PDA

View Full Version : Populäraste proteintillskottet

Andreas19
16-09-2003, 17:10
Hejsan. jag undrar lite allmänt vilket protein tillskott som ni tycker e bäst här.. har käkat protargo men vill pröva något nytt!

MVH Andreas

King Grub
16-09-2003, 17:15
Vad är du ute efter? Anabolt och snabbt eller anti-katabolt och långsammare?

Annars låter jag pris och smak avgöra: vassleisolat har bättre upptag, men genom att ta några extra gram av vasslekoncentrat anser jag mig få samma effekt och sparar ändå pluring.

Andreas19
16-09-2003, 18:06
Originally posted by King Grub
Vad är du ute efter? Anabolt och snabbt eller anti-katabolt och långsammare?

Annars låter jag pris och smak avgöra: vassleisolat har bättre upptag, men genom att ta några extra gram av vasslekoncentrat anser jag mig få samma effekt och sparar ändå pluring.

jag e ute efter ett anabolt pulver! men jag vill inte lägga på mig fett, det har jag tillräckligt av. Rent biffpulver med lite kolhydrater eller inga alls och fett på mindre än 1,5 g

MVH Andreas

Andyh
16-09-2003, 18:22
Originally posted by Andreas19

jag e ute efter ett anabolt pulver! men jag vill inte lägga på mig fett, det har jag tillräckligt av. Rent biffpulver med lite kolhydrater eller inga alls och fett på mindre än 1,5 g

MVH Andreas

Rent biffpulver får du nog ta å göra själv. stek en rejälj biff torka den och mal den så har du rent biffpulver.

LunaSpice
16-09-2003, 18:27

MVH Andreas

Dvs. som de flesta Wheypulver som finns på marknaden. Finns här på kolozzeum, *************, muskelbyggarn.com etc.

Andyh
16-09-2003, 18:28

MVH Andreas

Rent biffpulver får du nog ta å göra själv. stek en rejälj biff torka den och mal den så har du rent biffpulver.

EiseltUK
21-10-2003, 13:51
Om du tar Protec utspritt under dagen i kombination med proteinrika måltider så behöver du troligen inget annat. Om man vill vara lite extra duktig så kan man ta ett snabbare protein, typ Ultraway eller Fastway (eller något av Fairings hydrolysat) morgon och direkt efter träning tillsammans med kolhydrater och ta Protec på kvällen inför natten.

/ Henrik

King Grub
21-10-2003, 14:09
Originally posted by EiseltUK
Om du tar Protec utspritt under dagen i kombination med proteinrika måltider så behöver du troligen inget annat. Om man vill vara lite extra duktig så kan man ta ett snabbare protein, typ Ultraway eller Fastway (eller något av Fairings hydrolysat) morgon och direkt efter träning tillsammans med kolhydrater och ta Protec på kvällen inför natten.

/ Henrik

Är det verkligen ett måste att ta Protec "utspritt under dagen" om man äter regelbundna, proteinrika måltider? ;)

Fors
22-10-2003, 15:20
Annars varar den ju...jättelänge!

EiseltUK
22-10-2003, 16:29
Originally posted by King Grub

Är det verkligen ett måste att ta Protec "utspritt under dagen" om man äter regelbundna, proteinrika måltider? ;)

Syftade på att man kan ta mindre drinkar som mellanmål som ett komplement till maten.

/ Henrik

nordland
22-10-2003, 21:04
eftersom att du var ute efter ett riktigt biff pulver, så kolla in den här. victory beef protein (http://www.weider.ca/victory4.html) Biffpulver du sa, biffpulver det var...
Dock i Canada...

King Grub
22-10-2003, 21:13
Originally posted by nordland
eftersom att du var ute efter ett riktigt biff pulver, så kolla in den här. victory beef protein (http://www.weider.ca/victory4.html) Biffpulver du sa, biffpulver det var...
Dock i Canada...

Ha! Rostbiff i pulverform. Mycket skall man se... :rolleyes:

Glenner_84
23-10-2003, 21:06
Jag kör på Super Mass Fuel från Twinlab, det är utmärkt för muskelökning

King Grub
23-10-2003, 21:14
Originally posted by Glenner_84
Jag kör på Super Mass Fuel från Twinlab, det är utmärkt för muskelökning

Det är väl bara vanligt protein och kolhydrater? Mat i pulverform, och varken bättre eller sämre än samma protein och kolhydrater från andra källor? :confused:

Proteinpulver är inget man "märker" att musklerna växer av.

Glenner_84
23-10-2003, 22:05
Så du menar att musklerna inte ökar mer om man tar en proteindrink efter träning.....visst du föresten att Mass FUel och många andra kosttillskott innehåller hormoner?

