View Full Version : Skakig efter Fierce?
LadyInsane
04-05-2008, 09:33
Jag brukar ta produkten Fierce (San Nutrition) innan träning. Tar det oftast 30-45 min innan. Precis efter träningen och någon timma senare är jag oftast väldigt skakig. Träningen har aldrig gått bättre och jag känner mig som ett lokomotiv, men efter kan jag knappt pricka proteinet i shakern..
Är det vanligt för den här typen av produkter? (Fierce, Rage, Truck..)
Jag kan bli lite skakig efter ett avslutat pass men för min del beror det oftast på energibrist eftersom jag tränar på morgonen. Jag dricker Rage, shake (malto+esapro) och tränar sedan vilket gör att kroppen gärna är lite hungrig när jag kommer hem. Om det istället har att göra med att jag druckit Rage har aldrig "crossed my mind" som man säger!
Eldhroka
04-05-2008, 09:39
Jag tror att det beror på att du tar i mer när du tränar som du blir skakig.
Dvs, Fierce hjälper dig att köra mer intensivt och då blir du tröttare/skakigare
än om du inte tagit produkten.
men det är bara min teori....
innehåller inte fierce en massa koffein dessutom? kan vara en del i orsaken.
Jag blev också väldigt skakig och stissig av fierce, dock mest under själva passet. Jag tror att det i mitt fall berodde mkt på koffeinet och kanske nåt mer!?
Koffeinet kan ge lite skakningar/svettningar om jag har tagit lite för mycket. Har träningen varit stenhård så kommer jag även vara rätt skakis innan det tillförts kolhydrater/protein i någon form.
LadyInsane
06-05-2008, 21:20
Har slutat dricka kaffe som en tok. Nu blir det väl runt 2 koppar om dagen, iställer för 10 som det var förrut...antar att jag blir mer påverkad helt enkelt.
Dessutom är Eldis teori vettig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.