View Full Version : Nya produkter från FAIRING
Under Januari månad kommer vi ut med en hel del nya produkter bl.a. ALA i kapselform, Vitamin/mineral tablett och Bars.
Den Bar som vi har tagit fram fick ett mycket gott bemötande på Luciapokalen och dom allra flesta tyckte att det var den godaste bars som man hade smakat.
Fråga: Vad är viktigast när ni köper Bars ? Smak , Proteinhalt , Fetthalt eller kanske pris ?
Vill ni som konsumenter hellre ha Fairings produkter i kapslar med tanke på att Kreapyr är extremt surt och det kanske är jobbigt och hålla på med alla skopor och mått
GhostFace
08-12-2003, 10:10
Alla de 3 faktorerna du räknade upp har betydelse för valet av en bar.
Originally posted by Fairing
Fråga: Vad är viktigast när ni köper Bars ? Smak , Proteinhalt , Fetthalt eller kanske pris ?
Proteinhalt kommer först. Sedan kolhydraternas ursprung, mängd och GI. Ett par gram fett bekommer mig inte så mycket, och smaka bra får den gärna göra såklart :)
muskelbyggarn
08-12-2003, 11:55
Jag kan bekräfta att Lasses bars är MYCKET goda, så goda att jag blev nostalgisk :D
Jag tycker som så, högt proteininnehåll (eller rättare sagt hög ratio protein/kolisar) OCH smak först, men smaken har nog lite avgörande ändå eftersom mycket protein ger bars som är tråkiga och torra och vem vill sätta i sig en sådan?
Vänl,,,
Tobbe
>Jag dementerar allt jag skrivit<
Muaytudd
08-12-2003, 12:41
Vad skulle trigga mig och köpa en bar, och under vilka omständigheter?
Jag skulle aldrig köpa mig en bar bara för att jag planerat dåligt. Då har jag redan misslyckat med tanke på planeringen och e allmänt kinkig.
Därimot skulle jag kunna tänka mig att köpa flera vid ett tillfälle för att kunna ha med mig i framtiden när man är ute på stan eller ngt där man har begränsad tillgång till riktig mat.
Till grund får ligga att den innehåller vettiga prylar; långsamma kolhydrater och protein.
Avslutningsvis så får det vara ett försvarbart pris. Jag skulle vilja se mer storförpackningar så att det kan bli lite ekonomi i det hela.
Så nu är min lunch över och nu ska jag fortsätta stressa vidare på jobbet.
:devil:
/Christian
Att det är ordentligt med proteiner (minst 30 gram, alternativt 15-20 så att man kan ta två) samt långsamma kolhydrater. Bars fungerar som ett praktiskt mellanmål för min del, inte som gainer efter träningen.
att den är vegansk :hbang:
Bortsett ifrån det skulle jag tippa på näringsvärde, smak och pris i nämnd ordning.
Vad gäller kapslar eller inte så föredrar jag lösvikt av allt eftersom priset alltid blir lägre då.
MunsöHustla
08-12-2003, 16:53
Kommer erat ala vara svindyrt som de flesta svenska märkerna?
100kapslar a´250mg kommer att kosta ca 360-380kr .
MunsöHustla
08-12-2003, 17:37
låter helt okej....
muskelbyggarn
08-12-2003, 17:42
Det blir mumma det lasse :D
Mycket riktigt var Lasses bars 10/10,,,, Helt underbart goda... De smakade inte protienbars utan julgodis,,, en blandning av knäck, fudge och julkola... Typ. Sega och härliga att tugga,,,
Ryktet om innehållet i barsen verkar mycket lovande också kan jag säga... Bars ska i första hand vara goda... Är man ute efter ett högre proteinintag är proteinpulver 1:a valet.
Vänligen,,,
Petrus
Låret som att det kommer bli bra bars. Vad var näringsinnehållet i de bars som ni hade ute för provsmakning?
Mvh/HC77
Näringsdeklarationen är bara på en "höft" men ungefär så här kommer den att se ut per bar på ca 60g
Protein: ca 25g (Vassle Isolat , Kalcium Kaseinat för låg laktoshalt)
Kolhydrater ca 30g
Fett: ca 2-3g
Och den kommer att max kosta 20 spänn ut till konsument
EiseltUK
10-12-2003, 09:59
Att tänka på med bars att de tenderar att bli hårda och sega efter en tid. Ett tips är därför att göra en lagringstest innan fullskalig produktion startar.
/ Henrik
Originally posted by EiseltUK
Att tänka på med bars att de tenderar att bli hårda och sega efter en tid. Ett tips är därför att göra en lagringstest innan fullskalig produktion startar.
