PDA

View Full Version : Kreatin före eller efter träning

Daadi
06-05-2008, 18:02
Halå ! jag har nu för första gången prövat på kreatin men har ett litet dilemma.
på burke står det att man skall ta ca 2g efter träning men av dem som jag köpte kreatinet sa att ja skall ta det före träning. Nu undrar jag vilket ni rekomenderar
Tacksam för svar:)

Exhale_
06-05-2008, 18:05
Funkar lika bra när du tar det skulle jag säga. Själv tar jag mitt innan träning alternativet direkt på morgonen.

Daadi
06-05-2008, 18:06
ok! de två dagarna jag prövat kreatin så har jag tagit kreatinet på morgonen

mjukglass
06-05-2008, 18:12
före och efter?

Daadi
06-05-2008, 18:13
att ta både före och efter träning? håller mig nog till före träning nu

Fjällbrynt
06-05-2008, 18:24
När ska jag ta mitt kreatin?
Man har inte kunnat påvisa någon akut effekt av kreatin utan effekten kommer av de höjda kreatinnivåerna i muskulaturen. Detta innebär att det inte spelar någon stor roll när man intar sitt kreatin under dagen. Kreatin förbättrar glykogeninlagringen och ett stort intag av kolhydrater tillsammans med kreatin efter aktivitet kan också höja intaget av kreatin i muskulaturen så man kan med fördel inta kreatin efter träning i samband med ett stort kolhydratintag.

taget dirket från kreatinstickyn

Daadi
06-05-2008, 18:27
aha tack så mycket :thumbup:

sleep is the enemy
06-05-2008, 20:52
När ska jag ta mitt kreatin?
Man har inte kunnat påvisa någon akut effekt av kreatin utan effekten kommer av de höjda kreatinnivåerna i muskulaturen. Detta innebär att det inte spelar någon stor roll när man intar sitt kreatin under dagen. Kreatin förbättrar glykogeninlagringen och ett stort intag av kolhydrater tillsammans med kreatin efter aktivitet kan också höja intaget av kreatin i muskulaturen så man kan med fördel inta kreatin efter träning i samband med ett stort kolhydratintag.

taget dirket från kreatinstickyn

Jag har också läst detta tidigare, men varför brukar då pre-workout produkter innehålla kreatin om det inte ger någon akut effekt?

Fjällbrynt
06-05-2008, 20:59
Jag har också läst detta tidigare, men varför brukar då pre-workout produkter innehålla kreatin om det inte ger någon akut effekt?

Känns som om många tillverkare vill att man ska använda det regelbundet och få bättre och bättre effekt. Kan vara en av orsakerna.

ElecTr0n
07-05-2008, 16:42
Schyst nu vet jag varför man ska ta de efter. :) Vad bra att man har "gjort rätt" så att säga hittils.

Offtopic: Jag ska börja med de igen imorrn eller på fredag. Mycket bra!