PDA

View Full Version : Kreatin.. igen..

Pressarn
21-09-2003, 01:37
Anledningen till att jag skapar en ny tråd är denna sidan: http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/products/brands/creapure/sports_creatine.htm
Väldigt bra info. och diagram. Enligt dom så är det bäst att ladda med 15-25 gram i 5 dagar för att uppnå maximal kreatinnivå i musklerna och hålla kvar den på denna nivån med endast 5 gram (!) om dagen i något längre än en månad. Detta stämmer överens med muskelbyggarns rekommendationer också :thumbup:
Detta gäller monohydrat alltså.
Kommentarer? :D

Castro
21-09-2003, 01:46
Har inga kommentarer till det där, men just nu håller jag på och laborerar med lite större mängder kreatin än sådär. Monohydrate är ändå så billigt så det kan lätt vara värt att testa och se om det ger mer att ta mer. Om det nu inte gör det så är jag ju i alla fall den kunskapen rikare i framtiden.

Pressarn
21-09-2003, 01:48
Enligt den sidan så kan man inte få högre nivåer av kreatin i musklerna om man överdoserar så det är nog bara bortkastade pengar, om det nu inte finns några biverkningar med höga doser.

King Grub
21-09-2003, 06:42
Jag tycker uppladdning är onödigt. Det ger en extra skjuts i början, men efter en avslutad "kur" är effekterna helt likvärdiga.

muskelbyggarn
21-09-2003, 10:53
Uppladdning - om du vill ha snabbare "kreatinrespons"
Ej uppladdning - om du inte vill ha den snabbare "responsen"

Slutresultatet bör vara ung. lika de två emellan, men ej uppladdning av kretinet bör göra en "kreatincykel" lite längre pga. att det tar 1-2 veckor längre innan "kreatineffekten" märks av.

Vänl,,,
Tobbe