X2 så stod det att den va jättebra o.s.v också har dom skrivit att den inte hade samma bieffekter som en annan tidigare verson av produkten kunde ha, kan kalla den för X1. Men under informationen som fanns en bit ner om X1 stod det ingenting om några bieffekter som kunde uppstå. Lite skumt det, vet inte om man riktigt kan lita på en nät-shop som informerar så. Men va tycker ni och va säger ni om den produkten ja skrev in ovan, kan den funka på fettförbränning och finns det nå risker med den.
Och vad är efedrin?:confused:

King Grub
11-12-2003, 17:04
Det där är produkter som ligger i "gråzonen". Visst har de en viss effekt, men knappast som de som säljer dem vill ge sken av. De kan aldrig ersätta ett vettigt kost- och träningsupplägg, och man kan få precis lika bra resultat utan att ta till tveksamma preparat.

Sök på efedrin så hittar du massor av trådar om det, om du inte vet vad det är.

aliquis
11-12-2003, 17:11
farligt och farligt, allting kan väl vara farligt. Vad du än tar som verkligen har en effekt påverkar ju kroppen på något sätt som "inte är naturligt".

effdrin+koffein+aspirin skall ju höja fettförbränningen så att salicin fungerar om det nu är den aktiva substansen i aspirin är säkert sant.

Svartpeppar (samt chili, paprika, m.m.) höjer väl kroppstemperaturen, och påverkar väl även matsmältningen och näringsupptaget gynnsamt om jag inte minns helt fel, så där kan du väl få en liten effekt.

Guarana innehåller som det sägs koffein. Rent funktionsmässigt skiljer det sig väl inte ifrån något annat koffein, utan är bara svagare och mycket dyrare eftersom det är lite "exotiskt". Guarana ger väl dock en lite långsammare koffeinkick än rent koffein.
http://www.erowid.org/plants/guarana/guarana.shtml

Så tja, nog fungerar det, men jag tvivlar på att fettet kommer rinna av dig bara för det.

Effedrin är ett ämne som finns i en ört och är närbesläktat med amfetamin. Fungerar ungefär som koffein fast starkare.
http://www.erowid.org/plants/ephedra/ephedra.shtml

Weedow
11-12-2003, 17:21
acitylsalicylsyran i aspirin verkar blodförtunnande det är det som ger effekten.

King Grub
11-12-2003, 17:46
Originally posted by Weedow
acitylsalicylsyran i aspirin verkar blodförtunnande det är det som ger effekten.

Vilken effekt?

Aspan
11-12-2003, 20:21
Det ja hade tänkt på va inte för mitt personliga bruk, visst är lite överviktig men de ja undrade över va varför inte tex eiselt gör sånnahär produkter som sägs funka bra istället för CLA som ja själv inte tycker funkar nå vidare.
Men som det ser ut så är inte denna produkt nånting som funkar så värst bra den heller dåra.

Forskar dom mycket innom olika nya produkter som ger bättre effekt på muskelbyggandet och förbränning o.s.v ?

Tack för alla svar som kommit iaf, och tack för alla kommande svar på förhand:)

DiZi
11-12-2003, 20:23
Ta och läs lite i min tråd "Erfarenheter : Stacker2 / Efedrin?" ... Där har du lite om Efedrin osv, visst nu skulle detta inte innehålla det, men läs där ändå, intressant läsning om "grånzonsprodukter"

Bi-effekter är nog att räkna med...

Aspan
11-12-2003, 20:25
Originally posted by DiZi
Ta och läs lite i min tråd "Erfarenheter : Stacker2 / Efedrin?" ... Där har du lite om Efedrin osv, visst nu skulle detta inte innehålla det, men läs där ändå, intressant läsning om "grånzonsprodukter"

Bi-effekter är nog att räkna med...

DiZi: Jag va runt och kikade lite idag och såg den:thumbup:

DiZi
11-12-2003, 20:28
Originally posted by Aspan

DiZi: Jag va runt och kikade lite idag och såg den:thumbup:

Okej okej, funderar på att testa Stacker 2 eller 3, denna produkt är väl likvärd vid Den du snackar om, bara att 60 tabs av den kostar 300-400 spänn, medans den Stacker går på cirka 350 spänn för 100 tabs...
Men som sagt, bi-effekter existerar, så är det...