/ Henrik Haha, gärna i ett eller två är va? ;)
Lagringstestet lämnar vi över till Barstillverkaren:D
Vi räknar med att ta alla Eiselts marknadsandelar så Barsen lär knappast ens hinna "kallna" förens dom är slutsålda:D
EiseltUK
10-12-2003, 10:20
Det var i all välmening. Har smakar Dalblads bars några gånger och tycker att de är bra men de verkar bli hårda ganska snabbt. Det gälller att man inte tillverkar fler än vad som säljs inom några månader.
Vi har våra nya Probars på lager nu som jag tycker smakar väldigt bra.
Vi jobbar även på en lågfettbar ungefär samma typ som Fairing fast bättre pris. :angel:
Eiselt: "Det gälller att man inte tillverkar fler än vad som säljs inom några månader."
Alla de Wonderbars jag köpt senaste halvåret har haft samma bäst före datum, dvs 2004/01 tror jag, men jag tycker å andra sidan inte att de varit speciellt hårda. Har haft funderingar på att köpa ett par lådor nu innan de försvinner helt och hållet, hur länge kan man räkna med att de håller hyfsad ätbarhet och har ni mycket kvar på lagret.
Mvh/HC77
Probarsen var goda men påminner även om någon annans bar i smak , kan ej komma på vilket märke.
Naturligtvis måste man vara checka upp hållbarheten så att det inte blir några gamla hårda "skosulor" efter 3 månader annars får vi sitta här och käka bars som ingen annan vill ha
shirunai
10-12-2003, 10:49
Högprotein halt och långasamma kolhydrater, störst andel protein eller nästan bara protein, banan kan man ju komplettera till, protein är svårt att ta med sig, överallt.
fett doesnt matter
muskelbyggarn
10-12-2003, 11:30
Annars kan väl Lasse göra en Eiselt, dvs kränga på alla bars med några månaders bästföre till ockerpriser :D
Så probar är bra henke? Glömde fan att beställa dem sist ( :em: ) och inte en enda som smakprov har man fått heller :thefinger
Annat är det med lasse som kommer personligen med smakprov :D
Vänl,,,
Tobbe
EiseltUK
10-12-2003, 11:45
Originally posted by muskelbyggarn
Annars kan väl Lasse göra en Eiselt, dvs kränga på alla bars med några månaders bästföre till ockerpriser :D
Så probar är bra henke? Glömde fan att beställa dem sist ( :em: ) och inte en enda som smakprov har man fått heller :thefinger
Annat är det med lasse som kommer personligen med smakprov :D
Vänl,,,
Tobbe
I måndags fick vi inte den första större batchen så nu du kan beställa. Jag tycker de smakar bra och jag är ganska kräsen när det gäller bars.
/ Henrik
muskelbyggarn
10-12-2003, 15:31
"Jag tycker de smakar bra och jag är ganska kräsen när det gäller bars."
Men det säger du ju om protec också :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
Tobbe!
Berätta inte att du har fått en Bar gratis för du vet hur massmedia tolkar det med tanke på systembolaget:laugh:
Förövrigt hoppas jag oxå att få sitta i London och dricka Te på ålderns höst precis som Henrik:naughty:
muskelbyggarn
10-12-2003, 16:08
Tyvärr lasse, du kommer dö där i din bunker :naughty: :D
Ingen fara föresten om mutor, jag är ju ensam ägare så det är inte osolidariskt mot ägaren att muta i detta fall :D
Vänl,,,
Tobbe
Glenner_84
10-12-2003, 21:17
Dom barsen man fick smaka på Luciapokalen var för jävla goa asså!:thumbup:
EiseltUK
10-12-2003, 21:25
Vi får se om bars med så låg fett halt som Lasse vill ha är kompatibelt med de goda smakprover som delades ut under Luciapokalen. :D
/ Från en som vet en del om bar-tillverkning.
EiseltUK
10-12-2003, 21:27
Originally posted by HC77
Eiselt: "Det gälller att man inte tillverkar fler än vad som säljs inom några månader."
Alla de Wonderbars jag köpt senaste halvåret har haft samma bäst före datum, dvs 2004/01 tror jag, men jag tycker å andra sidan inte att de varit speciellt hårda. Har haft funderingar på att köpa ett par lådor nu innan de försvinner helt och hållet, hur länge kan man räkna med att de håller hyfsad ätbarhet och har ni mycket kvar på lagret.
