PDA

View Full Version : ...bars...

Karelin
22-06-2003, 21:05
någon som har funnit någon bar som faktiskt är duglig som ett litet mellan mål? Och nej, jag kan inte stå och blanda proteindrinkar istället... behöver ha något när jag jobbar men saknar möjlighet att förvara kylvaror samt diskmöjligheter...

z_bumbi
22-06-2003, 21:10
Den enda som är stog nog är är väl giant blocks, som mellanmål duger den om man inte har något annat.

Proteindrink i termos plus frukt är kanske också ett alternativ.

AciDBL00D
22-06-2003, 21:19
wonderbaren men den är inte så stor komplettera med nått annat till

Karelin
22-06-2003, 21:28
Originally posted by z_bumbi
Den enda som är stog nog är är väl giant blocks, som mellanmål duger den om man inte har något annat.

Proteindrink i termos plus frukt är kanske också ett alternativ.

är det inte den som man ska dela på 3 gånger?

King Grub
22-06-2003, 21:32
3 gånger? En Giant's Block väger väl bara 125 gram och innehåller mindre är 500 kcal.

Karelin
22-06-2003, 21:34
Originally posted by King Grub
3 gånger? En Giant's Block väger väl bara 125 gram och innehåller mindre är 500 kcal. har för mig jag köpt en sådan nån gång... och den var tredelad i förpackningen å sen står det ta en bit per gång typ... rätta mig om jag har fel *s*

King Grub
22-06-2003, 21:36
Då blir det sannerligen inte mycket till måltid. Är det en Multipower du menar så väger den 125 gram. Då behöver du garanterat hela.

Karelin
22-06-2003, 21:40
hur nyttiga är dessa bars förresten?

AciDBL00D
22-06-2003, 21:48
Originally posted by Karelin
har för mig jag köpt en sådan nån gång... och den var tredelad i förpackningen å sen står det ta en bit per gång typ... rätta mig om jag har fel *s*

Du har rätt det är tre portioner i en!
Men de är inte stora

z_bumbi
22-06-2003, 21:48
karelin: Det står mycket underliga portionstorlekar på kosttillskott, den på Giant Block är en av dessa.
Innehåller i barsen är oftast inte det bästa då de för att få en ätbar konsisten innehåller vissa saker som är så där halvbra men som mellanmål om du inte kan få något annat är det ju okey. Det värsta är ju priset då jag inte gärna skulle lägga ut 28 kr för ett litet mellanmål av den typen.
Proteindrink i termos samt frukt skulle jag personligen satsa på men jag vet ju inte vilken typ av arbetsplats det är så det kanske inte funkar det heller.

Karelin
22-06-2003, 21:55
Originally posted by z_bumbi
karelin: Det står mycket underliga portionstorlekar på kosttillskott, den på Giant Block är en av dessa.
Innehåller i barsen är oftast inte det bästa då de för att få en ätbar konsisten innehåller vissa saker som är så där halvbra men som mellanmål om du inte kan få något annat är det ju okey. Det värsta är ju priset då jag inte gärna skulle lägga ut 28 kr för ett litet mellanmål av den typen.
Proteindrink i termos samt frukt skulle jag personligen satsa på men jag vet ju inte vilken typ av arbetsplats det är så det kanske inte funkar det heller.

är lite svårt... knallar runt som butikskontrollant på stan här i ume och har som sagt svårt å fixa nått å äta då man rör på sig nästan hela dagen... som det blir nu så köper man en baguette vid 12 och sveper 1l mjölk och tar ev 1l mjölk till vid 17 om man har tur annars äter man inget...

Karelin
22-06-2003, 22:01
lurade på å köpa denna? vad tror ni...? nån som har erfarenhet av denna?

SWE-BAR 55 gram.
En av få proteinbars på marknaden som inehåller Vassleprotein
som huvudkälla och dessutom äkta blockchoklad.
Äntligen något nyttigt som dessutom smakar riktigt gott!