Jimbo
24-10-2003, 00:28
jag gillar smaken på exell vassle tycker det är helt ok smakar bra blandat med vatten ilket jag tyckre är mkt viktigt.sedan är juh priset bra också

:hbang:

Honn
24-10-2003, 10:10
Glenner_84: Kan du posta en lista eller en länk till en lista där det står. Jag vet att vissa kosttillskott innehåller saker de inte ska, men aldrig sett listan.

nordland
24-10-2003, 10:36
Så du menar att musklerna inte ökar mer om man tar en proteindrink efter träning.....visst du föresten att Mass FUel och många andra kosttillskott innehåller hormoner?

Skulle gärna se att du utvecklade ditt påstående. Sitter du på en lista så fram med den. Eller länka till den

Jarod
24-10-2003, 11:03

Håller med Nordland där...

Glenner--> Du ligger ganska löst till nu... Du har uttalat dig oerhört klumpigt, minst sagt, på flera ställen nu... Så om du vill va kvar här så får du faktiskt förklara dig!

Mvh

JAM
24-10-2003, 11:33
Jag kör på Super Mass Fuel från Twinlab, det är utmärkt för muskelökning ...och fettökning. Han ville ju ha ett proteinpulver, ingen gainer!

Så du menar att musklerna inte ökar mer om man tar en proteindrink efter träning.....visst du föresten att Mass FUel och många andra kosttillskott innehåller hormoner? Vad du skriver mycket skit! Tolkar allt som du själv vill. Det är väl helt självklart att han inte menar det! Han säger bara att du inte märker någon skillnad i muskelökning om du får i dig x gram protein från pulver eller x gram från mat.

Stämmer upp i kören som säger: Har du belägg för allt du säger? För att SMF innehåller något otillåtet? Nej, just det. Skriv inget då.

King Grub
24-10-2003, 12:07
Originally posted by boFFen
Vadå, är det otillåtet/olagligt med hormoner? Gäller det isf även Prohormoner?

Ja och ja.

Glenner_84
24-10-2003, 14:04
Min kompis visde upp en artikel där olika kosttilskott hade undersökts, var någon hromon, kanske Prohormoner, ska kolla upp det med han som visade mig artikeln, det var inget farligt iaf. Frågan är varför alla överreagerar så ENORMT om man kommer med något. Enligt artikeln skulle ex. Super mass fuel innehålla någon slags hormon, vilket inte stog på förpackningen. Kommer bara inte ihåg vad namnet var.

Håller med Nordland där...

Glenner--> Du ligger ganska löst till nu... Du har uttalat dig oerhört klumpigt, minst sagt, på flera ställen nu... Så om du vill va kvar här så får du faktiskt förklara dig!

Hittar jag inte vad ämnet heter så får ni väl kicka ut mig härifrån då, anledningen till att jag sa det var att jag HAR sett det i en utklippt artikel där flertalet kosttilskott hade blivit testade, artikeln var dock inte svenk. sånna här påhopp lite onädiga, skulle jag komma med ett sånt här inlägg om jag inte hade grund? NEEEJ, ska försöka fixa fram artiekeln...

:whipped: smisk borde ni ha allihopa :D

Grahn
24-10-2003, 14:06
Glenner allt hänger på hur man formulerar sig....

Glenner_84
24-10-2003, 14:14
Ok d kanske var lite dåligt formulerat :(

Ska försöka vara ltie mer precis nästa gång, kanske skulle skrivit att jag hade sett det i en artikel med en gång???

:em:

Grahn
24-10-2003, 14:16
Jepp...om du misstänker att ett uttalande kan väcka anstöt så var precis och minimera risken till att bli missförstådd så gör du livet lite lättare för dig själv. :)

Glenner_84
24-10-2003, 14:28
Ok, kan va bra å veta. Är inte så himmla lätt när man itne varit me i nåt forum innan, trodde inte en sån här sak skulle väcka så många känslor, dår väl fälja grahns råd då, over and out

:cheers:

Jarod
24-10-2003, 14:46
ja...på fler sätt än ett...:rolleyes:

Mvh

JAM
24-10-2003, 15:54

Haha, grymt! Jag visste inte att jag gick på olagliga preparat.
:naughty:
Fick dem från naturensdroger.com bryter dem mot lagen? Vet inte vad som skulle vara så " :naughty: " med det, men troligtvis behöver du inte oroa dig eftersom du köpt det från just naturensdroger.com. De säljer enorma mängder skräpprodukter och det är dessutom inte alls säkert att förpackningarna innehåller vad de lovar. Ett jäkligt oseriöst företag!

Läs denna tidigare tråd! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9998&highlight=naturensdroger)

JAM
24-10-2003, 18:41
Det gör inget, du behöver ju inte veta varför det ska vara :naughty: räcker ju om jag gör det :laugh:
Sen så kan man tycka vad man vill om deras produkter
dem funkade för mig, alla gånger :bpump: Äsch, det är klart att jag förstår vad du menar. Det är ju skittufft att kunna säga till polarna att man går på olagliga preparat! :rolleyes:

Jaja, nog om det. Hur länge har du tränat? Vem vet, du kanske skulle öka på samma sätt utan det du nu tar?