Mvh/HC77
Det beror på att de innehåller härdat fett som är stabilt. Våra nya Probars innehåller mättat fett som också är stabilt. Ju mindre fett och mer barsen innehåller desto äckligare blir de och desto sämre konsistens för de under lagring. Tyvärr går det itne att ha typo 40 gram protein och 0 kolisar och 0 fett och få en bar som smakar bra.
/ Henrik
Lite mer fett skulle inte skada, speciellt inte om det gör smaken bättre...
EiseltUK
10-12-2003, 21:33
Tyvärr lasse, du kommer dö där i din bunker :naughty: :D
Ingen fara föresten om mutor, jag är ju ensam ägare så det är inte osolidariskt mot ägaren att muta i detta fall :D
Vänl,,,
Tobbe
Ja, rakitis-Lasse kommer dö av solbrist. :D
EiseltUK
10-12-2003, 21:35
Originally posted by Mindek
Lite mer fett skulle inte skada, speciellt inte om det gör smaken bättre...
Ja fettet är extremt viktigt både för smak och konsistens. Om inte smaken är bra finns det ingen anledning att köpa bars. Då kan man lika gärna köpa gammal torkad fisk.
/ Henrik
Eiselt: Hur hade ni det med Wonderbarsen, finns det några lådor kvar att köpa om man väntar tills efter nyår och hur länge kan man räkna med att de har hyfsad konsistens?
Mvh/HC77
EiseltUK
11-12-2003, 00:08
Originally posted by HC77
Eiselt: Hur hade ni det med Wonderbarsen, finns det några lådor kvar att köpa om man väntar tills efter nyår och hur länge kan man räkna med att de har hyfsad konsistens?
Mvh/HC77
Faktum är att Kolozzeum har köpt vårt innestående lager. Det är inte så extremt många så när de lägger ut dem på webben så skulle jag rekommendera att du är snabb. Även om bäst före är Jan-04 så är det inga problem att äta dem under de kommande månaderna. Jag skulle tro att du har en bra konsistens på dem även framåt sommaren.
Mvh
Henrik
Wonderbars i härliga lass :thumbup:
Finns att köpa till ett riktigt GODIS-PRIS i shoppen nu.
Om ni skall till att göra en större beställning så skickar vi med en kartong som Julklapp!
Läs mer HÄR (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=97)
Mvh Niklas
Tobbe & Henrik!
Skönt att ni ägnar tankar åt mig och min hälsa:D
Förövrigt är Henrik bara avundsjuk på våra nya Bars för dom är så goda , billiga och SVENSKTILLVERKADE:thumbup:
Förövrigt är Henrik bara avundsjuk på våra nya Bars för dom är så goda , billiga och SVENSKTILLVERKADE:thumbup:
Quality Of Sweden :thumbup:
;)
EiseltUK
11-12-2003, 10:17
Jag väntar med spänning på om dina nya bars blir både fettsnåla, jättegoda och skitbilliga, som utlovats. :D
Tyvärr är namnet Swe-Bar upptaget, men du kanske kan kalla den Nordic Bar? ;)
/ Henrik
Nix , Recovery Bar blir namnet eftersom vår största målgrupp är inom Motocross & Enduro
Glömde bort att vi även kommer med en "KREATIN BOOSTER"
Kreatin monohydrate, Dextros , ALA , Taurin , L-Glutamin , C-Vitamin , Magnesium.
Smak: Citron och Apelsin
/Lasse
MunsöHustla
12-12-2003, 18:12
Nix , Recovery Bar blir namnet eftersom vår största målgrupp är inom Motocross & Enduro
Åfan kanske kan sponsra mig med ett par lådor då? :naughty:
Om du har Elitförarlicens så vet du väl om att du har 20% rabatt på Fairing. Vi har ca 70% av alla elitförare som kunder.
Ang. ert nya kolhydratpulver (som det stod om i ett av nyhetsbreven): Vad kommer kolhydratkällan att vara? Kommer det att ha några tillsatser, typ elektrolyter eller vitaminer?
JanneS!
Vi står i valet och kvalet att köra antingen med Majstärkelse (100% amylopektin) och Maltodextrin eller kanske rent av enbart Maltodextrin med max 3% dextros och minst 87% högre sockerarter. Dextroshalten skiljer en del mellan olika tillverkare av maltodextrin och lägre halt av Dextros gör att det blir lättare att göra drycken hypoton fast man späder den 15-20%.
Varianten med Majstärkelse har vi svårt att få till smaken riktigt bra på (tyvärr)
Säljstart för alla produkter 20 Januari.
Bars finns redan nu i en begränsad upplaga och kan beställas genom att maila info@fairing.se
Säljstart för alla produkter 20 Januari.
