View Full Version : En prestationshöjare utan aspartam och taurin?
Finns det? Jag skulle vilja ha något som gör mig mer fokuserad, pigg och ger mig mer energi så att jag inte slackar av mot slutet av passet pga trötthet och mjölksyra utan kan ge allt till 100%. Men jag vill inte ta något som innehåller taurin, är rädd för att dö :D och inte aspartam heller. Finns det något sådant som jag eftersträvar?
Handcuff
27-02-2008, 22:38
Koffein?
Koffein?
Räcker det :O Känns som att det krävs nåt konstigt medel som heter betaglukomolekyl bla bla för att det ska vara nåt :P
Var har du fått för dig att taurin är dödligt? Det verkar finnas ett teoretiskt samband mellan alkoholintag, taurin och dödsfall men ingenting är fastställt.
Koffein.
Kreatin.
Ja, koffein hämmar kreatin en del.
En kopp kaffe och kreatin :thumbup:
edit: En man med surfbräda han före.
Rahf: Eftersom inget är fastställt om hur taurin påverkar kroppen på lång sikt och det har rapporterats om dödsfall i samband med att energidrycker tagits så vågar jag inte chansa.
Jag tar redan kreatin, och visst det hjälpte lite i början men nu har det tagit stopp. Kanske behöver ta en paus från det. Men kreatinet gör mig inte piggare och mer fokuserad, det kanske koffeinet gör innan träningen då .P
Rahf: Eftersom inget är fastställt om hur taurin påverkar kroppen på lång sikt och det har rapporterats om dödsfall i samband med att energidrycker tagits så vågar jag inte chansa.
Jag tar redan kreatin, och visst det hjälpte lite i början men nu har det tagit stopp. Kanske behöver ta en paus från det. Men kreatinet gör mig inte piggare och mer fokuserad, det kanske koffeinet gör innan träningen då .P
Jag gissar (GISSAR) på att folk har överdoserat taurin under längre perioder förut utan större problem. Det är trots allt en aminosyra i blodet.
Dödsfallen och diverse andra negativa hälsoeffekter har, såvitt jag vet, varit i samband med alkohol.
De personer som dött i samband med intag av taurin och alkohol har väl alla även haft hjärtfel? Eller missminner jag mig?
Finns det? Jag skulle vilja ha något som gör mig mer fokuserad, pigg och ger mig mer energi så att jag inte slackar av mot slutet av passet pga trötthet och mjölksyra utan kan ge allt till 100%.
Om du kör långa pass kan du ju behöva fylla på med lite snabba kolhydrater under passet.
De personer som dött i samband med intag av taurin och alkohol har väl alla även haft hjärtfel? Eller missminner jag mig?
Du missminner dig.
Jag dricker i princip varje dag något med taurin i. Före gymmet har jag ett preparat som innehåller koffein+taurin och lite annat :) hjälper otroligt mycket, man känner sig som hulken på gymmet! :)
Tri-matrix heter det förövrigt.
EiseltUK
28-02-2008, 14:22
Finns säkert ganska många som inte innhåller taurin eller aspartam men Kp3 är ett tips.
Kp3 verkar vara i stil med vad jag efterfrågar. Jag tog kreatinpyruvat en gång tidigare, tyckte det var som vanligt kreatin, men Kp3 innehåller visst något annat också som ska minska mjölksyran så man kan träna längre. Kanske värt ett försök, om ingen annan har några tips på andra kosttillskott?
KCG 2 kanske kan vara värt att prova
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.