PDA

View Full Version : Vilka tillskott ska jag ta???

dajmond
17-05-2008, 18:25
Jag är 173 cm lång, vikt 69 kilo. Siktar på att gå ner till 65 och vill göra det fort, men säkert. Så nu undrar jag, vilka tillskott skulle vara bäst för mig? Jag tränar 6 ggr i veckan och kommer käka 1500 kcal per dag under denna dietperiod. Träningen är varvat kondition med styrka, men mest kondition.

Jag har lite whey-80 hemma och gammal kalciumpyruvat som snart e slut. Vad ska jag investera i? Har inte hur mycket pengar som helst, så det får helst inte kosta mer än 6-700 totalt.

Har läst att lose it! är en bra produkt, men cla och ala har också fått bra kritik...vänder mig till er som vet lite mer nu, vad ska jag välja...

AmericanDragon
17-05-2008, 18:33
Så länge du ligger på rätt mängd kalorier och äter bra mat så behöver du inte ett dugg.

Krampus
17-05-2008, 18:40
Så länge du ligger på rätt mängd kalorier och äter bra mat så behöver du inte ett dugg.

Håller med där. Ev koffein/kaffe för att orka träna lite mer. Spar pengarna.

dajmond
17-05-2008, 18:43
hehe okej :) så de finns inget som boostar viktminskningseffekten på ett säkert sätt? vet att man klarar sig utan nånting, men jag vill ju nå det här målet på säg...fyra fem veckor...

maaherra
17-05-2008, 18:51
hehe okej :) så de finns inget som boostar viktminskningseffekten på ett säkert sätt? vet att man klarar sig utan nånting, men jag vill ju nå det här målet på säg...fyra fem veckor...

Koffein ökar ämnesomsättningen.

Andreas Lelli
17-05-2008, 18:58
Jag ser inte att man direkt behöver några kosttillskott, men..

Om du vill minimera kalorierna du får i dig är fria aminosyror (Ex Esa Pro) ett bra alternativ till proteinpulver. Du kan då ersätta en del av ditt vanliga protein med esa pro, fördelaktigen det protein du kanske tar efter/innan träning.

För just viktnedgången finns det inget speciellt som jag rekomenderar dig att köpa, det mesta är bara skräp inom den kategorin.

Träning och bra diet är nog det viktigaste ;)

dajmond
17-05-2008, 19:47
hehe okej tack för svar. jag kanske investerar i lite koffeinpiller eventuellt, men låter bli cla o ala o sånt då :) o sen får vi se hur de går...tror oxå de är viktigast o hålla en strikt diet, om man svullar o vräker i sig tillskott lär man ju inte se resultat direkt ;)

Nimille
17-05-2008, 19:54
Koffein innan promenader brukar vara populärt, så koffeinpiller tycker jag låter som en bra investering.

dajmond
17-05-2008, 20:23
Någon som vet om webshopen topformula.se är något o ha? jag har aldrig hört talas om den och de verkar ha egna, rätt billiga grejer. till exempel extra starka koffeintabletter, 90 st för bara 90 spänn...e de nåt bluff- o bågföretag? vill köpa från ************* men de har inte koffeintabletter...

Nimille
17-05-2008, 20:24
Icke nämna andra webshopps på kolo! (Förbjudet)

dajmond
17-05-2008, 20:26
Icke nämna andra webshopps på kolo! (Förbjudet)

jaha okej, ber om ursäkt. har inte läst det någonstans. jag kollade på kolos webbshop först men hitta inga koffeintabletter där :(

ligne
17-05-2008, 20:27
jaha okej, ber om ursäkt. har inte läst det någonstans. jag kollade på kolos webbshop först men hitta inga koffeintabletter där :(

du kanske vill prova http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

innehåller dessutom lite koffein =)

ligne
17-05-2008, 20:33
vill du enbart ha koffein-tabletter så gå till apoteket.

dajmond
17-05-2008, 20:35
funderar nu på en kombination av följande:

koffeintabletter
kalciumpyruvat (har använt det förr o sett skillnad snabbt)
lepigen x-strong med hallonketon och grönt te-extrakt

dajmond
17-05-2008, 20:36
vill tillägga att jag hatar kaffe och därför inte dricker något sånt alls. därför får jag inte i mig nån koffein i min vanliga kost.