Bars finns redan nu i en begränsad upplaga och kan beställas genom att maila info@fairing.se
Sådärja..då har man varit ute och hämtat bars hos Lasse, verkade vara en strykande åtgång på dom för de enda lådorna som var kvar var märkta "muskelbyggarn"...no hard feelings eh tobbe? Sparade 2 till dig iallafall - 2 bars alltså. :smokin:
/pez
Yes... det är bara Tobbes Bars kvar sedan är första provbatchen slut nya kommer början på Februari (100 000) så då räcker det längre (förhoppningsvis)
Har ni lyckats med smaken nu då?
muskelbyggarn
08-01-2004, 09:32
>Pez
Det är ok, du behöver all hjälp du kan få för att komma över 80kilos strecket :thefinger
Fairing bars :hbang:
Originally posted by JJ
Har ni lyckats med smaken nu då?
Minst sagt.. en visserligen något subjektiv men högst ärlig panel gav igår utlåtanden som "den bästa bar jag ätit", "jag skulle kunna bli beroende av det här godiset"... själv gillade jag när de testade med crisp i också, men nu smakar den.. ganska likt "Mars", men inte lika söt.
Lasse - du ser vad Tobbe sa nu va? Han vill inte ha sin beställning så då kan jag ta den. :angel:
/pez
Tobbe, jag köper alla du får in.:eating:
muskelbyggarn
08-01-2004, 15:17
>JJ
Vi får se vad snälle lasse har lagt på pallen imorgon =)
Vänl,,,
Tobbe
muskelbyggarn
08-01-2004, 15:17
Så kan du få smakprov på nya ABB Rivets... farligt goda, sitter och mular sådan nu =))
Vänl,,,
Tobbe
Var och hämtade 2 lådor Fairing-bars för några dar sen. En till mig och en till min svåger. Senare på kvällen ringer svågern till mig och skriker: FIXA EN LÅDA TILL SÅ FORT DU KAN!!!!
Jag undrade vad som hade hänt?
Jo, han hade smakat en.:hbang:
Bra betyg.
MVH/ Martin
Vad ligger de på för pris och hur många är det i en låda?
Hur ser näringsinnehållet ut och vad innehåller dem?
Mvh/HC77
muskelbyggarn
09-01-2004, 00:29
Vet inte riktigt, Lasse vet allt =)
Det jag kommer ihåg från "lasse-sessions" är att det är ca: 21g protein och ca:25g kolhydrat och 4g MCT fett per bar. Proteinet är kasein och vassle och kolhydraterna fruktos och dextrossirap.
Tror det var så ung.
Pris vet jag ej, har för mig lasse snackade om en tjuga per bar?
Vänl,,,
tobbe
Lite näringsvärde då......
Per Bar 58g
Protein ca 21g
Kolhydrater ca 26g
Fett 4g /enbart MCT
Mineraler ca 1%
Fukt 6%
Dom flesta Bars tillverkare verkar deklarera på "Dry basis" och får då en högre proteinhalt .
Ingredienser: Protein ( Kasein/Vassle Isolat) maltsirap , fruktossirap , polydextrossirap , kakaopulver , MCT-Fett , Arom
Fairings Recovery Bar är Laktosfri , Glutenfri och fri från Kollagen
Pris runt en 20:-
muskelbyggarn
09-01-2004, 12:16
Du ser badtaste-lasse, jag lyssnar på vad du säger och kommer ihåg allt :D
Nu skall jag ut och hämta lasses bars på pallen... jumjum
Vänl,,,
tobbe
Originally posted by Prankie
Ska tigga av Jarod. ;)
GER DU FAN I!!! Det är mitt jobb! :thefinger
God damut !!! Detta är ju rena bar's kriget :booty:
Ja ångrar starkt att jag inte greppa nåra när ja va nere på Fairing's gym å köpte protein :insane:
Varför sa du inget Lasse :insane: ... Hmmm ja jusst, du stog å packa grejer för leverans vett ja :D .
Japp Fairing krossar..
PS.. ja har till och med nog en utav de första T-shirts du gjorde Lasse, den e för liten, kan ja få en ny :angel:
MVH
Marcus
smalisen
30-01-2004, 21:40
100 eller 80 kapslar? Du säger att det är 100 men på sidan står det 80.
Fråga: Vad är viktigast när ni köper Bars ? Smak , Proteinhalt , Fetthalt eller kanske pris
1. Protein delat på priset
2. GI
Originally posted by smalisen
100 eller 80 kapslar? Du säger att det är 100 men på sidan står det 80.
80 kapslar är det.
