PDA

View Full Version : Näringstillskott,vitlökskapslar,öl-jäst tabletter?

ung
28-09-2003, 23:14
jag har "nyligen" (ca 1 år) börjat träna , varav 1 3 månader hård träning, med synbart resultat, men nu börjar jag fundera på olika LAGLIGA vägar att bli större naturligt, ex i form av näringstillskott ,ja menar de här stora burkarna i vit plast typ, ger de något resultat?:bpump: sedan har jag fått höra att en motsvarighet till dessa är öl-jäst tablettar som är betydligt billigare men ger ungefär samma resultat.

och slutlligen:cheers: dessa vitlölkskapslar som skall göra att man kissar ut skit som skulle blivit finnar osv...
tack på förhand alla kunninga...:cool:

Gammelyxan!
29-09-2003, 09:21
TRO inte på allt du läser...tro på väldigtlite skulle jag vilja påstå.
Protein samt gainer och även kreatin och ALA är det som det flesta brukar använda sig av ...

Riktig mat och givetvis bra sammansättning på den maten är absolut viktigast!!!

Du är ung och nybörjare ...satsa på att lära dig allt om kosten och tänk på tillskotten senare när du kört nåt år till :)

Det är väldigt lätt att sätt för stor tilltro till alla tillskott som finns på marknaden idag . ofta har de marginella effekter...

MVH M:eating:

edit: vitlöks tabbar samt vitaminer är inte fel , dock vet jag inte nåt om den effekt du nämner .

edit2: SÖK även på trådarna härinne!!

shirunai
29-09-2003, 10:06
precis gammelyxan har rätt. Ska du köra kosttillskott kör dessa, de har dokumenterad och praktisk tillförlitlighet.

Protein (vassle(whey), kassein)
Snabba kolhydrater (druvsocker, maltodextrin, godis, riskakor ja allt ybersnabbt)
Kreatin - (monhydrat(creapure), pyruvat, citrat)
Oljor (olika fett oljor exempelvis linfröolja)

Sen är ju som sagt lite vitaminer och så aldrig fel, även om du inte får någon effekt av det vid träning

King Grub
29-09-2003, 11:52
Öljästtabletter är en helt okej och billig b-vitaminkälla.