Anledningen till att jag skapade tråden var att jag vill hitta någon med erfarenhet av produkten! :D

Weedow
11-12-2003, 23:17
Originally posted by King Grub

Vilken effekt?

Ökar de andra substansernas effekt genom att göra blodet mer lättflyktigt öka näringstransportmöjligheterna and shit... (va ja fattat det som iallaf)

öööö.... asså eftersom effedrin (å koffein med) är blodtryckshöjande å drar ihop kärlen så känns det juh som en bra ide med något som förebygger trombosbildning å sånt &så..

Weedow
11-12-2003, 23:22
"Acitylsalicylsyra, som finns i många smärtstillande läkemedel som exempelvis Treo, Albyl och Magnecyl är milt blodförtunnande och minskar risken för att blodproppar ska bildas.

Den blodförtunnande effekt kommer redan vid låga doser, som är mycket lägre än vad som behövs för att motverka smärta eller feber. Det används också ibland vid behandling av högt blodtryck för att minska risken för hjärt-kärlsjukdom."

"Salicin (extrakt från white willow bark) salicin är den verksamma substansen i bl a aspirin och
i kombination med Synephrine verkar den kraftigt fettbrännande. Salicin verkar också smärtstillande
för lättare smärta som huvudvärk, ledverk mm.
"

Hittar inte mycket om det altså.. kanske du kan upplysa mig ellernågon annan.. Det kallas juh ECA men varför aspirin?

Aspan
11-12-2003, 23:48
Om man skulle hitta nån produkt som många säger funkar bra och inte ger några bieffekter, så skulle man nog kunna prova det, men dom här produkterna Stacker och Lepigen vet man ju inte riktigt hur det är med, så det är nog inget jag vågar prova..

Om man ska gå ner i vikt så är det vell för att man ska må bättre och sånt, inte vill man ha nå bieffekter på köpet?

Dom skulle kunna skriva på ren svenska istället typ:
Köp denna produkt för 500kr så tappar du kraftigt vikten på kort tid
också får du stora finnar i nyllet och en kraftigt försämrad hälsa:)
Fast då skulle man ju aldrig köpa det, men man vet vad man får.

Aspan
11-12-2003, 23:57
Originally posted by DiZi

"Okej okej, funderar på att testa Stacker 2 eller 3, denna produkt är väl likvärd vid Den du snackar om, bara att 60 tabs av den kostar 300-400 spänn, medans den Stacker går på cirka 350 spänn för 100 tabs..."

Man kan ofta inte bara gå efter hur många kapslar olika produkter innehåller.
Altså om du ska ta 2 kapslar/dag av den ena som det bara var 60 kapslar/burk i så kan det vara bra, om man tex ska ta 4 kapslar/dan av den andra som hade 100kapslar/burk, och dom ger typ samma effekt per "dags dos" så är den med 60 kapslar bättre.
:)
Då håller 60 kapslar i 30 dagar meddans den med 100 kapslar bara håller 25 dagar.

Oftast ger dom inte samma effekt och den som är dyrare men endå har mindre kapslar tycker man ju borde vara en bättre produkt med innehåll som tar mer på, i de här fallet fettförbränning.

Så gå inte alltid bara efter priset i förhållande till kapslar/burk:naughty:

aliquis
12-12-2003, 00:39
Ett hopprep kostar 40kr på intersport och fungerar garanterat :D

EiseltUK
12-12-2003, 01:26
Cerulenin kostar endast 27,000 kr per gram. :D

C75 vet jag inte vad det kostar, men säkert effektivt (se länken nedan).

http://www.txtwriter.com/Onscience/Articles/weightlossdrug.html

Aspan
12-12-2003, 08:31
Originally posted by aliquis
Ett hopprep kostar 40kr på intersport och fungerar garanterat :D

Haha, en cykel nån tusing och funkar det med:thefinger