/pez
muskelbyggarn
31-01-2004, 10:34
Det är 80 kapslar á 250mg st. Kom ihåg att detta är en lite finare ALA blandning än "vanligt" billigt crap ALA som alla andra kör med. Lasse har fixat ett ALA med mer av den aktiva r-isomeren, hur mycket i % är garanterat en hemlis, men de som litar på "Galne"-Lasse :D får en bra produkt.
Just nu också till introduktionspris för 249sek per burk.
Vänl,,,
Tobbe
mr.jeppe
31-01-2004, 13:23
Var kan man köpa det för 249kr? Hittar inte!:confused:
Originally posted by mr.jeppe
Var kan man köpa det för 249kr? Hittar inte!:confused:
Det var ju Tobbe aka Muskelbyggarn som skrev det, så du kankse ska testa hans site i så fall....;)
Vänligen,,,
Petrus
När kommer det in fler av barsen, och vad kostar en låda?
"Tinner" Fairings Intruduktionspris är 249:- för en 80 kapslars burk ALA..
Va å köpte en idag :D , hitta själv ej priset, för de ligger ej på hemsidan.. Så ja åkte dit å kika efter..
Marcus
Originally posted by Pdaddy
Va å köpte en idag :D , hitta själv ej priset, för de ligger ej på hemsidan.. Så ja åkte dit å kika efter..
Marcus
SÅNT gillar vi!!! Egna initiativ!!! :cheers:
:hbang: Japp.. man måste ju va snabb innan de höjer priset, och har man 4 min me bil dit så går de ju snabbt åsså :naughty:
:thumbup:
Marcus
<--------------- Min föredetta hund Douglas.. han e i himelen nu :angel:
pettan85
03-02-2004, 19:20
Det är 80 kapslar á 250mg st. Kom ihåg att detta är en lite finare ALA blandning än "vanligt" billigt crap ALA som alla andra kör med. Lasse har fixat ett ALA med mer av den aktiva r-isomeren, hur mycket i % är garanterat en hemlis, men de som litar på "Galne"-Lasse :D får en bra produkt.
Just nu också till introduktionspris för 249sek per burk.
Vänl,,,
Tobbe
Kommer kolozzeum shopen få in Fairings ALA inom en snar framtid ? För det finns väl inte där för tillfället, iaf inte vad jag kan se.
muskelbyggarn
03-02-2004, 21:46
Som sagt, läs vad Tinner skrev :D
pettan85
03-02-2004, 23:47
Som sagt, läs vad Tinner skrev :D
Jo, jag såg det:D Men ska ändå beställa från kolozzeum om ett tag så undrar om Kolozzeum kommer få in Farings ALA? Blir ju mer praktiskt att beställa allt då dessutom slipper man frakten...
Originally posted by pettan85
Jo, jag såg det:D Men ska ändå beställa från kolozzeum om ett tag så undrar om Kolozzeum kommer få in Farings ALA? Blir ju mer praktiskt att beställa allt då dessutom slipper man frakten...
Räknar med att nästa leverans inte kapas av Tobbe. :D
Dvs - det kommer finnas på Kolozzeum.
/pez
muskelbyggarn
04-02-2004, 07:34
Kan inte lova Pezen, du vet att jag köper inte in sådan där jävla fjuttvolymer inte :D :naughty:
Du lär vara med när barsen kommer sedan, jag har redan utökat mitt företags checkkredit med 200 000 för att kunna köpa bars på kredit :D
Vänl,,,
Tobbe
Kan inte lova Pezen, du vet att jag köper inte in sådan där jävla fjuttvolymer inte :D :naughty:
Du lär vara med när barsen kommer sedan, jag har redan utökat mitt företags checkkredit med 200 000 för att kunna köpa bars på kredit :D
Vänl,,,
Tobbe
Så din nuvarande check-kredit på 50kr hos Låtsasbanken räckte inte längre??:rolleyes:
Trollet11
04-02-2004, 13:03
Glömde bort att vi även kommer med en "KREATIN BOOSTER"
Kreatin monohydrate, Dextros , ALA , Taurin , L-Glutamin , C-Vitamin , Magnesium.
Smak: Citron och Apelsin
/Lasse
Hur ställer ni er till att AST's forskning visar att ALA i lös form
inte har någon funktion eftersom den blivit verkningslös?:confused:
Flera märken säljer kreatin transport med ungefär samma ingridienser nuförtiden.
Jag är bara nyfiken för jag gillar kvaliteten på era andra produkter
:love:
pettan85
04-02-2004, 20:19
Originally posted by Pez
Räknar med att nästa leverans inte kapas av Tobbe. :D
Dvs - det kommer finnas på Kolozzeum.
/pez
Låter kanon det:thumbup:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.