Bar med äkta blockchoklad.
16,6 gram (30%) högvärdigt protein.
Vassleprotein som största proteinkälla
31 gram kolhydrater.
Extra tillsatt vitaminer och mineraler.
Låg fetthalt 4,4 gram.

SWE-BAR har ett GI (glykemiskt index) på 81 för en
effektiv inlagring av energi som består av 30 gram
komplexa kolhydrater per bar (fruktos, glykos).

Vikt 55 g

Smakalternativ
Jordgubb, Choklad

Näringsvärde per bar 55g

Kalorier - 234
Protein - (30%)16,6g
Kolhydrater - (56%)31g
Fett - (8%)4,4g

z_bumbi
22-06-2003, 22:12
[QUOTE]Originally posted by Karelin
Bar med äkta blockchoklad.
16,6 gram (30%) högvärdigt protein.
Vassleprotein som största proteinkälla
31 gram kolhydrater.
Extra tillsatt vitaminer och mineraler.
Låg fetthalt 4,4 gram.

SWE-BAR har ett GI (glykemiskt index) på 81 för en
effektiv inlagring av energi som består av 30 gram
komplexa kolhydrater per bar (fruktos, glykos).

Två enkla sockerarter som anges som komplexa... ger ett bra förtroende :confused:
Eller så är det bara vanligt socker som de anger som redan spjälkat.

Vikt 55 g

Smakalternativ
Jordgubb, Choklad

Näringsvärde per bar 55g

Kalorier - 234
Protein - (30%)16,6g
Kolhydrater - (56%)31g
Fett - (8%)4,4g

Du måste äta ganska många sådana för att få i dig näring som ska räcka en hel dag, speciellt om du går omkring hela tiden, 7-10 st verkar rimligt.

Du vet om att du har rätt att ta fler raster antar jag ? Samt varför äter du inte en riktig lunch i någon restaurang och spar mjölken till eftermiddagen och sen äter du något seriösare vid 17:00 igen.

Karelin
22-06-2003, 23:03
... man kan ju önska... allt är ju beroende på hur dagen går... men oftast så blir det helt enkelt inte av...fasen man kan ju itne gå på restaurang 2ggr per dag *s*iof kan man ju itne trycka i sig 10 sådana där heller... är mest ute efter å få i mig något så jag inte bryter ner all den lilla massa man har och hindrar allt vad fettförbränning heter... *s*

kallakillen
23-06-2003, 13:23
SWE-BAR är i alla fall god, Giantblock smakar inte bra - riktigt snuskig tycker jag...

/KK

Pez
23-06-2003, 13:41
Originally posted by Karelin
... man kan ju önska... allt är ju beroende på hur dagen går... men oftast så blir det helt enkelt inte av...fasen man kan ju itne gå på restaurang 2ggr per dag *s*iof kan man ju itne trycka i sig 10 sådana där heller... är mest ute efter å få i mig något så jag inte bryter ner all den lilla massa man har och hindrar allt vad fettförbränning heter... *s*

Tycker iofs matlådor typ ris/kyckling och även shakes blandade på vatten håller sig någorlunda fräscha under dagen sålänge dom ligger någorlunda svalt...

Varför har du inte tillgång till kyl om du jobbar som butikskontrollant? De butiksanställda måste ju ha ett fika/lunchrum?

/pez

FUn-tex SSwinger
23-06-2003, 14:44
Den där giantblock är en seeg jävel tar ju nästan 20 minuter att få ner den ..sätter sig liksom överallt i munnen så se till att ha nått o dricka till

Laan
23-06-2003, 16:52
Jag brukar ta en giants block om jag inte kan/hinner äta ngt av mina mål under dagen.. funkar även bra att äta mellan middag å träning (i bussen eller bilen)

priset är ju dock ett minus..:eating:

dimmer
23-06-2003, 17:13
tycker giantblock e skit goda. sånd bara att dom e så dyra. och det dödar inte hungern heller direkt

Lopezzo
23-06-2003, 17:49
Någon som har gi på Giantblock??

Lopezzo
PS tycker jordnöten är helt underbar...

dimmer
23-06-2003, 17:56
ja självklart jordnöten...:thumbup: