View Full Version : Kreatin Citrate - Surt som satan, ska det vara så?
Tjena,
Jag har nyss inhandlat mig nytt kreatin. Tänkte att jag skulle testa kreatin citrate (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=67). När jag mätte upp den vanliga doseringen (ca 3 tsk) och intog kreatinet så kändes det nästan som att tänderna smälte bort. Ska det vara så där surt? Är det någon som har något tips på hur man kan göra det lite mer drickvänligt?:D
Jag blandar mitt med EsaPro och vatten, gör EsaPron snuskigt god!
Jag blandar mitt med EsaPro och vatten, gör EsaPron snuskigt god!
Haha, ja allt som tar bort smaken av EsaPron är ju en klar förbättring :D. Men det är ju fortf surt som satan. Går det inte att "mildra" syrligheten på nått sätt? (förutom då att ta mer vatten :D)
Tar du det i samband med träning kan du ju adda snabba kolhydrater i form av maltodextrin, det bör ju hjälpa en aning mot surheten. Eller varför inte sockra den lite lätt :)
En liten dos dextroooos! YAY! *cupid*
Funkade för att sänka syrligheten på Rage.
Tar du det i samband med träning kan du ju adda snabba kolhydrater i form av maltodextrin, det bör ju hjälpa en aning mot surheten. Eller varför inte sockra den lite lätt :)
Det förståss, det går ju kanske även att slänga ner den i prottedrinken, men kan inte syran förstöra proteinerna?
BUMP ffs :D
Är mitt inne i första uppladdningsfasden av kreatinet så jag måste dricka det kopiöst sura åbäket 5 ggr per dag nu framöver. Så jag är i desperat behov av tips!
eee blanda med nått sött. borde inte vara så svårt
D.svensk
26-02-2008, 15:50
va lipar du om, det ska smaka så! drick och le.:smash:
En liten dos dextroooos! YAY! *cupid*
Funkade för att sänka syrligheten på Rage.
BUMP ffs :D
Är mitt inne i första uppladdningsfasden av kreatinet så jag måste dricka det kopiöst sura åbäket 5 ggr per dag nu framöver. Så jag är i desperat behov av tips!
Art thou blind fair sir?
Finns att köpa som dextropur på ICA.
ugly_kid
26-02-2008, 23:03
när jag käkade citrate så kom jag fram till att det enda som funkade för mig var att blanda det med apelsinjouise
Blanda det i 5dl vatten, nån matsked (ja, matsked, inte tesked) socker (strösocker, ja det du köper på ica 2kg, nej du dör inte av vanligt socker) och vips har du citronsaft, gott! Hur svårt kan det va????
när jag käkade citrate så kom jag fram till att det enda som funkade för mig var att blanda det med apelsinjouise
Sweet *popcorn*
Art thou blind fair sir?
Finns att köpa som dextropur på ICA.
Haha, detta skall göras! Har varit lite anti det ett tag, men får väl ge det en chans
va lipar du om, det ska smaka så! drick och le.:smash:
:D
Desto jävligare de smakar desto bättre är prylarna du häller i dig.
Handcuff
28-02-2008, 14:15
apelsinjouise
Fniss :D
EiseltUK
28-02-2008, 14:17
citrat = citronsyra vilket är väldigt surt.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.