L-Sami
17-05-2008, 22:14
Koffeintabletter tycker jag ger mycket under en diet om man inte gillar kaffe. Prestationsförmågan ökar och man håller sig pigg. Jag undviker att inta koffein efter fyra på dan för att inte rubba sömnen senare på kvällen. Att krydda maten med cayenne och chili och andra starka kryddor är ett hett tips.

AmericanDragon
17-05-2008, 22:16
Koffeintabletter tycker jag ger mycket under en diet om man inte gillar kaffe. Prestationsförmågan ökar och man håller sig pigg. Jag undviker att inta koffein efter fyra på dan för att inte rubba sömnen senare på kvällen.

Är det apotek som gäller för sånna tabletter eller vart hittar man det?

L-Sami
17-05-2008, 22:18
Är det apotek som gäller för sånna tabletter eller vart hittar man det?

Caffeine Alert finns på GG och Alert FX finns på gymmvaruhuset. 200 tabs under hundra lappen.

dajmond
18-05-2008, 12:22
um...har nu gått o beställt lepigen x-strong, INNAN jag läste om det...

nu ser jag att de innehåller synefrin som tydligen är ett efedrinliknande preparat (med något mindre bieffekter). jag har ju bara hört skit om efedrin och blir nu lite nervös. de som har använt lepigen x-strong säger att de har gått ner 4 kilo på två veckor o andra rätt otroliga resultat, men då tänker man att det är farligt...

för sent o avbeställa nu också, o rätt dyrt var de 400 spänn för 90 tabletter typ...

:(

Prankie
18-05-2008, 12:45
Så himla otrolig är det inte, oftast går många ner mycket vikt i början av en diet pga kolhydrat-tömning när de motionera samtidigt. Då varje gram kolhydrater binder 2,7gram vätska så tappa man mycket vikt på vågen, däremot svårare att säga om fettet. Dessutom innehåller de piller oftast en hel del vätskedrivande medel som koffein. 4kg på två veckor är matematisk sett 2000kcal under behovet varje dag. För dig skulle det kanske innebära sluta äta helt och hållet på två veckor för att ekvationen ska stämma. Har använt både synefrin och efedrin innan det blev läkelmedelklassat. Synefrin är inte lika nära lika stark/effektiv som efedrin, om du inte är jätte känslig bör det inte vara nån fara.

Nu när jag läser innehållet så kan jag inte se synefrin.

Caffeine 100 mg, Lepigen phyto-nutrient blend 660 mg (consisting of extract of Green tea, extract of Hoodia gordonii, extract of Capsicum, Siberian ginseng, extract of Piper negrum, Chromium picolinate).
Other content: Capsule shell of gelatine, vegetable magnesium stearate.

um...har nu gått o beställt lepigen x-strong, INNAN jag läste om det...

nu ser jag att de innehåller synefrin som tydligen är ett efedrinliknande preparat (med något mindre bieffekter). jag har ju bara hört skit om efedrin och blir nu lite nervös. de som har använt lepigen x-strong säger att de har gått ner 4 kilo på två veckor o andra rätt otroliga resultat, men då tänker man att det är farligt...

för sent o avbeställa nu också, o rätt dyrt var de 400 spänn för 90 tabletter typ...

:(

dajmond
18-05-2008, 12:52
okej vad bra...det innehållet du räknar upp är samma som den jag köpt tror jag. kanske är en gammal version som de fanns synefrin i då?

jag tyckte nämligen de lät så bra o naturligt. grönt te, hallkonketon, svartpeppar osv. de lät liksom inte syntetiskt direkt.

tror inte jag e känslig..vet att jag blev hyperaktiv förut av o käka hostmedicinen mollipect, som ju faktiskt innehåller efedrin. tappade också matlusten av det och åt minimalt varje dag, men jag mådde aldrig dåligt av det.

dajmond
18-05-2008, 12:54
en till fråga när jag ändå håller på. det står att koffein stärker synefrin och efedrinets effekt. dessa tabletter innehåller ju bara jättelite koffein, och jag råkade köpa koffeintabletter också.

kan jag ta dessa med eller kan de va farligt...

hade bara tänkt ta en koffeintablett innan varje träningstillfälle...

Prankie
18-05-2008, 13:09
Det är mer än 100mg koffein i lepigen, det står bara 100mg koffein men du får i dig koffein från tein också. Tyvärr står det inte hur stor mängd gröntte det är. Sen är ginseng också uppiggande. Så prova först utan extra koffein.

Edit: En extra koffein tablett på 100mg är inte farlig, men bara onödig om du inte bli piggare av den. ;)