PDA

View Full Version : Testosteronfråga!

slinkan
03-03-2008, 21:31
Hej,

Är 28 år och har tränat ett antal år nu.
Tycker mig ha nått en "plattå" då jag hur jag än tränar kommer till en viss gräns och sen utvecklas mina muskler inte mer vad/hur jag tränar..

Vad tror ni om sånna här testosteronpiller?
Har hört att man inte behöver det när man är under 35-40år men jag har en kompis som är lika gamal som jag och han säger att han VERKLIGEN märker skillnad och får grymma resultat när han tar sådana piller??

Vad finns det för bivärkningar med dessa piller och att kanske börja för tidigt med dom??

Vet inte om jag ska ge det en chans eller inte...

Tacksam för svar!

Johan_P
03-03-2008, 21:34
Jag är rätt så övertygad om att de inte gör ett ända dugg i din ålder. Testoboosters är som sagt för äldre personer. Din vän har förmodligen fått placeboeffekt. Som det sägs stup i kvarten på Kolozzeum så är inte kostillskott magiska pulver (eller tabletter för den delen) :)

Får jag fråga, hur länge är "ett antal år"? :)

Raggis
03-03-2008, 21:39
Vad är det för "testosteronpiller" du syftar på? :\...

Madara
03-03-2008, 21:48
Han syftar väl på eiseilt hardcore strat serien och dom där produkterna.. tycker helt klart det e värt för dig att testa i din ålder om du har pengar att lägga ut på det. Eiseilt har väl postat ut någon pre post testosterone % ökning.

AJO
03-03-2008, 23:07
Hehe, testosteronpiller är det ett oskyldigt namn för aas?

L-Sami
03-03-2008, 23:14
Hehe, testosteronpiller är det ett oskyldigt namn för aas?

Nepp, ett skyldigt namn till alla verkningslösa "du-ökar-testosteronet-och-ökar-i muskelmassa-utan-biverkningar" tillskott.

tigerofsweden
04-03-2008, 09:23
Annars finns ju en liknande tråd med samma diskussion.

Ett tips är ju att kolla länken som finns med i tråden och läsa om farbror doktor som testade Jungle Warfare som skall vara en testobooster

http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=109862

slinkan
04-03-2008, 10:31
Jag är rätt så övertygad om att de inte gör ett ända dugg i din ålder. Testoboosters är som sagt för äldre personer. Din vän har förmodligen fått placeboeffekt. Som det sägs stup i kvarten på Kolozzeum så är inte kostillskott magiska pulver (eller tabletter för den delen) :)

Får jag fråga, hur länge är "ett antal år"? :)

Ett antal år är typ 5.....:em:

slinkan
04-03-2008, 10:32
Det han har käkat hette Hydro testo och T-Boost.

Han säger att han verkligen märker skillnad!

bleiz
14-11-2008, 13:48
Jag köpte ett paket och fick me dessa T-boost på köpet (observera att jag inte köpte dom änkomt), så jag gick in med en helt open mind och har nu testat dom i nån vecka. Jag känner helt ärligt skillnad, mina muskler känns mer alerta.

Dock är man kåt 24/7 och ibland lite speedad och bara vill boxa sönder något :D Men man tar bara dessa i några veckor så det är ingen fara.

AmericanDragon
14-11-2008, 14:20
Jag köpte ett paket och fick me dessa T-boost på köpet (observera att jag inte köpte dom änkomt), så jag gick in med en helt open mind och har nu testat dom i nån vecka. Jag känner helt ärligt skillnad, mina muskler känns mer alerta.

Dock är man kåt 24/7 och ibland lite speedad och bara vill boxa sönder något :D Men man tar bara dessa i några veckor så det är ingen fara.

Vet inte hur gammal du är men är det inte bortkastade pengar med testoboosters om man är under 30?

Handcuff
14-11-2008, 17:09
Vet inte hur gammal du är men är det inte bortkastade pengar med testoboosters om man är under 30?

Bortkastade pengar vilket som.

Jag känner helt ärligt skillnad, mina muskler känns mer alerta.
.........
Dock är man kåt 24/7 och ibland lite speedad och bara vill boxa sönder något Men man tar bara dessa i några veckor så det är ingen fara. :D

Hmm...:Virro

Onigiri
15-11-2008, 10:16
Det är bara psykiskt, någon kan lika gärna ge dig en flourtablett och säga "Sjukt bra testobooster! Funkar som fan!!" och du märker genast vilket mirakelpiller det är.

Bahir
15-11-2008, 10:25
Var finns studierna som visar på att testosteronboosters (eller östrogenhämmare för den delen) liknande de som säljs lagligt och öppet funkar/inte funkar? Visst går det bra att kalla det placeboeffekt, men var finns bevisen?

Sen är det ju också ifrågasatt om företagens egna studier är helt ärliga. Dock så tror jag inte att man ska fördömma alla sådana studier; det finns många företag som testar sina produkter på rätt sätt (och det bör väl rimligvis vara de produkterna som finns på marknaden, åtminstone på lång sikt).

kivi
15-11-2008, 12:16
Var finns studierna som visar på att testosteronboosters (eller östrogenhämmare för den delen) liknande de som säljs lagligt och öppet funkar/inte funkar? Visst går det bra att kalla det placeboeffekt, men var finns bevisen?

Sen är det ju också ifrågasatt om företagens egna studier är helt ärliga. Dock så tror jag inte att man ska fördömma alla sådana studier; det finns många företag som testar sina produkter på rätt sätt (och det bör väl rimligvis vara de produkterna som finns på marknaden, åtminstone på lång sikt).

The effect of five weeks of Tribulus terrestris supplementation on muscle strength and body composition during preseason training in elite rugby league players. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17530942?ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum)

Bahir
15-11-2008, 12:25
The effect of five weeks of Tribulus terrestris supplementation on muscle strength and body composition during preseason training in elite rugby league players. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17530942?ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum)

Tack. Dock finns det väldigt många fler preparat ute, som hävdar testosteronhöjning.

kivi
15-11-2008, 12:29
Tack. Dock finns det väldigt många fler preparat ute, som hävdar testosteronhöjning.

Ja, du frågade var man kan hitta studier. Sök på respektive substans på medline (länken)..