PDA

View Full Version : Koffeintabletter - när inta?

Officer
07-12-2003, 21:07
Jag är helt grön i området koffein, dricker aldrig kaffe och så men nu har jag fått tag på några hundra tabletter av Recip 100mg koffeintabs.

Vad är en bra tumregel, hur många tabs/hur länge innan träning bör det intas?

Castro
07-12-2003, 21:14
Om du vill ha en fin boost så måste du pröva dig fram själv. Börja med 2 st, cirka 20-25 min innan träningspasset. Fungerar inte det så ta mer. Det är säkert mycket psykiskt, men det ger då mig en riktigt fin energikick! Tar jag för många så får det typ motsatt effekt efter bara ett litet tag - bägaren rinner över liksom.

Karelin
07-12-2003, 23:37
jag brukar försöka ta det så sent som möjligt innan man börjar träna då för mig effekten avtar ganska fort... slöseri å gå på kick under uppvärmningen...

KniveN
08-12-2003, 01:51
Jag brukar ta 2-3 tabletter ca 20 minuter innan passet (är inte kaffe drickare)

moocow
08-12-2003, 08:23
Dricker inte kaffe normalt, men koffein tar jag två piller sekunderna innan jag går till gymmet på morgonen (typ 15min efter att jag vaknat, runt 05:30) och det blir i mitt fall ca 20 min innan jag "drar igång"... för mig så gör det iaf en märkbar skillnad (iofs, kanske bara är en psykeffekt men jag klarar fasen alltid att lasta ett par reps extra när jag kör med koffein jämnf utan)..

Tar 2piller till efteråt (innan jag går till jobbet) till tonkamackan och återställargröten för att hålla tempot uppe.

Ludvig
08-12-2003, 16:15
som redan är sagt.. så nära inpå träningen som möjligt.. 15-20minuter.. peppa med lite hårdmusik där före så du känner suget att träna oxå :hbang:

Officer
08-12-2003, 16:18
Originally posted by Ludvig
som redan är sagt.. så nära inpå träningen som möjligt.. 15-20minuter.. peppa med lite hårdmusik där före så du känner suget att träna oxå :hbang:

Vad fan vet du vem snackar med!
Jag har 10-15 IronMaiden/Metallica/Rammstein/GunsNRoses-blandningar i bilen på skivor, så det blir ganska mycket röj i bilen på väg till gymmet,.

Ludvig
08-12-2003, 16:22
Det låter ut bra det !! jag spelar sönder mina stackars datorhögtalare före jag far och tränar!! :devil: :hbang:

Nex
08-12-2003, 16:44
Nu frångår jag själva ämnet om tabletter lite, men jag brukar själv suga i mig en dubbel espresso ca 20 minuter innan jag landar i gymet, och inbillar mig iaf att det ger mig lite extra tryck (dricker i övrigt sällan kaffe).

Sen kör jag enbart Rammstein under hela träningen (har förmånen att för det mesta ha ett helt gym för mig själv, eller vara där först och därmed sätta musikribban). Växte iofs ifrån den typen av musik för bra många år sen (typ när man var gymnasiekid :) ), fast just Rammstein är f*n överlägsen musik för hård träning. :hbang: :bpump:

Majsan
08-12-2003, 19:59
varför ta en massa koffeintabletter när det finns en "powerdryck"
som heter red force? .. :hbang:
bara å svepa.. och god är den oxå... ;)
super dryck vill jag bara säga.. tar den alltid före styrketräningen

märket är Nature's best..:hbang:

Fartman
08-12-2003, 20:29
Originally posted by Majsan
varför ta en massa koffeintabletter när det finns en "powerdryck"
som heter red force? .. :hbang:
bara å svepa.. och god är den oxå... ;)
super dryck vill jag bara säga.. tar den alltid före styrketräningen

märket är Nature's best..:hbang:

kanske för att du får en burk med 100 tabbar á 100mg för typ samma pris som 2st drycker ;)

DiZi
08-12-2003, 21:45
Originally posted by Fartman

kanske för att du får en burk med 100 tabbar á 100mg för typ samma pris som 2st drycker ;)

Håller med och inser fakta, att dom är billiga på apoteket, typ 50 kronor eller om det var 40 för 100 st :D Vilket iaf jag tycker är billigt.

Ang. Frågan -> Jag intar väl mina 5 min. innan jag cyklar till gymmet... ;)